Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1313
Er det lovlig å legge ut tørket sopp på ebay for deretter å sende det ut av landet?
Fleinsopp eller?
Om det ikke blir stoppet på vei ut av Norge, vil jeg tro at det er det lovverket i landet du sender til som avgjør hvilke lover som brytes eller ei.
Om landet du sender til ikke har lover mot innføring av tørket sopp, tror jeg ikke det vil få store konsekvenser, men dersom det er ulovlig å innføre tørket sopp til landet, antar jeg at du kan bli straffeforfulgt for forsøk på innføring av ulovlige substanser hvis det blir stoppet i tollen.

Er mange sider på nett som ikke sender til Norge, som jeg antar er grunnet lovverket vi har her.
Og om det du skal selge er ulovlig her i Norge, er det lite sannsynlig at det ikke vil få konsekvenser for deg her hjemme, uansett hvor lovlig det er i landet du sender til.
Sist endret av Veggen; 15. oktober 2018 kl. 15:08.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Fleinsopp eller?
Vis hele sitatet...
Steinsopp..
Det er iallefall ikke lovligt og sende til Australia. Det har jeg sett på tv..
Sist endret av Topkek; 15. oktober 2018 kl. 23:12.
Sitat av Topkek Vis innlegg
Det er iallefall ikke lovligt og sende til Australia. Det har jeg sett på tv..
Vis hele sitatet...
Han spør altså ikke om Australia kommer til å ta det imot, men om han kan straffeforfølges i Norge for å forsøke å eksportere sopp fra Norge.
Ring tollvesenet å hør