Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3389
jeg trenger no nytt lesestoff men vet ikke helt hva..
vil gjerne ha fantasy serier, eller eventuelt lange bøker
har lest endel fra før som ringenes herre, eragon serien, wheel of time og harry potter:P
noen som har noen forslag? takker for svar
Masse forslag!

"Xanth" serien, skrevet at Piers Anthony (http://www.piers-anthony.com/xanth.html) Litt spesiell, masse ordspill og "intelligent" humor.
"The Riftwar Saga" (5 bøker) av Raymond E. Feist. Han har også flere gode bok-serier. (http://www.crydee.com/raymond-feist/book-series)

Det var det jeg kom på i farta.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
The Belgariad + The Malloreon av David Eddings. Disse to seriene (á 5 bøker hver) hører sammen og bør leses i rekkefølge.

Når det gjelder sammendrag kan dette finnes så lett på nettet at jeg rett og slett ikke gidder å skrive det.
Leser for tiden The fencer triology av K. J. Parker, og synes det er veldig bra.
Kan også anbefale alt av Tad Williams, og Robin Hobbs tre triologier - The Farseer, The Liveship traders og The tawny man
Prøv Chronicles of Ancient Darkness av Michelle Paver, er veldig glad i den serien selv.
Du kan prøve Sword of truth serien http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sword_of_Truth
Veldig spennende bøker og mange av dem så har litt å lese på
Kan anbefale boka "The Hickory Staff". Den er en del av en serie men har bare lest første boka.
takker for mange god e forslag prøver meg på The Belgariad først. men kommer garantert til å sjekke ut flere av forslaga

bare å komme med flere forslag!
Jeg anbefaler sterkt Discworld-serien, en rekke humoristisk fantasy-bøker skrevet av Terry Pratchett. Bøkene er generelt ganske korte, men med alle de snart 37 bøkene blir det en del lesestoff. http://en.wikipedia.org/wiki/Discworld
Sitat av slashpoke Vis innlegg
Jeg anbefaler sterkt Discworld-serien, en rekke humoristisk fantasy-bøker skrevet av Terry Pratchett. Bøkene er generelt ganske korte, men med alle de snart 37 bøkene blir det en del lesestoff. http://en.wikipedia.org/wiki/Discworld
Vis hele sitatet...
Enig med slashpoke, Discworld er en av de artigste og abssurede bokseriene jeg noen gang har lest.
Vet ikke hvor gammel du er, men Skammarens Dotter er en svært vellskrevet og engasjerende bok. Skrevet av en danske, og oversatt til nynorsk. Synes det å lese den på nynorsk ga boken ganske mye. Føltes veldig autentisk
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg kan også anbefale Discworld. Den er morsom og intelligent på måter jeg sjelden har sett før.
Sword of Truth har jeg lest, og de første bøkene var egentlig de jeg likte best. Lenger uti gikk det egentlig stort sett bare nedover med kvaliteten.
Wheel of Time serien av Robert Jordan er kjempebra! 11 øker på rundt 1000 sider hver vil holde deg opptatt litt

Mine to favoritter blir A Song of Ice and Fire av George R. R. Martin, som nå består av 6 bøker på ca. 1000 sider hver, og Malazan Book Of The Fallen av Steven Eriksson på 9 bøker så langt på 1200-ish sider hver.

Alle de tre seriene der kan kalles episke! De to siste er fantastiske hvis du er glad i litt mørk og tøff fantasy.
Artemis Fowl serien er å anbefale. Fungerer for folk i alle aldre. Mykje fantasy der.
Warcraft war of the ancients archive?
Sist endret av RayMonk; 25. september 2009 kl. 11:45.
Tales from Earthsea av Ursula Le Guin.
Har lest de samme seriene som deg, så regner med at vi har lik smak.. Prøv deg på The Dark Tower av Stephen King. Kom deg gjennom bok 1, og start på bok 2, som for øvrig er den beste boken jeg har lest.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Har lest de samme seriene som deg, så regner med at vi har lik smak.. Prøv deg på The Dark Tower av Stephen King. Kom deg gjennom bok 1, og start på bok 2, som for øvrig er den beste boken jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Jeg synes The Dark Tower var ekstremt langtekkelig, men det muligens bare meg. Det er den andre Stephen King boka jeg ikke klarte å komme meg gjennom
Du kan også prøve "De fire og han som gjør galt verre" triologien. De er nok ikke like seriøs som mange av de andre her men de er veldig spennende og "latterkrampende".
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Jeg synes The Dark Tower var ekstremt langtekkelig, men det muligens bare meg. Det er den andre Stephen King boka jeg ikke klarte å komme meg gjennom
Vis hele sitatet...
Når han har lest Wheel of Time og Ringenes Herre, så tviler jeg på at langtrukkenhet er et problem. Jeg er en person som i perioder elsker å lese, og i andre perioder ikke er fokusert nok, og jeg er fortsatt på bok nr. 5. Er et par måneder siden jeg la den fra meg. Nå merker jeg at jeg er keen på å fortsette. Bok 4 er CRAP og kan faktisk skippes..