Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2233
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er litt fersk når det gjelder cryptocurrency, så jeg har et par spørsmål i forhold til dette.

Jeg lurer på, finnes det én side hvor man kan handle alle de tilgjengelige cryptocurrenciene? Eller er det slik at jeg må kjøpe noe på coinbase, noe virwox osv? Finnes det isåfall en oversikt over de mest populære sidene for å handle forskjellige cryptocurrencies?

Når det gjelder wallets, er det slik at man må ha en egen wallet for de forskjellige cryptocurrenciene? Eller er det mulig å ha én wallet hvor man har alt? Jeg lurer også på om det har noe å si hvor man velger å opprette wallets, sånn med tanke på sikkerhet?

Finnes det en side som har en oversikt over kursen på alle de forskjellige currenciene?

Er det ellers noe jeg bør vite dersom jeg skal handle cryptocurrency?
Finnes vel omtrent sekstusen og trygve forskjellige kryptoer og ingen sider handler med alle. Finn deg en side du liker så kan du handle med det du finner der.

Det meste man handler med er bare søppel som man ikke trenger wallet til . Man lagrer de bare på siden man kjøpte dem helt til man kan selge det til en eller annen...
De mest populære exchangene er pr nå Bittrex, Kraken, Cryptopia og Poloniex.
Du finner en oversikt over de fleste coins og tokens her: https://coinmarketcap.com/

De fleste coins har egen wallets.
ERC-20 tokens altså tokens som er laget og kjører på Ethereums blockchain kan lagres i en og samme lommebok som myetherwallet eller hardware wallets som ledger nano S og Trezor.

Er det snakk om en betydelig sum ville jeg aldri lagret coins/tokens på exchanges men heller i en dedikert lommebok.
Vi har sett at exchanges stenger og da mister kundene pengene sine.
Når du kjøper crypto Husk å 1) laste ned en backup av beholdningen din som du lagrer offline, f eks minnepinne som kun har kryptostrengene dine: eksempelvis: bitcoin.dat 2) legg minnepinnen på et trygt sted; f eks i en safe.

Wallet er et alternativ, men for meg føles det som en scam.
Sist endret av fxxked; 9. august 2017 kl. 06:37.