Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6078
Hei alle sammen!
Jeg er helt ny på forumet her og fant ut at mitt første innlegg skulle handle om mitt forhold til cannabis og hva det har gjort for meg.

Jeg er ei jente på 29 år og for å gi en liten bakgrunnshistorie så har jeg ikke hatt den letteste oppveksten. Han opplevd mobbing, mishandling og overgrep. Jeg klarte å fullføre videregående, men etter det møtte jeg veggen. Jeg brukte mange år med terapi og jobbet knallhardt for å komme meg ut av depresjonen jeg var fanget i. Ting ble bedre og jeg prøvde meg på en fagutdannelse. I løpet av lærlingtiden opplevde jeg voldtekt og endte med å få kraftige tilbakefall av både angst og depresjon. Men jeg satt meg f*en på at jeg skulle gjennomføre lærlingtida og det klarte jeg! Så på veggen her nå henger svennebrevet mitt!

Jeg jobbet meg altså ut av dritten nok en gang og livet var endelig på stell! Jeg fant min livsstil som hentet mye inspirasjon fra bl.a. buddhismen. Inner peace, yoga, meditasjon osv. Men pga alt jeg har opplevd så var hodet mitt veldig "avstengt". Jeg klarte aldri finne roen og jeg kom ikke i kontakt med meg selv eller mine tanker og følelser.
Jeg hadde lenge vært nysgjerrig på cannabis og bestemte meg for å prøve for å se om det kunne hjelpe meg. Og gjett om det gjorde! Det ble en vekkelse på nesten religiøst plan.

Jeg klarte endelig å få fullstendig ro i kroppen. Jeg fikk endelig kontakt med følelsene mine og ble overveldet av en glede som ikke kan beskrives! Jeg fant igjen kreativiteten min og tok opp igjen maling, som var min ungdomshobby, og fikk utfoldet meg på måter jeg aldri før hadde kunnet! Jeg var rett og slett igang med å finne meg selv og jeg kunne begynne å bygge opp selvtilliten og selvrespekten igjen!
Han jeg fikk kjøpe av flyttet desverre utenlands og ettersom jeg ikke tør å reke gatelangs etter hasj så ble det en ufrivillig stopp på dette.

Nå, over et år etter så fortsetter jeg å leve etter de samme prinsippene og klarer heldigvis å fortsette på den gode veien jeg er på. Men jeg må jo innrømme at jeg savner å ha den kontakten med meg selv, mine følelser og min kreativitet som jeg kun klarte å oppnå med cannabis. Jeg får bare krysse fingra for at det snart blir avkriminalisert! (Ja tør vi si legalisert?)

Så det var min historie! Jeg blir vel sikkert å se litt rundtom på forumet ellersom det er mye interessant her inne.
Takk for meg.
Applaus til deg for det, bra du klarte å gjennomføre!

Når det gjelder cannabis så anbefaler jeg deg å høre litt rundt. Det er såpass normalisert og utbredt blandt folk, at vesentlig flere enn du tror har kjennskap til det.

Eventuelt kan du reise på ferie til Amsterdam! Kjempefin by og det selges over alt fullt lovlig
FrkCorvus's Avatar
Trådstarter
3 11
Tusen takk for det!
Jeg vet at ingen i min lille omgangskrets driver med det. De har ytret ganske sterke meninger om dette så det er ikke sjangs forat jeg vil spørre noen av de. Da blir jeg nok fort venneløs.
Amsterdam er litt uaktuelt ettersom det er ro og kreativ utfoldelse i mitt eget hjem jeg lengter etter. Hehe.
Takk for svar!
Cannabisen i seg selv gjør deg ikke mer kreativ, det er at du mister litt hemninger og ikke blir så selvkritisk. Så det er fult mulig og komme tilbake der om du vil. Har opplevd mye selv og har fått bipolar av det. Cannabis er som bipolar for meg, enten himmelen eller helvette. Samtidig er det noe overhypet blant fjortisser som liker å ta seg et trekk. Samtidig har du en historie der det kan høres ut som det har noe for seg, håper du kan få det på respet en dag, det fortjener du
Sitat av moonlord Vis innlegg
Cannabisen i seg selv gjør deg ikke mer kreativ, det er at du mister litt hemninger og ikke blir så selvkritisk.
Vis hele sitatet...
For meg så høres det ut som du undervurderer virkningen av Cannabis. Om du ikke tar Cannabis for å se på film, spise godteri og å få lattis, så kan det definitivt gi deg en kreativ boost. Ikke nok med det, det er mange som sammenligner Cannabis med LSD/DMT/psilocybin i forhold til selvrealisering.

Jeg er en person som aldri har meditert, men i det siste så har jeg forsøkt å gjøre det, det var først når jeg nylig testet å meditere på Cannabis at jeg virkelig følte at jeg forstod greia. Det å virkelig gå inn i seg selv å kjenne på alle de underbevisste tankene og følelsene er noe jeg aldri har klart tidligere, men som kom veldig lett på Cannabis. Det var ufattelig lærerikt, til tross for at jeg følte jeg "kjente meg selv" før dette, så føler jeg at jeg har blitt kjent med meg selv på en ny måte. Basert på én eneste gang, så har jeg klart å lære meg å håndtere stress på en helt annen måte, jeg har lært meg hvordan jeg skal tenke for å motivere meg selv til å gjøre ting jeg ikke vil.

Neste gang du prøver Cannabis, legg deg på gulvet å kjenn på rusen, kjenn hvordan kroppen din forandrer seg. Jeg har røykt i flere år, men det har aldri falt meg inn å bruke det som et verktøy før nå nylig. Det hadde virkelig ikke forundret meg om Cannabis en gang i fremtiden vil bli brukt som hjelpemiddel for å takle psykologiske/mentale problemstillinger.
FrkCorvus's Avatar
Trådstarter
3 11
Simchris har et veldig godt innlegg her syns jeg!
Jeg tenkte jeg kunne utdype hvordan det funket for meg også:

Meditasjon og ro i hodet: Til vanlig så er hodet mitt overaktivert og jeg blir noen ganger desperat etter å få ro. Det er som å høre på 100 radiokanaler på én gang. Så jeg setter meg til rette og skal prøve å meditere for å få fokuset vekk fra hodet og over på f eks pusten. Men det er håpløst for jeg blir bombardert av tanker som for det meste er negative. Styggen på ryggen har fått godt med mat i nesten 30 år, så det er ikke lett å bli kvitt han.
OM jeg skulle klare å holde ut og klare å få tankene sånn nogenlunde unna så kommer det plutselig en del flashbacks til vonde hendelser og da må jeg bare avslutte.
Når jeg tok cannabis så ble saken en helt annen! Det ble stille.. De få tankene som kom var positive og fulle av kjærlighet til meg selv. De fløt forbi og jeg klarte å få en ro i hodet som jeg aldri før hadde fått. Første gangen dette skjedde begynnte jeg å gråte fordi det var så deilig å få litt fri!
Nå, uten cannabis så er jeg tilbake til slik det var før og meditasjon fungerer ikke for meg lenger.

Ro i kroppen: Kroppen min er også ofte overaktivert. Jeg går rundt og spenner meg og har mye angst-symptomer. Dette kombinert med uroen i hodet gjør at jeg ofte er veldig sliten.
Cannabisen fikk kroppen min til å slappe helt av! Jeg klarte å ligge helt i ro og bare være i nuet og kjenne hvor deilig det var å ikke spenne muskler og være rastløs. Etterpå fikk jeg masse energi og klarte å trene, noe jeg ikke hadde gjort på mange år. I tillegg ble jeg kvitt mye av marerittene mine.

Kreativitet: På grunn av uroen i hodet så har konsentrasjonsevnen min vært bånn i bøtta i mange år. Å komme meg gjennom utdannelsen var en utrolig stor utfordring, men ettersom det var en fagutdannelse med mye fysisk arbeid og praksis så gikk det. Men å sette igang med hobbyer hjemme var håpløst! Ikke hadde jeg konsentrasjonen til det, og om jeg skulle være heldig en dag og få ro nok til å prøve meg så var gnisten min helt borte. All kreativiteten jeg hadde hatt som barn var ikke der lenger, eller jeg fikk i alle fall ikke tak i den..
Med cannabis åpnet det seg en diger dør og det bare rant ut med idéer, pågangsmot og glede! Jeg kunne sitte i timesvis og leke meg med farger, materialer og teknikker, og jeg oppdaget at jeg faktisk er ganske flink! Jeg fikk masse mestringsfølelse og glede ut av dette!
Heldisvis har jeg klart å beholde litt av gleden ved malingen selv etter jeg sluttet med cannabis, men kreativiteten er ikke helt på plass og jeg sliter med konsentrasjonen.

Da fikk de som er interessert lese litt mer om innvirkningen det har hatt på meg.
Ps: Jeg kan jo nesten ikke unngå å nevne hvor utrolig fantastisk det var å høre på musikk når jeg var høy! Det var virkelig ubeskrivelig å høre på f eks Hans Zimmer! Oh lord!