Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2186
Hello World!

Jeg er litt nysjerrig på hva som kan sje om jeg blir busta før "tagging"
Hva skjer etter det feks å sånt..

Trenger litt fakta for å vite hva som vil skje

Tnx
Jeg har ingen anelse, men tipper du må vaske vekk tagginga + kanskje en bot?
Hva skjer når folk ikke kan bruke google ? Verden går under !

http://www.ung.no/oss/kriminalitet/19803.html
Hvis du tagger på husveggen og huseier kommer hjem så må du belage deg på grisejuling. Om vektere eller politi tar deg (ender opp hos snuten uansett hvilket av de to som intreffer) så blir du anmeldt og så risker du erstatningskrav og forelegg.
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Hvis du tagger på husveggen og huseier kommer hjem så må du belage deg på grisejuling. Om vektere eller politi tar deg (ender opp hos snuten uansett hvilket av de to som intreffer) så blir du anmeldt og så risker du erstatningskrav og forelegg.
Vis hele sitatet...
tagger ikke på privat eiendom.
Jeg ble tatt av politiet for å tagge på en skolevegg engang for mange år siden. Vi avtalte et møte med rektor på skolen, la oss flate og håpet på at de ikke ville anmelde forholdet. Heldigvis gjorde de ikke det, men vi måte ut med noen tusen hver (vi var to) for å få det fjernet på en skikkelig måte. Vi var dumme i hodet og tidlig i tenårene.

Så kommer det du ikke vil høre.. Tagging er helt på trynet. Er det graffiti du er interessert i, så øv for all del på det - helst på lovlige vegger. Men tagging er bare pissing på vegg, territoriemarkering, stygt og jævlig og ordentlig hærverk.
Om du er så lite kunstnerisk at du må tagge, så kan du like godt bare drite i det. Lag i det minste grafitti om du har respekt for deg selv og har et snev av kunstneriske evner.
Blablabla... moralmoralmoral.

Du blir tauet av politet. Du kan vente deg litt glattcelle-sitting, sikkert noen timer. Muligens avhør, der jeg har forstått det sånn at politet vil ha deg til å ut om alt du vet om miljøet, om du kjenner noen andre writere++++. (HOLD KJEFT HER!). Og så blir du sluppet fri med en bot. Eller om det er alvorlig kan du vente en større sak(Som han duden fra PTR).
Sitat av tafsern Vis innlegg
Om du er så lite kunstnerisk at du må tagge, så kan du like godt bare drite i det. Lag i det minste grafitti om du har respekt for deg selv og har et snev av kunstneriske evner.
Vis hele sitatet...
Jeg lager graffiti men skriver jo tags også...
Og det er sant, jeg skriver noen plasser bare før å lage Fuckups :P
Gå ut og prøv så finner du jo ut ka som skjer...
Sitat av cracklab Vis innlegg
Gå ut og prøv så finner du jo ut ka som skjer...
Vis hele sitatet...
Har funnet ut det for lengesiden... mener hva som sjer hvis du blir busta, konsekvensene men har fått svar anyways.
Tagget i yngre dager, og ble bustet når jeg var russ.. Lol Skrev BLÅ russ på butikk vindu i det en politi bil stoppet. Det var med tusj, jeg fikk panikk. Sa at det var vaske bort tusj, slikket på fingren og gnikket som en gal. Og det gikk bort Hadde ikke rukket å tørke.

Politiet så jeg var temmelig full, og lo av meg, sa ikke gjør det igjen. Så kjørte de :P De tok seff tusjen min.. ( og nei har ikke lagret mine fingerprints hos dem fra før av )
Sist endret av Jozeph; 14. september 2010 kl. 13:50.
Hvis du er under 18, får du antakelig et erstatningskrav (dvs. du må betale penger), og en advarsel, og kanskje du må inn i en samtale med politi og foreldre. Er du over 18 får du et forelegg (en bot du må betale). Uansett hva som skjer: Hvis du ikke blir tatt på fersken (dvs. hvis du ikke blir sett mens du tagger/maler): NEKT FOR ALT. Og hvis de spør om andre som var med deg: HOLD KJEFT. ok ?
Hvis du bare skriver drit på en vegg vil jeg gi deg juling.

Hvis du skaper noe på en vegg vil jeg gi deg en klapp på skulderen og frivillig holde utkikk etter politi for deg.
Sitat av Headso Vis innlegg
Hvis du bare skriver drit på en vegg vil jeg gi deg juling.

Hvis du skaper noe på en vegg vil jeg gi deg en klapp på skulderen og frivillig holde utkikk etter politi for deg.
Vis hele sitatet...
sku likt å se deg gi meg juling...

Det andre høres jo flott ut da

Sitat av bmxbandit Vis innlegg
Hvis du er under 18, får du antakelig et erstatningskrav (dvs. du må betale penger), og en advarsel, og kanskje du må inn i en samtale med politi og foreldre. Er du over 18 får du et forelegg (en bot du må betale). Uansett hva som skjer: Hvis du ikke blir tatt på fersken (dvs. hvis du ikke blir sett mens du tagger/maler): NEKT FOR ALT. Og hvis de spør om andre som var med deg: HOLD KJEFT. ok ?
Vis hele sitatet...
jamman, skal nekte for alt!
Sitat av tafsern Vis innlegg
Om du er så lite kunstnerisk at du må tagge, så kan du like godt bare drite i det. Lag i det minste grafitti om du har respekt for deg selv og har et snev av kunstneriske evner.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle tagg's som er så stygge. Det kommer helt ann på streken. Og de som tagger Oslo sporveier gjør det vell heller ikke for at det skal være fint..Det er vell snakk om opprør.

Og det spørs helt hvordan du blir tatt.. Om du har bomba hele byen så kan du påbergene deg en klekkelig bot, kjenner folk som har fått bøter i millionklassen. Alt jeg trenger å si: Ikke vær en døgnflue :P Fins massevis av folk som ikke tagger som digger å se på det. Ta tilbake gata!
Jeg ble tatt for grafitti jeg lagde på et toalett på ungdomskolen, mens jeg gikk på ungdomskolen. Måtte inn til rektor og snakke, og han sa han likte grafittien. Tydeligvis såpass bra at jeg ble leid inn av den samme skolen noen år senere for å dekorere et aktivitetsrom. Med grafitti. De betalte for 2000 kroner i cans. I tillegg til å betale meg ganske bra (med tanke på min fattige student-tilværelse.) for jobben. Ganske artig.

Men dette var off topic. I tillegg til å være lite sannsynlig å gjenta seg.

De andre gangene jeg ble tatt, ble jeg anmeldt, og måtte i konfliktrådet. Og vaske vekk/male over det jeg hadde laget. Surt. Men slapp bot, though. Mamma var flink til å spøke med saken i mange år etterpå :P
Lykke til. Hvis du nekter bør du forøvrig være sikker på at de ikke har noe på deg, en rettsak kan koste mye. Har nettopp blitt obs på at de nå i nyere tid fått mere midler til etterforskning i slike saker, det hadde de ikke før. Dvs. at de f.eks. kan koble din identitet med din tag. Dette kunne de faktisk ikke før. Så hvis du blir tatt for ett navn, bytt til et annet hvis du fortsetter å male. Men som sagt: hvis du ikke ble sett på åsted, hvis du ikke ble påtruffet med tusj/sprayboks av politi e.l. så nekt. Til og med hvis det er bilder av deg, kan du nekte (selvfølgelig ikke hvis ansiktet er krystallklart på bildet men det er det aldri. Overvåkningskameraer og evt. mobilkameraer har dårlig kvalitet.)