Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 42091
Sitat av reflect78 Vis innlegg
kjære deg hva er det du ikke forstår hva jeg skriver? vær gjerne litt mere spesifikk enn det,tvang er jo et gammeldags ord sånn i forhold til sex,hva synes du er tvang? hva er selve definisjonen på voldtekt for deg?
Vis hele sitatet...
Han sa at posten din var vanskelig å lese, ikke at han ikke forsto meningen.
Grammatikk finnes for en grunn. At du velger å ignorere det får du ta på din egen kappe, og ikke avfeie det med noe "kjære deg".
Posten din var bare rot.

Folk har prøvd å forklare deg hvorfor de "kritiske tankene" dine rundt TS' historie er søppelposting men du bare nekter å høre.
Akkurat som når samtlige moderatorer brukte en evighet på å forklare deg hva som forventes av en post, og du nektet å ta noe til etterretning og bare svarer med ytterlig flere kverulerende spørsmål.


TS: Basert på hva du sier så høres ikke dette ut som om at dette er en sak som kommer til å gå så veldig langt.
At du fikk inntrykk av at politiet har forhåndsdømt deg kan godt være bare avhørsteknikken deres. Om de ikke spiller "godkompis" med deg så prøver de gjerne å få deg til å føle deg liten og ubekvem istedet.

Ser at flere her har tanker rundt det juridiske, og at de mener du er i klarsonen der også - men det fikser vel advokaten din uansett.
Jeg mener, som sagt, at du ikke burde trenge noen stjerneadvokat for akkurat denne saken, alvorlig som den enn er.
Ringer du rundt og spør litt om erfaringsnivå osv så finner du nok fort noen som er kompetent nok til å få dette ut av verden.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Kondom eller ikke kondom, kjønnsykdom eller ikke kjønnsykdom, det har vel ingenting å si i forhold til spørsmålet om hvordan man går videre med saken her? Dessuten har vi, som i omtrent alle andre tråder her på forumet, kun TS side av saken. Alle vet jo at alle saker har minst 2 sider, men når man ikke har mulighet til å få alle sidene i saken, må man nesten bare forholde seg til det man vet, og svare ut fra det. Det er derfor det jeg tar sikte på å gjøre her.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg er enda under etterforskning og ikke siktet, men den kan komme fort, og jeg bær være forberedt.
Vis hele sitatet...
Når man kalles inn til avhør, er man enten vitne, siktet, tiltalt eller fornærmet. De kaller ikke inn folk i en sak uten å ha definert årsaken til avhøret. Jeg tar utgangspunkt i at du er siktet, og at du bare blander forskjellen på siktet og tiltalt. Siktet er bare et annet ord for mistenkt. Tiltalt blir du først når saken er ferdig etterforsket, en politijurist har vurdert saken og bestemt at saken skal opp for retten, og oversender en tiltale til Tingretten. Tiltalen inneholder en oppsummering av hva politiet mener du har gjort deg skyldig i, og som politiet mener de kan bevise at du med overveiende sannsynlighet har gjort deg skyldig i. Så du er ikke tiltalt, hvertfall ikke ennå.

Det å være siktet er en positiv ting (tro det eller ei). Som siktet har du nemlig krav på forsvarer. Du har ikke forklaringsplikt ovenfor politiet overhodet, og kan når som helst bestemme deg for ikke å svare på spørsmål i avhør. Hvis du velger å forklare deg, kan du lyve så det renner av deg i avhør uten at det er straffbart, for du har ingen plikt til å fortelle sannheten - selvom etterforskerne pleier å oppfordre deg til å gjøre det. Forskjellen på siktet og tiltalt, og dine rettigheter som siktet, finner du her.

Så til saken; Definisjonen på voldtekt iflg. Straffelovens §291:
Med fengsel inntil 10 år straffes den som
a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv.
Vis hele sitatet...
Her er det derfor lurt å få seg en advokat fort som fy, som kan begjære innsyn i saken din og få tilgang på hennes avhør slik at du vet nøyaktig hva hun har forklart. Som siktet har du nemlig også krav på fullt innsyn i alle dokumenter i saken, inkludert fornærmedes forklaring.

For at du skal være skyldig i voldtekt, må du nemlig ha hatt sex med henne ved hjelp av vold eller truende adført, eller at hun var bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg dette. Slik du forklarer det, at du trakk deg ut med en gang hun signaliserte at hun ikke var med på leken, skal det godt gjøres å dømme deg på noen av disse punktene, da det verken var vold, trusler eller bevisstløshet involvert.

Slik jeg forstår deg, gikk det en god stund, minimum noen uker, fra denne "voldtekten" skjedde, til hun anmeldte dette hos politiet. Det betyr at de neppe har fått sikret biologiske spor, og derfor kun har hennes og din forklaring, og ikke stort mer enn det å basere saken sin på. Kan i så fall glede deg med at statistisk sett blir saken din høyst sannsynlig henlagt etter et par måneder.

Advokatmessig ville jeg kikket litt på voldtektsdommer på Lovdata.no. Der finner du tidligere saker som har vært oppe for retten, hvordan det gikk og hvilken advokat som har hatt saken. Så får du et inntrykk av hvor flinke dem er. Er det Oslo-advokat du er ute etter, så vil jeg anbefale Advokatene ved Tinghuset. Min advokat, Jørgen Mowinckel, jobber der, og jeg er veldig fornøyd med han. Benedict de Vibe og Tor Kjærsvik er jo to advokater som er litt kjent via media, og de jobber ved samme selskapet. Tror nok du kan se langt etter å få Elden som advokat, selv tar han vel kun på høyt profilerte saker. Men jeg vil jo tro at han holder høy standard på arbeidsflokken sin, så jeg vil tro at hvem som helst av advokatene som jobber for han vil kunne gjøre en utmerket jobb.

Uansett, lykke til! Som sagt, jeg har tro på at dette ender med henleggelse fordi det er svært dårlig med beviser, og slik jeg ser det, er det veldig vanskelig å bevise "over enhver rimelig tvil" at du har gjort deg skyldig i det lovverket beskriver som en voldtekt...
Sitat av reflect78 Vis innlegg
Til ts Tror du at legen og psykologen har fått henne på "andre tanker" at de har fått henne til og forandre mening? du sier de hevder du har forgrepet deg på henne,er det for de hun er mentalt ute av stand til og kunne samtykke som et voksent menneske?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om psykolog og lege har fått henne på andre tanker,men etter besøket der så endret hun mening radikalt.Noen dager etter hendelsen sender hun meg melding hvor hun sier at jeg ikke trenger å uroe meg,hun vil ikke anmelde meg. Ettersom dagene går endrer hun sitt syn på saken og betegner meg som overgriper.Etter møtet jeg hadde meg henne gadd jeg ikke å diskutere mer med henne,hun ville at jeg skulle innrømme å ha voldtatt henne.
I etterkant av dette møtet vi hadde midt i sentrum av Oslo,så sender hun et omfattende brev hvor hun sier at hun føler jeg har tråkket på henne.
Hun sier i tillegg at hun gjerne vil ha penger overført enten via Vipps eller nettbank.Hun legger ved konto nr.
Når jeg slutter å svare så sier hun at hun ikke forstår hvorfor jeg ikke vil svare henne og anklager meg for å være følelsesløs og kald og at hun fortjener svar.
Jeg tenkte at det ikke var noe vits i å ha lenger kontakt med henne og avsluttet kommunikasjonen med henne.
Sist endret av auting82; 15. desember 2016 kl. 10:27.
Dette minner meg også skremmende mye om ei jeg holdt på med ei stund (Samme jenta?) Alle andre var psykopater, jeg var kald/viste henne ikke nok kjærlighet og hun nærmest kastet seg over meg, men trakk seg alltid unna før sex. En gang så angrep hun meg fysisk da jeg sa at jeg ikke klarte mer. Da hun slo og klorte meg I ansiktet ble jeg nødt til å holde henne fast og da skulle hun anmelde meg for vold og tok bilder av merkene hun fikk rundt håndleddene. Viste seg at hun var borderline.

Du kommer til å vinne I en eventuell rettsak, så ikke bekymre deg.
Jeg tror det er en bra ting for saken din at du ikke har betalt noe. Det kunne tolkes som et tegn på skyld.

Dama følte nok at dere hadde en avtale om bruk av kondom. Det er jo ikke helt greit å stikke kuken inn i henne for å finne ut om hun synes det er ok uten kondom, fremfor å bare spørre, men jeg kan ikke se for meg at du ville blitt dømt for dette.

Det som overrasker meg er at du i det hele tatt ble innkalt til avhør og at de brukte tre timer på deg. Jeg kan ikke skjønne annet enn at hennes historie må være en ganske annen enn din. Jeg kjenner til flere voldtektsaker der han ikke engang ble innkalt til avhør før saken ble henlagt.
Ikke fokuser på om handlingen i seg selv er alvorlig nok. Da høres det ut som om du bagatelliserer voldtekt hvis der "bare er bittelitt". Det du gjorde er selvsagt rikelig til å være voldtekt hvis det var ufrivillig. Så det du må se på er om du hadde grunn til å tro at hun hadde lyst til at du skulle gjøre det.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Håper jeg bare ikke ender opp i fengsel.Alt kan skje i et land hvor jeg har lest at de kan dømme på skjønn, dvs at ord mot ord kan veies i kvinnenes favær da de regnes som mer troverdige.SYKT, men det er visstnok praksis
Vis hele sitatet...
Slik er det jo ikke. Det er faktisk veldig vanskelig å få noen dømt for voldtekt. Det har det vært flere eksempler på bare i år.
Sitat av entropi Vis innlegg
Ikke fokuser på om handlingen i seg selv er alvorlig nok. Da høres det ut som om du bagatelliserer voldtekt hvis der "bare er bittelitt". Det du gjorde er selvsagt rikelig til å være voldtekt hvis det var ufrivillig. Så det du må se på er om du hadde grunn til å tro at hun hadde lyst til at du skulle gjøre det.
Vis hele sitatet...
Hvordan beviser de om det var ufrivillig?
Det de kan si er at hun sa det før den dagen,at hun ikke har sex uten kondom?
Hun sa at hun vil bruke kondom under samleie hjemme hos meg.Under politiavhør så spurte de meg mange ganger om hun har sagt det i forkant.Jeg sa at jeg ikke husket alle samtalene våre i detalj,hun kunne ha sagt det,jeg husker ikke alle våre samtaler i detalj.Dette vil de bruke mot meg!

Denne dagen dog,så sa hun ingeting selv når jeg tok av meg buksa,først når jeg var på vei inn begynte hun å skrike.Da trakk jeg meg umiddelbart.
Jeg har dog ikke brukt vold tvang eller noe sånt for å ha sex med henne.
Sist endret av auting82; 15. desember 2016 kl. 11:58.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg vet ikke om psykolog og lege har fått henne på andre tanker,men etter besøket der så endret hun mening radikalt.Noen dager etter hendelsen sender hun meg melding hvor hun sier at jeg ikke trenger å uroe meg,hun vil ikke anmelde meg. Ettersom dagene går endrer hun sitt syn på saken og betegner meg som overgriper.Etter møtet jeg hadde meg henne gadd jeg ikke å diskutere mer med henne,hun ville at jeg skulle innrømme å ha voldtatt henne.
I etterkant av dette møtet vi hadde midt i sentrum av Oslo,så sender hun et omfattende brev hvor hun sier at hun føler jeg har tråkket på henne.
Hun sier i tillegg at hun gjerne vil ha penger overført enten via Vipps eller nettbank.Hun legger ved konto nr.
Når jeg slutter å svare så sier hun at hun ikke forstår hvorfor jeg ikke vil svare henne og anklager meg for å være følelsesløs og kald og at hun fortjener svar.
Jeg tenkte at det ikke var noe vits i å ha lenger kontakt med henne og avsluttet kommunikasjonen med henne.
Vis hele sitatet...
Denne fruen høres ut som som en ganske emosjonelt ustabil person, som muligens liker å ha den følelsen av makten hun har over deg. Er fult mulig og manipulere både lege, psykolog og politi. Dem må høre på henne om hun kommer med voldtektsanklager. Da blir hun også undersøkt for evt fysiske bevis. I mitt hode har du muligens gjort en tabbe, uansett er ikke det en voldtekt. I værstefall en tabbe der du har gjort en idiotisk feil. Synes ikke det er greit å rope ut om voldtekt da, det virker kynisk og utspekulert. Har hvert mange voldtektsmenn og ikke minst damer om alle skulle dømmes for en ubehagelig opplevelse.

Selvsagt skal du nekte og betale og angrepille ?! Om det du sier er korrekt er det hun som er kald og kynisk. Avslutt kommunikasjon så lenge ikke hun prøver å ta kontakt. Skaff deg advokat gi beskjed til politiet om hun forsøker på flere forsøk på utpressing/sympati.
Sist endret av moonlord; 15. desember 2016 kl. 12:00.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Hvordan beviser de om det var ufrivillig?
Det de kan si er at hun sa det før den dagen,at hun ikke har sex uten kondom?
Hun sa at hun vil bruke kondom under samleie hjemme hos meg.Under politiavhør så spurte de meg mange ganger om hun har sagt det i forkant.Jeg sa at jeg ikke husket alle samtalene våre i detalj,hun kunne ha sagt det,jeg husker ikke alle våre samtaler i detalj.Dette vil de bruke mot meg!

Denne dagen dog,så sa hun ingeting selv når jeg tok av meg buksa,først når jeg var på vei inn begynte hun å skrike.Da trakk jeg meg umiddelbart.
Jeg har dog ikke brukt vold tvang eller noe sånt for å ha sex med henne.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jo vanskelig å bevise akkurat hva som har skjedd i slike saker (noe som går i din favør). Men det er altså det spørsmålet som er sentralt, ikke om det var et ordentlig samleie ellet ikke. Ville latt den ligge.

Skulle forundre meg mye om du blir dømt for dette, om ikke hennes versjon er radikalt annerledes.
Sitat av reflect78 Vis innlegg
Batabusa jeg vil påstå og dette er min mening så klart at og automatisk tro at ts sin versjon er sånn som det er vil være utrolig naivt,vi har en Mann som sier at han har vært inne på et 3 timers langt avhør og muligens vil bli siktet for voldtekt men at han er 100% uskyldig,vi har ikke hørt jenten/damen sin versjon er det da og kverulere om man spør ts etter flere fakta som kan belyse saken litt bedre?
så vi burde alle bare ta det ts tar for god fisk og sluke det rått,for visst ikke er man uproduktiv?
Vis hele sitatet...
TS har ingenting å vinne på å sitte å lyve til oss på ett anonymt nettforum. Han kommer med lua i handa og spør om hjelp/råd.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Denne fruen høres ut som som en ganske emosjonelt ustabil person, som muligens liker å ha den følelsen av makten hun har over deg. Er fult mulig og manipulere både lege, psykolog og politi. Dem må høre på henne om hun kommer med voldtektsanklager. Da blir hun også undersøkt for evt fysiske bevis. I mitt hode har du muligens gjort en tabbe, uansett er ikke det en voldtekt. I værstefall en tabbe der du har gjort en idiotisk feil. Synes ikke det er greit å rope ut om voldtekt da, det virker kynisk og utspekulert. Har hvert mange voldtektsmenn og ikke minst damer om alle skulle dømmes for en ubehagelig opplevelse.

Selvsagt skal du nekte og betale og angrepille ?! Om det du sier er korrekt er det hun som er kald og kynisk. Avslutt kommunikasjon så lenge ikke hun prøver å ta kontakt. Skaff deg advokat gi beskjed til politiet om hun forsøker på flere forsøk på utpressing/sympati.
Vis hele sitatet...
Nå har det vært stille lenge fra henne,så tipper hun ikke lenger tar kontakt med meg. Det hadde nesten vært bra om hun gjorde,men det gjør hun ikke.
Jeg tenker nok at hun mest sannsynlig ser på dette som en mulig saftig utbetaling,og vil spille på å være traumatisert så mye som mulig.
Jeg fatter ikke at hun er såå traumatisert når hun drar på festival helga etter det som gar skjedd,I tillegg traff jeg på henne tilfeldig på flere utesteder i Oslo.Da så jeg at hun prøvde å fange blikket mitt.Så bare vekk

Jeg frykter selvsagt at retten kjøper hennes forklaring,viser henne medlidenhet hvis hun begynner å felle krokodilletårer og får meg dømt.Det som er kanskje langt verre enn pengene jeg blir nødt til å betale henne for en sånn bagatell, er merke på rulleblad, og det attpåtil for voldtekt.Får jeg jobbe noen sted etter dette?
Havner jeg i fengsel 2-3år er det kjørt.Svært uforklarlig hull i CVn, hvem vil ansette en "voldtektsmann".Jeg må i verste fall forlate landet for å jobbe med det jeg er utdannet i.Alt dette for en jævla sekund og et kvinnfolk som vil ha penger 💵 mest sannsynlig.
Damen går til psykolog.
Damen skriver brev til deg.
Damen virker hysterisk og ustabil.
Damen har sendt deg masse sms som jeg antar viser hennes sinnsstemning

Jeg er 99.9% sikker på at du ikke har noen grunn til å uroe deg i det hele tatt.
auting82
Hun sier i tillegg at hun gjerne vil ha penger overført enten via Vipps eller nettbank
Vis hele sitatet...
og dette viste du politiet at du har bevis på regner jeg med.

SilentKick
TS har ingenting å vinne på å sitte å lyve til oss på ett anonymt nettforum. Han kommer med lua i handa og spør om hjelp/råd
Vis hele sitatet...
sier ikke at ts lyver
Sitat av reflect78 Vis innlegg
auting82 og dette viste du politiet at du har bevis på regner jeg med.
Vis hele sitatet...
Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg visste alle meldingene hvor hun sier at hun koste seg etter sexen på søndag hjemme hos meg, altså to dager før hendelsen .
Også hvor hun sier to dager etter hendelesen i melding at jeg ikke bør bekymre meg , for hun har ikke tenkt å anmelde meg.
Visste også både meldinger og brev hvor hun gjentatte ganger ber om penger med å oppgi vipps og konto nummer.
Vis hele sitatet...
Tja, han sier jo at han viste det på side 1.
Sist endret av Latrakx; 15. desember 2016 kl. 12:45. Grunn: La til referanse i sitat
Jeg skjønner godt at du er frustrert og fortvilet. Heldigvis skal det adskillig mer til for å bli dømt for noe som helst her i Norge enn en forstyrret kvinnes forklaring. Det er helt utrolig hvordan noen må krangle og vri og vende på på hva TS forteller oss. Hvorfor skulle han lyve for oss om sin opplevelse med en ustabil gal dame på 30 ?
Ut i fra det du skriver var det ikke penetreringen som trigget henne, men at du ikke hadde kondom. Du burde kanskje husket at dette var viktig for henne siden dere hadde hatt sex før denne hendelsen, men voldtekt var det ikke. Jeg har i alle fall full forståelse for at du glemte kondom i den situasjonen. Jeg er kvinne selv, ganske voksen også, over 50, ingen jeg kjenner ville reagert slik denne dama gjorde.
Ikke grav deg ned i elendighet og spekulasjoner, det kommer til å gå bra.
Klem fra Betty
På meg virker det - utfra TS sin fremstilling av hendelsesforløpet - at han ikke voldtok henne fordi hun la opp til at dette skulle ende med samleie.
MEN han har definitivt gjort noe jævlig dumt når han valgte å penetrere uten kondom!

Personlig ville jeg klikket i vinkel i motsatt situasjon: om ei dame forledet meg til sex uten kondom, for så å smitte meg med kjønnssykdommer eller bli gravid selv!!! Fyyy faens, så surt dèt ville ha vært..!!

Kjenner menn som av frykt for å ha blitt smittet, ikke har orket å ha sex igjen på over 12 mnd etter at kondomet sprakk under one-night-stand eller de bevisst lot være å bruke kondom.
Kanskje både kvinner og menn burde få påberope seg å blitt utsatt for et overgrep om sexpartneren bare durer i vei uten kondom? Det ER ikke kult å frykte for at noe kanskje kunne ha skjedd!!
Uten å kritisere TS' beslutning om betalingsnekt, så ville jeg glatt betalt selv for at dama testa seg/ kjøpte angrepille dagen derpå. Var jo TS egen feil å peisa på uten gummi på kølla.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg frykter selvsagt at retten kjøper hennes forklaring,viser henne medlidenhet hvis hun begynner å felle krokodilletårer og får meg dømt.Det som er kanskje langt verre enn pengene jeg blir nødt til å betale henne for en sånn bagatell, er merke på rulleblad, og det attpåtil for voldtekt.Får jeg jobbe noen sted etter dette?
Havner jeg i fengsel 2-3år er det kjørt.Svært uforklarlig hull i CVn, hvem vil ansette en "voldtektsmann".Jeg må i verste fall forlate landet for å jobbe med det jeg er utdannet i.Alt dette for en jævla sekund og et kvinnfolk som vil ha penger �� mest sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Forstår din frykt, du kan neppe dømmes for voldtekt ettersom du åpenbart ikke har brukt noe vold eller dopet henne ned. Om det verste skulle skje så har du masse muligheter for jobb og evt studier etterpå. Akkurat som på forumet her vil fleste tro på deg om du forteller din side av saken. Aner ikke sansynligheten for justismord er men den er neppe spesielt høy. Det er ikke noe poeng å være engstelig over noe du ikke styrer over, det hjelper deg ikke. Det er ulovlig og anmelde noen for falsk voldtekt, kanskje et motsøksmål er på plass ? Dette vil din advokat hjelpe deg med. Du er 100% uskyldig til det motsatte er bevist.
Sist endret av moonlord; 15. desember 2016 kl. 13:58.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Forstår din frykt, du kan neppe dømmes for voldtekt ettersom du åpenbart ikke har brukt noe vold eller dopet henne ned.
Vis hele sitatet...
Nei, det er sant, men de kan si at jeg burde visst at hun ikke har sex uten kondom.
Uansett, det jeg tenker over er det siste hun som utførte poitiavhøret sa,når jeg spurte om de tlf nummera.
Det blir kanskje ikke nødvenidg å ringe de,dvs de har da nok material for tiltale.
Det andre er mengden tid hun brukte.3 timers politiavhøre er vel ikke vanlig, hun advokatdama ventet seg 1time eller noe, derfor så er jeg bekymret
Anyways, takk for gode tilbakemeldinger
Ta med alt av meldinger og brev til advokat. Lykke til!
Sitat av auting82 Vis innlegg
Nei, det er sant, men de kan si at jeg burde visst at hun ikke har sex uten kondom.
Uansett, det jeg tenker over er det siste hun som utførte poitiavhøret sa,når jeg spurte om de tlf nummera.
Det blir kanskje ikke nødvenidg å ringe de,dvs de har da nok material for tiltale.
Det andre er mengden tid hun brukte.3 timers politiavhøre er vel ikke vanlig, hun advokatdama ventet seg 1time eller noe, derfor så er jeg bekymret
Anyways, takk for gode tilbakemeldinger
Vis hele sitatet...
Ja det kan dem si og det var dumt, men fremdeles ingen voldtekt. At folk har sex uten kondom tror jeg nesten er mer vanlig en det motsatte. Får det bare være så ufint og antisosialt som mange her påstår, det er uansett ikke kriminelt uten at det er tvang med i bilde.
Ønsker deg lykke til videre =)
Sist endret av moonlord; 15. desember 2016 kl. 20:22.
Dette vil bli henlagt som intet straffbart forhold. I verste fall vil en eller annen oppkomling av en politiadvokat dra det for retten, og bli regelrett utskjelt i dommen. Her er det, basert på trådstarters beretning, overhodet ingenting som engang ligner på en voldtekt. Det er en nærhetssituasjon der trådstarter i værste fall har misforstått signaler, men når dette er tydelig umiddelbart har avsluttet.

Hva gjelder advokat, så bør enhver som i det hele tatt har vært i stand til å gjennomføre jusstudiet og dertilhørende praksis, vinne denne saken i blinde, med begge henda på ryggen, naken og ridende på en stor grønn elefant inne i rettsalen. Nettopp derfor vil det overaske meg stort, om Politiet i det hele tatt vurderer å gå til retten med dette.

At avhøret tar så lang tid er kanskje fordi du har vært heldig med Politiet, og fått noen som faktisk synes det er like viktig å finne ut hvem som ikke har gjort noe galt, som å ta de som ikke har gjort noe galt...
Sist endret av Svartedauden; 15. desember 2016 kl. 21:13.
Ser ut som mange her inne glemmer at vi ikke har damas forklaring foran oss.

Jeg vil anse det som umulig å fastslå ett resultat i en eventuell rettssak når vi ikke har den tilgjengelig. Dama kan ha en helt annen forklaring og lagd kloremerker og blåmerker på seg selv for alt vi vet.
Om det derimot kommer til retten ligger du dog trolig veldig godt an. Utifra hendelsesforløpet du beskriver er det ganske tydelig at dette ikke er en voldtekt.

Hadde jeg vert deg TS hadde jeg forberedt meg så godt som mulig på hva som kan komme. Du har ingenting å tape på det.

Forøvrig vil jeg uttrykke min medlidenhet for deg. Det finnes mange syke mennesker rundt omkring og du har tydeligvis truffet på en av de. Dette er enhver manns mareritt og jeg ønsker deg masse lykke. Måtte rettferdigheten seire!
Sitat av Klistermerke123 Vis innlegg
Ser ut som mange her inne glemmer at vi ikke har damas forklaring foran oss.
Vis hele sitatet...
Det er riktig, men det har jeg delvis.På mange punkter har jeg og hun hatt like forklaringer.Hun har sagt til politiet at jeg ikke har brukt tvang eller vold mot henne, så den er det ikke noe å snakke om engang.

Det vi er uenig om er vel ikke om det skulle være sex den kvelden, men at det ikke var med kondom i henhold til hennes ønske og det hun hevder å ha sagt tidligere.

Hun har sagt det når vi hadde sex hjemme hos meg, og da brukte jeg det fordi jeg hadde det og hun sa før vi i det hele tatt var i senga.

Når vi var hos henne, så lå vi i senga og kysset, jeg fingret henne og hun stønnet osv.Jeg tar ned buksa , det MÅ hun ha sett.Det blir smått utrolig hvis hun ikke har sett det.
Vi holder på, hun må ha merket erkesjonen også ved lårene.Jeg er iferd med å penetrere, er vel en halv penis lengde på vei inn,hun skriker,jeg stopper.Thats it!
Sånne situasjoner må ha skjedd noen andre også til og med her på forumet.Mange jenter jeg har nevnt dette til sier de ikke hadde reagert SÅÅÅ kraftig, for å ikke snakke om å kalle det overgrep.
Det som er underlig dog er at hun ikke kalte det overgrep umiddelbart, og det så ikke ut som noe hun skulle anmelde.Det sa hun jo selv, og attpåtil skrev i en SMS par dager senere. Men etthervert så bygde hun opp historien i hodet sitt og kanskje ble oppfordret på legevakten, hva vet jeg.
Sist endret av auting82; 15. desember 2016 kl. 22:34.
Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Dette vil bli henlagt som intet straffbart forhold. I verste fall vil en eller annen oppkomling av en politiadvokat dra det for retten, og bli regelrett utskjelt i dommen. Her er det, basert på trådstarters beretning, overhodet ingenting som engang ligner på en voldtekt.
Vis hele sitatet...
Det er utrolig hvor mange henlagte anmeldelser ender opp i erstattning fra staten likevel.Tenk deg, hun pulte 1sek uten kondom og får
150 000kr av staten som jeg må betale og slave for
Jævlig bra deal spørr du meg.

Har lest en del i avisene og det er flere hundre saker prlig da dette er tilfelle virker det som.
HELT UTROLIG!!!
Om det faktisk blir rettssak av dette og du mest sannsynlig frikjennes for voldtekts-anklagen, så KAN hun jo likevel stevne deg i en sivil rettssak og kreve erstatning for tort og svie til tross for "intet straffbart skjedd" eller henleggelse på bevisets stilling.

Fetter'n til Birgitte Tengs tilsto drapet, trakk tilståelsen tilbake, ble ikke dømt for drapet, men ble likevel dømt til å betale hennes foreldre/ etterlatte 100.000 i erstatning.
OJ Simpson (for å dra'n heeelt ut) ble også frikjent for dobbeltdrapet på sin kone og hennes elsker, men måtte likevel ut med million-erstatning etterpå...
Sitat av Eager Igor Vis innlegg
Om det faktisk blir rettssak av dette og du mest sannsynlig frikjennes for voldtekts-anklagen, så KAN hun jo likevel stevne deg i en sivil rettssak og kreve erstatning for tort og svie til tross for "intet straffbart skjedd" eller henleggelse på bevisets stilling.

Fetter'n til Birgitte Tengs tilsto drapet, trakk tilståelsen tilbake, ble ikke dømt for drapet, men ble likevel dømt til å betale hennes foreldre/ etterlatte 100.000 i erstatning.
OJ Simpson (for å dra'n heeelt ut) ble også frikjent for dobbeltdrapet på sin kone og hennes elsker, men måtte likevel ut med million-erstatning etterpå...
Vis hele sitatet...
Det er jo dette hun går for helt klart. Det idiotiske rettssystemet kommer til å gi henne det og legge meg i gjeld på 150.000 om ikke mer.For et land og for et system.
Jeg må ærlig talt innrømme at jeg har endret synet på voldtektsoffre og om deres troverdighet.
Tenker bare på Andrea Voldum saken hvor folk har vært veldig raske med å tro henne og det ble nesten igangsatt en folkelig lynsjekampanje mot de tre gutta.Dette selv om retten faktisk to ganger frikjente disse gutta.
Hvorfor skal vi automatisk tro en jente som kommer gråtende og hevder ting og tang.
Er det ingen som faktisk kan se for seg at noen kan angre sex for deretter prøve å finne syndebukker.

Jeg lurer på hvor langt jeg hadde kommet med en voldtektsanklage mot henne,hvis hun tillegg hadde hoppet på meg mens jeg sov?
Tror retten hadde ledd av meg og sagt, you Lucky boy.
Sist endret av auting82; 16. desember 2016 kl. 09:20.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Tenker bare på Andrea Voldum saken hvor folk har vært veldig raske med å tro henne
Vis hele sitatet...
Hehe, helt fra starten av den Voldum saken har jeg hatt en uggen følelse, og virkelig ikke hatt noe tro på henne.
Spøkte med mine nærmeste om at det var en slik en der hun måtte lyve litt for sine nærmeste og før hun visste ordet av det så var det norgesnyheter. Det er bare noe galt.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg lurer på hvor langt jeg hadde kommet med en voldtektsanklage mot henne,hvis hun hadde hoppet på meg mens jeg sov?
Tror retten hadde ledd av meg og sagt, you Lucky boy.
Vis hele sitatet...
Men tilbake til saken, ja, politiet hadde nok ikke tatt deg seriøst. Har du fått snakket med en advokat enda? Anmeld hun tilbake fort som mulig for falsk anklage, så får man håpe det går din vei. Noe det bør gjøre

Masse lykke til
Sitat av auting82 Vis innlegg
Tenker bare på Andrea Voldum saken hvor folk har vært veldig raske med å tro henne og det ble nesten igangsatt en folkelig lynsjekampanje mot de tre gutta.Dette selv om retten faktisk to ganger frikjente disse gutta.
Hvorfor skal vi automatisk tro en jente som kommer gråtende og hevder ting og tang.
Vis hele sitatet...
Du har ikke sett noe på hvorfor de ble frikjent?
Sitat av Yalla Vis innlegg
Du har ikke sett noe på hvorfor de ble frikjent?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vært advokat i saken og har full innsyn nei.Jeg sier IKKE at de ikke har gjort det, men jeg er ikke an av de som kaster seg med i lynsjemobben bølgen før jeg har alle fakta på bordet.
Det virker som om følelser tar overhånd i slike saker.

Jeg spør igjen.
Hadde jeg hatt sak i det hele tatt om situasjonen hadde vært omvendt?Hva hadde politiet sagt til meg hvis jeg hadde kommet med noe sånt?
Hun prøvde å ha sex med meg, men jeg sa nei.Vår kjønnsorganer var berørt 1sek, dvs hun har voldtatt meg. Tror ikke politiet hadde kalt henne inn til et avhør engang, de hadde ledd og ikke tatt saken seriøst.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Det er jo dette hun går for helt klart. Det idiotiske rettssystemet kommer til å gi henne det og legge meg i gjeld på 150.000 om ikke mer.For et land og for et system.
Jeg må ærlig talt innrømme at jeg har endret synet på voldtektsoffre og om deres troverdighet.
Tenker bare på Andrea Voldum saken hvor folk har vært veldig raske med å tro henne og det ble nesten igangsatt en folkelig lynsjekampanje mot de tre gutta.Dette selv om retten faktisk to ganger frikjente disse gutta.
Hvorfor skal vi automatisk tro en jente som kommer gråtende og hevder ting og tang.
Er det ingen som faktisk kan se for seg at noen kan angre sex for deretter prøve å finne syndebukker.

Jeg lurer på hvor langt jeg hadde kommet med en voldtektsanklage mot henne,hvis hun tillegg hadde hoppet på meg mens jeg sov?
Tror retten hadde ledd av meg og sagt, you Lucky boy.
Vis hele sitatet...
Forstår at du er frustrert mtp situasjonen din, men snu på det: Den saken var av et ganske annet kaliber enn denne. De hadde sakkyndiguttalelser på at hun hadde fått potensielt dødelagt dose dop, og vitne på at hun var nærmest bevisstløs og måtte bæres. Hun er diagnostisert med posttraumatisk stressyndrom, og det blir du ikke av å sutre litt til psykologen. I tllegg har du ting som aldersforskjell, erfaring med dop, og tre mot en. Pluss vitner som tidligere har anmeldt dem for å spike drinker. Og LIKEVEL ble de frikjent.

Får å dømmes til erstatning må det fortsatt være sannsynlighetsovervekt. Det skal en del til i slike saker. De fleste ekte voldtekter ender med henleggelse eller frifinnelse, fordi tvilen kommer tiltalte tilgode. Ord mot ord holder ikke.
Sist endret av entropi; 16. desember 2016 kl. 10:58.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg har ikke vært advokat i saken og har full innsyn nei.Jeg sier IKKE at de ikke har gjort det, men jeg er ikke an av de som kaster seg med i lynsjemobben bølgen før jeg har alle fakta på bordet.
Det virker som om følelser tar overhånd i slike saker.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke snakk om å hive seg på lynsjemobben å sette seg et minimum inn i saken før man uttaler seg er det? Rettsdokumentene er offentlig. I den aktuelle saken du omtaler så tvilsomt er det liten tvil om hva som faktisk skjedde, gutta ble frikjent straff av noen lekdommere men ble vel dømt av retten til å betale erstatning. I den aktuelle tiden etter dommen ble det skrevet og reflektert en del over hvordan dette kunne skje. Mye tyder på at virkeligheten er ganske annerledes enn i hodet ditt. Særlig interessant har det vist seg gjennom flere saker at kvinner er de som selv har lettest for å dømme kvinnelige voldtektsoffere som å ha skyld i det selv.

Jeg spør igjen.
Hadde jeg hatt sak i det hele tatt om situasjonen hadde vært omvendt?Hva hadde politiet sagt til meg hvis jeg hadde kommet med noe sånt?
Hun prøvde å ha sex med meg, men jeg sa nei.Vår kjønnsorganer var berørt 1sek, dvs hun har voldtatt meg. Tror ikke politiet hadde kalt henne inn til et avhør engang, de hadde ledd og ikke tatt saken seriøst.
Vis hele sitatet...
Ingen som kan hindre deg i å tro det. Men du bør nok få deg en advokat som kan snakke for deg for du har noen absurde ressonnement og holdninger. Hvis du blir ledd av i forhør eller i retten så er det ikke sikkert det er i din favør.
Sitat av entropi Vis innlegg

Får å dømmes til erstatning må det fortsatt være sannsynlighetsovervekt. Det skal en del til i slike saker. De fleste ekte voldtekter ender med henleggelse eller frifinnelse, fordi tvilen kommer tiltalte tilgode. Ord mot ord holder ikke.
Vis hele sitatet...
Nettopp.
Og så har vi denne saken da:
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Gutt...-325403b.html:

Gutten bekrefter at jenta sa nei, men mener hun "kunne fått ham av hvis hun virkelg ville". Etterpå sender han denne meldingen:
«jeg låg opp deg og prøvde alt bare for å ha med deg men du sa nei og begynte å slå meg og dytte meg vekk og alt mylig men jeg ga bare blanke faen om deg og jeg brydde meg om det jeg ville».]
Vis hele sitatet...
Frikjent.
Sist endret av entropi; 16. desember 2016 kl. 11:03.
Sitat av entropi Vis innlegg
Forstår at du er frustrert mtp situasjonen din
Vis hele sitatet...
Takk for forståelsen.Det er bare et at jeg er mer enn frustrert .Det er ikke sånn at jeg går rundt og småfurter for at noen har anklaget meg for en voldtekt.
Dette holder meg opp om nettene, jeg har faktisk gått ned i vekt og mistet matlyst.Dette kan potensielt koste meg 200-300.000 kr og jeg kan havne i fengsel i tillegg til å miste jobb.Har i tillegg vært arbeidsledig en periode nå da jeg har hatt en teknisk jobb knyttet til oljebransjen en stund, en bransje som kjent for mange har nedbemannet .
Nettopp skaffet meg jobb også skjer dette.
Jeg har ikke råd til å betale noen 200-300k for ingenting.

Den ventinga er helt jævlig og, greier ikke å fokusere liksom.
Jeg kødder ikke når jeg sier at jeg skal, om dette går bra ha et samtykkekontrakt som jeg kommer til å kreve signatur på før jeg har sex.Det har blitt så ille nå til dags.Er kanskje lurt å ha kamera også sånn at hendelsen dokumenteres.
Jeg greier ikke å stole på kvinner lenger, dette har forandret meg fundamentalt.
Sist endret av auting82; 16. desember 2016 kl. 11:58.
Har du noen du kan prate med face to face? Jeg vet at dette kan høres slemt ut, men du blåser denne episoden ut av proposjoner. Du bruker alt for mye energi på å gruble og tar sorgene på forskud. Jeg reagerer på samme måte selv dersom jeg blir misforstått og urettferdig behandlet, så derfor tillater jeg meg å gi deg litt råd. Det vil sikkert hjelpe å prate med en person som kjenner deg godt, og som du stoler på. Hva som kommer til å skje blir bare spekulasjoner.
Stor klem fra Betty
Sitat av auting82 Vis innlegg
Hvordan beviser de om det var ufrivillig?
Det de kan si er at hun sa det før den dagen,at hun ikke har sex uten kondom?
Hun sa at hun vil bruke kondom under samleie hjemme hos meg.
Vis hele sitatet...
De beviser det ved å vise til at du selv sier at du visste hun ikke ville ha sex uten kondom.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Denne dagen dog,så sa hun ingeting selv når jeg tok av meg buksa,først når jeg var på vei inn begynte hun å skrike.Da trakk jeg meg umiddelbart.
Vis hele sitatet...
Pleier du å ha på deg kondom før du tar av deg buksa?

Du blir helt sikkert frikjent, men du har oppført deg som en idiot. Heldigvis for deg har vi ganske spesielle voldtektslover her i landet.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Har du noen du kan prate med face to face?
Vis hele sitatet...
Jeg har en bror jeg kan prate med og som kanksje hadde kunnet hjelpe, men han er på lista over personer som jeg har gitt til politiet, og de sier at jeg ikke bør nevne saken til ham da det kan virke inn på etterforskningen og i min disfavær i en mulig rettsak. Da kan det tolkes som at jeg har virket inn på vitnene.Saken har i utgangspunktet ingen vitner, da ingen har vært til stede,så jeg skjønner ikke denne, men det er det de har sagt.

Foreldrene mine er jeg veldig keen på å fortelle, men de kommer til å ta det som en sjokk, de er eldre mennesker.Jeg vegrer meg på å lasse over dette stresset på de. Mamma hadde reagert med sjokk og vantro og mistet mange netters søvn. Jeg unner henne ikke det.
Sist endret av auting82; 16. desember 2016 kl. 12:40.
auting82 Kan det at du satt i 3 timer langt avhør ha og gjøre med hennes mentale alder?
Tror ikke du skal gå rundt og miste nattesøvnen, auting82, av frykt for hvor mange hundretusen du kan idømmes i en evt erstatning her.
Barn som blir misbrukt på det groveste over lengre tid får ikke en gang slike beløp. Dessverre.
Blir du likevel dømt til å betale henne, kan du jo nekte med henvisning til at det nå er forbudt etter norsk lov å betale for sex... :-)
Sitat av auting82 Vis innlegg
Takk for forståelsen.Det er bare et at jeg er mer enn frustrert .Det er ikke sånn at jeg går rundt og småfurter for at noen har anklaget meg for en voldtekt.
Dette holder meg opp om nettene, jeg har faktisk gått ned i vekt og mistet matlyst.Dette kan potensielt koste meg 200-300.000 kr og jeg kan havne i fengsel i tillegg til å miste jobb.Har i tillegg vært arbeidsledig en periode nå da jeg har hatt en teknisk jobb knyttet til oljebransjen en stund, en bransje som kjent for mange har nedbemannet .
Nettopp skaffet meg jobb også skjer dette.
Jeg har ikke råd til å betale noen 200-300k for ingenting.

Den ventinga er helt jævlig og, greier ikke å fokusere liksom.
Jeg kødder ikke når jeg sier at jeg skal, om dette går bra ha et samtykkekontrakt som jeg kommer til å kreve signatur på før jeg har sex.Det har blitt så ille nå til dags.Er kanskje lurt å ha kamera også sånn at hendelsen dokumenteres.
Jeg greier ikke å stole på kvinner lenger, dette har forandret meg fundamentalt.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår deg godt, og mente ikke å bagatellisere det. Men nå googler du rundt og ser det verste over alt. Faktum, hvis du setter deg litt inn i sakene du leser om, er at det skal ekstremt mye til å dømme noen for voldtekt. Når noen blir dømt til erstatning så er det saker det det er så og si opplagt at det var voldtekt, men de klarer ikke å bevise det så ubestridelig som kreves for en dom. Se på de eksemplene jeg viste og sammenlikne det med din sak. Dette er eksempler på frifinninger. Synes du din sak er i på nivå med disse?

Du må selvsagt rase fra deg nå, men på sikt så er det like dumt å betvile alle kvinner/voldtektsoffer som det er for meg å tenke at alle menn er potensielle voldtektsmenn. Men vær gjerne litt mer forsiktig i fremtiden. Hvis noen er veldig frem og tilbake på hva de vil er det best å droppe det.
Er det ikke herlig hvordan et hysterisk kvinnfolk kan ødelegge en manns liv, uten å være redd for noen som helst for konsekvenser? Fantastisk stat vi har bygget oss.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Er det ikke herlig hvordan et hysterisk kvinnfolk kan ødelegge en manns liv, uten å være redd for noen som helst for konsekvenser? Fantastisk stat vi har bygget oss.
Vis hele sitatet...
Jepp, det blir ingen konsekvenser for henne garantert.Det at det har kostet meg tid og masse penger akkerede spiller ingen rolle. Det dritter den norske stat i.Det er hennes rett å bare anklage.
Jeg må ut med 3000NOK til en advokat som stilte på avhøret, ikke at det var noe vits egentlig.

Og til alle som tviler på historien, den er sann, for jeg har ikke noen ting på å vinne på å ljuge her. Er bare så jævlig desp,og det er det eneste stedet hvor jeg kan søke råd. Hva skal jeg si til venner? Hei du, jeg er by the way saksøkt for voldtekt...har du noen ide om hva faen jeg skal gjøre??

Er ei som faktisk istad addet meg på facebook.Vet ikke hvem hun er engang og vil ikke vite det heller.Så liten og blond ut, akkurat som hun jeg har blitt saksøkt av, ble faen meg kvalm og blokket henne med engang.
Advokathuset Tønsberg spesialiserer seg på strafferett. Kanskje verdt å sjekke ut? http://www.ahuset.no/
Sitat av feelfreef Vis innlegg
Advokathuset Tønsberg spesialiserer seg på strafferett. Kanskje verdt å sjekke ut? http://www.ahuset.no/
Vis hele sitatet...
Det virker som de spesialiserer seg i dette her ja, men en del yngre mennesker så setter spørsmålstegnet i erfaring og de holder til i Tønsberg.
Tenkte kanskje å gå for Elden advokatfiramet, selv om jeg vet det blir vanskelig/umulig å få selveste Jon Christian Elden til å ta saken.

De andre jeg vurder er,

Anders Brosveet,
Erling O Lyngtveit
Oscar Ihlebæk

Har hørt dette er bra advokater, og om noen her på forumet kan bekrefte dette, så er det bra. Er det andre som kan anbefales i Oslo er det også bra.
Sist endret av auting82; 16. desember 2016 kl. 19:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av feelfreef Vis innlegg
Advokathuset Tønsberg spesialiserer seg på strafferett. Kanskje verdt å sjekke ut? http://www.ahuset.no/
Vis hele sitatet...
Det er hauger og dunger av advokater som spesialiserer seg på strafferett. Det er sikkert levebrød, ettersom staten tar regninga for forsvarer.
Tenk det verste, og håp det beste. Finn en bra advokat, og ta med alt av brev og meldinger som du har fra henne. Jeg har aldri vært anmeldt for voldtekt, men jeg har sittet i møter med advokater, som er så dårlige, at man skulle tro at vedkommende hadde blitt dement siden han tok sin advokateksamen. Det er noe du ikke ønsker å oppleve med en slik anklage.Det finne flere historier om kvinner som har anmeldt menn for voldtekt, og fått vedkommende buret inn på falskt grunnlag. Kildehttp://www.dagbladet.no/nyheter/kvin...dtekt/61958168 I denne historien, så ble da kvinnen tatt for sin forbrytelse, men det sitter nok en del inne i fengsel for voldtekt, på falskt grunnlag. Google litt selv, hvis du ønsker flere kilder. Du er det sterke kjønn, og hvis hun har forklart en oppdiktet versjon, samt laget noen blåmerker på seg selv, så kan du faktisk ligge tynt an. I Norge så slås det hardt ned på voldtekt, noe jeg er veldig glad for, men på den andre siden, så blir ikke kvinner som anmelder noen for voldtekt på falskt grunnlag straffet i særlig grad, noe jeg synes er forkastelig.Grunnen til det, er at man er redd for at ikke kvinner skal tørre å anmelde faktiske voldtekter. Det at en del menns liv går til grunne ved å måtte ha en voldtektsdom på seg, er tydeligvis ikke like viktig, som at en kvinnes liv går til grunne ved voldtekt. Jeg vil også si at det å ha en voldtektsdom på rullebladet er mye mere stigmatiserende, enn å ha en dom for falsk anmeldelse av voldtekt på rullebladet. Grunner for falsk anmeldelse av voldtekt kan være ønske om hevn, oppmerksomhet, penger, eller psykisk ustabilitet. Legger også til en kilde som omtaler ca Hvor mange prosent som andmelder på falskt grunnlag, og hvor mange av disse det blir tatt ut tiltale mothttps://www.nrk.no/norge/vil-straffe...ser-1.11667140 Jeg har tatt utgangspunkt i at det trådstarter forteller er sant. Videre så vil jeg si at jeg føler med alle kvinner som har blitt voldtatt, og at det skjer mange flere voldtekter enn falske anmeldelser av voldtekt, men jeg føler også sterkt å advare trådstarter mot på noen måte "Ta Det Med Ro". God helg, ikke la dette knekke deg, men gjør ditt beste for å bli renvasket, og straks du møter en kvinne som oppfører seg ustabilt i fremtiden, så kutt kontakt, og for all del ikke tenk på å ha sex, de fleste jenter er normale. Ta en av dem....Lykke til!
Sitat av Perereca Vis innlegg
Finn en bra advokat, og ta med alt av brev og meldinger som du har fra henne. Jeg har aldri vært anmeldt for voldtekt, men jeg har sittet i møter med advokater, som er så dårlige, at man skulle tro at vedkommende hadde blitt dement siden han tok sin advokateksamen. Det er noe du ikke ønsker å oppleve med en slik anklage.Det finne flere historier om kvinner som har anmeldt menn for voldtekt, og fått vedkommende buret inn på falskt grunnlag
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette jeg frykter. En kombinasjon av en dårlig advokat pluss at retten kjøper hennes historie.De kan bare si du burde ha brukt kondom og har tvunget deg på henne.Det at jeg har trukket meg, kan de bare avfeie med at jeg har vært i henne det sekundet også er det voldtekt per defnisjon eller en eller annen paragraf.
Vipps så er du fucked hvis de dømmer etter skjønn. Hvis hun i tillegg begynner å gråte og bli emsjonell, så kjøper de hennes historie muligens, spesielt nå etter Andrea Voldum saken.Noen må jo bures inne!

Angående å finne god advokat.Jeg føler jeg trenger en med lang erfaring, som er rimelig kjent med sånne saker og som har vært forsvarsadvokat med suksess.

PROBLEMET er at di kjente advokatene er vanskelig å få tak i.Jeg ringer til Elden advokat firma og blir henvist til en eller annen ukjent kjerring som ikke står på lista over advokater de bruker i straferrtssaker.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Oscar Ihlebæk, som også har hatt mange straffeskaer som omhandler voldtekt og skal være dyktig forsvarer.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har sett ham i aksjon. Jeg ble ikke imponert. Mulig han vanligvis gjør det bra, men akkurat det jeg så var bare provoserende og til ulempe for klientens sak.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Mitt argument er at vi ikke hadde sex engang, ikke noe en normal person vil kalle et samleie.
Vis hele sitatet...
Det er samleie etter lovens definisjon.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Hun ba meg bli hos henne og ville ha klem når jeg var på vei ut døra fra leligheten hennes. Er det noe man gjør mot noen man antar er overgriper??
Vis hele sitatet...
Mennesker er ikke alltid rasjonelle.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Føler under avhøret at jeg er litt forhåndsdømt
Vis hele sitatet...
Hvorfor/på hvilken måte?

Sitat av auting82 Vis innlegg
Tenker bare på Andrea Voldum saken hvor folk har vært veldig raske med å tro henne og det ble nesten igangsatt en folkelig lynsjekampanje mot de tre gutta.Dette selv om retten faktisk to ganger frikjente disse gutta.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest dommen. Frikjennelsen er en farse. Mindretallet(!) har åpenbart ikke gjort en riktig vurdering av saken.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
At du fikk inntrykk av at politiet har forhåndsdømt deg kan godt være bare avhørsteknikken deres. Om de ikke spiller "godkompis" med deg så prøver de gjerne å få deg til å føle deg liten og ubekvem istedet.
Vis hele sitatet...
Dette har ingenting med politiets avhørsteknikk å gjøre. Den offisielle avhørsteknikken inneholder ingenting om å være godkompis eller få noen til å føle seg ubekvem. Tvert imot er et ulovlig med f.eks. utilbørlig press eller dårlig oppførsel mot den som blir avhørt.