Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4068
Anonym bruker
"Stum Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker veldig mye, for det meste grønt.
Noen ganger spyr jeg plutselig da jeg røyker brunt, nikotinsjokk eller noe feil med det brune?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
er nok du som røyker for mye, en kompis av meg spøy første gangen han røyka han og (røyka for mye, bad trip)
Blomzterkasse
Jeg spyr hvis jeg bruker for mye tobakk ivertfall.
Hvis du blander med tobakk når du røyker brunt, men ikke ellers bruker nikotin, er det jo sikkert nikotinsjokk. Du må nesten gi oss litt flere detaljer.
Anonym bruker
"Stum Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ja nei har holdt på med snus men gitt meg nylig. Røyker litt vanlig.
Det kalles å grønne ut og skjer når du røyker for mye.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hmm, skjer dette kun når du røyker brunt med niktotin i j'en? Isåfall vil jeg mest sannsynlig tippe det er nikotinsjokk du opplever..
Blomzterkasse
Jeg røyker fast og får ofte brekninger. Men spyr ikke. Vurderer å slutte. Fan ikke lett
Det er også noe med det å innta nikotin og tjall sammen. Jeg snuser til vanlig, men dersom jeg er skikkelig balle fjern så kan det faktisk bli litt mye med en prell.
Jeg røyker alltid reint, bare så det er sagt
Har noe med at du røyker mye og over lang tid. Google det, kan skje alle stoners. For min del tok jeg å trappet ned med 0.5 g om dagen en ukes tid. Så hadde jeg 2 dager pause så gikk det over.
Sitat av alboo Vis innlegg
Har noe med at du røyker mye og over lang tid. Google det, kan skje alle stoners. For min del tok jeg å trappet ned med 0.5 g om dagen en ukes tid. Så hadde jeg 2 dager pause så gikk det over.
Vis hele sitatet...
Det har ingenting å si om du røyker over lang tid, det er bare noe som skjer når du får i deg for mye.
Akkurat på samme måte er det med alkohol, når du drikker for mye så spyr du.

Det er kroppens måte å si ifra at den har fått nok på.
Jeg spøy ganske ofte kanskje 1 gang i uka eller mer i sikkert 6 år før jeg begynte å tålerere kraftigere hits fra flaske.. Noen er mer følsomme enn andre på slikt. Kan vel sies at jeg fikk en del angst av for mye thc på en gang også som bidro til kvalme. Rart jeg ikke stoppet egentlig når jeg ser tilbake på det nå.
Anonym bruker
"Stum Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for alle svarene
Røyker jevnlig for det meste grønt, blandet ut. 0,5-0,7? i en J.
Greia er vel at det er rart at jeg skal spy av en J med brunt, men aldri opplevd noe lignenede med grønt.
Dette har vel skjedd 3 ganger den siste uka, den første var annereledes fordi da satt jeg og brakk meg til det ikke kom noe og litt mer.
De andre 2 har basically bare vært en tømming. Tror vel egentlig det er nikotinet selv, men synes det er litt rart da jeg har snust så lenge og røyker litt på si. Skal sies at jeg ikke husker å ha laget tråden heller
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for alle svarene
Røyker jevnlig for det meste grønt, blandet ut. 0,5-0,7? i en J.
Greia er vel at det er rart at jeg skal spy av en J med brunt, men aldri opplevd noe lignenede med grønt.
Vis hele sitatet...
0.5 - 0.7 kan fort bli litt for mye for en som ikke er skikkelig innrøkt, spesielt om det er av god kvalitet.
Brunt er konsentrert grønt og vil som regel inneholde opptil det dobbelte av THC innholdet du finner i weed.

Hasj kan inneholde alt ifra 0% THC til nærmere 60-70% avhengig av måten den er laget på og kvaliteten.
Er det olje kan det inneholde helt opp til 95% THC.
Weed inneholder maks rundt 30% men normalt får man mellom 10-20% (verdens sterkeste weedstrain 2018 ligger på 34% THC)


Jeg har selv spydd opptil flere ganger av brunt når det har blitt litt mye, da gjerne på tom mage i tillegg.
Noen ganger bare brekker jeg meg litt, andre ganger blir det som du nevner at jeg nærmest tømmer hele kroppen.
Det skjer både med og uten nikotin så jeg er ganske sikker på at nikotin ikke har noe med det å gjøre.
Spesielt ikke om du røyker/snuser til vanlig.
Sist endret av Soletti; 8. juni 2018 kl. 05:19.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spyr hvis jeg har drukket mye alkohol først
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En spliff med 0.5-0.7 er massevis, røyker man opp den kan det godt bli for mye for mange. Anbefaler 0.2-0.3 i stedet, man har alltids mer.
Sliter litt med samme problemet, jeg har røyket av og på i 7 år. Tatt lengre pauser osv men nå hvis jeg røyker en uke i strekk kan jeg bli skikkelig dårlig og spy. Fatter ikke ass
Sist endret av lemon99; 12. juni 2018 kl. 04:30.
Noe som er blitt oppdaget i "senere" tid, kalt Cannabinoid hyperemesis syndrome kan være årsaken. Kan det være noe?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cann...mesis_syndrome

https://www.npr.org/sections/health-...-marijuana-use
Røyker gjennom bong. Har spydd de siste dagene, etter å ha røyka, mest sannsynlig er det fordi jeg bruker litt mye tobakk, samt. at bongen er av plast, så det er mye dritt i den, jeg pleier å bruke, kaste og kjøpe ny når det blir for mye dritt.
Sitat av hala Vis innlegg
Noe som er blitt oppdaget i "senere" tid, kalt Cannabinoid hyperemesis syndrome kan være årsaken. Kan det være noe?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cann...mesis_syndrome

https://www.npr.org/sections/health-...-marijuana-use
Vis hele sitatet...
Det har blitt forsket veldig lite på akkurat dette området og alle symptomene som blir nevnt kan komme av helt andre ting en cannabis.
CHS er også blitt kalt fake news ettersom det enda ikke finnes noe direkte bevis som linker cannabis med CHS.

Større sjanse for at det er kjemikaliene som blir brukt (som ikke blir flushet ordentlig) og ikke selve cannabisen som blir røyket.
Det er en liten mulighet for at cannabis er årsaken, men som nevnt så er det ikke blitt forsket nok på området til at de vet noe om det.
Alt de har gjort til nå er å gripe etter strå og spre frykt i media.

News of Cannabinoid Hyperemesis Syndrome has been circulating widely in the past few weeks, a new target for all of those mainstream media reporters who are addicted to prohibition fearmongering. However there seems to be very little scientific evidence for the affliction or its alleged epidemic rise.

What there does seem to be is a convincingly strong correlation between cannabis use and violent stomach sickness. However this does not mean that cannabis is causing the illness, and in fact there is a much more likely candidate for that role.

When you think of pot-growers you might think of the all-natural farmer, but the truth is that many growers are pouring lots of chemicals into their plants. They do this to promote greater yield in a shorter time while getting rid of destructive insects and molds, as well as for many other reasons.

On top of that, not all growers are properly flushing the chemicals from their plants with water before harvest, so much of the marijuana grown indoors during the past few decades of modern growing techniques is full of all kinds of compounds that will definitely make you sick.

This would also explain why the CHS attacks happen infrequently, which could either be
a) because a chemical threshold was reached, or…
b) because the tokers most recent bud purchase(s) were even more loaded than usual with toxic grow chemicals.

It may be that cannabis is actually the cause, but until there is sufficient research that eliminates all other possible factors, it is too early to say for certain. Yet that is what many are already doing. Which could derail research and fail to get to the bottom of what appears to be a pretty excruciating condition. All that this premature reporting does is create unwarranted alarm and endanger patients.
http://dankspace.com/2016/12/cannabi...esis-syndrome/
Vis hele sitatet...
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det har blitt forsket veldig lite på akkurat dette området og alle symptomene som blir nevnt kan komme av helt andre ting en cannabis.
CHS er også blitt kalt fake news ettersom det enda ikke finnes noe direkte bevis som linker cannabis med CHS.

Større sjanse for at det er kjemikaliene som blir brukt (som ikke blir flushet ordentlig) og ikke selve cannabisen som blir røyket.
Det er en liten mulighet for at cannabis er årsaken, men som nevnt så er det ikke blitt forsket nok på området til at de vet noe om det.
Alt de har gjort til nå er å gripe etter strå og spre frykt i media.
Vis hele sitatet...
Enig i at det kan godt være kjemikalier som er grunnen, men det gjør vell ingen forskjell? Man får det jo evt pga røyking og vil unngå det ved å ikke røyke, eller?
Sitat av hala Vis innlegg
Enig i at det kan godt være kjemikalier som er grunnen, men det gjør vell ingen forskjell? Man får det jo evt pga røyking og vil unngå det ved å ikke røyke, eller?
Vis hele sitatet...
Veldig stor forskjell på kjemikalier og sykdom altså...
Vil man unngå det så røyker man ikke ting stappa med kjemikalier da vet du. Man trenger ikke å unngå å røyke helt, det er bare å vite hvor man får sakene sine ifra samt og se og lukte på sakene før man kjøper slik at man unngår det.

Anonym, den linken der gir fortsatt ikkenoe bevis, det er akkurat det samme som alle andre skriver om CHS.
Fortsatt ingen beviser som linker cannabis direkte til årsaken.
De sier det er solid dokumentasjon på det, men det finnes jo ikke noe dokumentasjon på det i det hele tatt.
Det eneste er at folk som har inntatt masse cannabis kan få det.
Den nyeste referansen til artikkelen er fra 2010 og den ble publisert i 2011.

Altså, du kan ende opp med lignende symptomer å ha kjemikalier i kostholdet, vaksiner, ervervet allergisk respons, funksjonelle mage- og tarmlidelser, fylla eller etter å ha spist noe dårlig.
Disse tingene finnes det faktisk dokumentasjon på også.




Forresten;

"Mainstream Media Exposed Pushing Fake Story on ‘Mysterious Illness’ in States With Legal Weed"

"As we will see, there is no substantial evidence of a rise in the illness, and no evidence whatsoever presented for a rise in multiple “states with legal weed.”"

https://thefreethoughtproject.com/ma...nabis-illness/
At du kan se og lukte dette er jo bare tull. Dessuten så er siden du poster link til like troverdig som meg. Forholder meg mer til forskning enn en dårlig konspiratorisk analyse av en artikkel.
Dette er bare en av mange lenger som sier akkurat det samme, jeg valgte bare ut en tilfeldig en.
Kan jo komme med en annen som kanskje er mer troverdig for deg, i verste fall er det faktisk ikke verre en å google det selv.



This clearly shows that the story is reaching when trying to link cannabis use to this alleged disease. – Malone in a statement to Herb.

Real numbers are not presented, and the fact that the study relies on the fact that patients “were more likely to endorse marijuana use” proves nothing. – Malone

https://herb.co/marijuana/news/lance...ake-news-story

-----------------------------------------

Mark Malone, Executive Director of the Cannabis Business Alliance, agrees with the medical professional. He even goes a step further, suggesting that the link between CHS symptoms and cannabis use is far-reaching and unsupported.

He called it an ‘alleged disease’ because real numbers are not presented, and the fact that the study relies on information that patients “were more likely to endorse marijuana use” proves nothing.

“The industry in Colorado has not heard of this issue until this news story,” added Malone.

In her medical opinion, Montemayor said cannabis hyperemesis is a real – but rare – phenomenon that appears to be strain specific.

Of the 20,000 patients she’s helped join the Colorado registry since 2010, there’s only been one reported case. She said another clinic owner, with three times more patients than hers, also has had one patient who experienced it.

In both of those cases, switching strains solved the problem.

In both cases, the cannabis used raised questions
It wasn’t tested for molds, pesticides, or any other contaminants
It also had not been tested for terpenes
Think of terpenes as the building blocks of essential oils, Montemayor explained. They are the little short chain isoprenes that give plants their fragrance.

So, cannabis that smells like pine trees contains some of the same terpenes found in actual pine needles. Which means if you are allergic to pine trees, you may want to avoid using cannabis that smells like pine – it’s the pinene terpene that could be causing negative symptoms.

For Montemayor, it’s clearly stemming from molds and contaminants – not the THC.

Bottom line, said Montemayor, USE TESTED MEDICINES.

https://www.marijuanatimes.org/final...aders-deserve/
Vis hele sitatet...
Så konklusjonen er at det løste seg å skifte strain for de få de kunne dokumentere? Likevel så nekter du for at det er relatert til røyking av cannabis?
Sitat av hala Vis innlegg
Så konklusjonen er at det løste seg å skifte strain for de få de kunne dokumentere? Likevel så nekter du for at det er relatert til røyking av cannabis?
Vis hele sitatet...
Nekter for at det har noe med selve cannabisen å gjøre ja, dette fordi det ikke finnes 1 eneste bevis som linker disse sammen.
Rart at denne "sykdommen" bare plutselig kommer når det ikke finnes 1 eneste tilfelle av den før 2004, rart det ikke finnes noe forskning som faktisk linker cannabis direkte til sykdommen.

En sykdom hvor det eneste som hjelper er å dusje?
Kom igjen a mann, hvor lettlurt er du liksom?

Det er bare som med mye annet, man legger skylden på cannabis fordi det er narkotika og man vil ha det vekk.
Tror du legemiddelindustrien er så særlig glad for weed?

Kom gjerne med noe bevis som linker cannabis direkte til CHS om du klarer å finne noe, for det eksisterer nemlig ikke.

Kan forresten nevne at jeg har hatt akkurat de samme symptomene som "chs", uforklarlig vondt i magen, spøy som faen og gjerne bare hvit skum. Dro til legen jeg...
Matforgiftning kalles det.
Sist endret av Soletti; 16. juni 2018 kl. 14:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cannabis er ikke noen mirakelkur som ikke har noen bivirkninger. Tror du det er du naiv og direkte dum. At du hadde matforgiftning gjør vell ikke saken noen annerledes? Folk reagerer forskjellig på cannabis, akkurat slik folk reagerer forskjellig på andre rusmidler. Noen kropper tåler ditt, noen tåler datt.
Jeg har 2 kompiser som har hatt det samme som omtalt, begge kroniske røykere. Sikkert bare tilfeldig.
Uansett, vi kommer ingen vei her. Din kjærlighet for cannabis er litt vell overdrevent.