Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 30682
[CENTER]Video fra årets Tomorrowland.

http://i197.photobucket.com/albums/aa308/JVMyhre/1-3.jpg[/CENTER]


Heisann medfreaks!

Eg, som sikkert veldig mange andre har sett videoer fra Tomorrowland festivalen som foregår i Belgia. Meg, og mange andre har nok også lyst til og dra dit til sommeren, noen har sikkert vært der før også!

Tenkte vi kunne bruke denne tråden til og dele erfaringer for dem som har vært der før. Alt innen reisen, opphold, opplevelsen, priser osv. hadde vært kjekt å vite for oss som har lyst til og dra dit.

Kjør diskusjon!
Om ikke det kommer andre planer akuratt de dagene, så skal jeg dit
Har i to år nå siklet på å dra dit, men må nok desverre vente to (svært lange) år til.
hvor gammel må man være a? er 19år
De som er glad i house musikk, bør enkelt og greit dra dit. Jeg mener i hvertfall at det er det beste arrangemaget i den sjangeren!
Sitat av mrbudsmoker Vis innlegg
hvor gammel må man være a? er 19år
Vis hele sitatet...
18-års aldersgrense, så det er bare å reise neste år!
aiigth il be there! ser ut som en av de bedre plassene og ta mdma+sopp
Sitat av Entourage Vis innlegg
18-års aldersgrense, så det er bare å reise neste år!
Vis hele sitatet...
18 år ja, og visst du er 17, men fyller 18 senere på året kommer du også inn
Noen som har vært der før som vet sånn ca hva det koster?
En ting verdt å merke seg med tomorrowland er at; det er fette umulig å få biletter, Tomorrowland er så sinsykt hypa over de siste årene at bilettene rett og slett blir revet bort før man når å få tak i dem.

Jeg vet av ca 20 stk som satt å trykka febrilsk på f5 for å kjøpe biletter til 2012 varianten og det var vel kun 2-3 stk som faktisk klarte å skaffe seg biletter..
Ikke planlegg noe som helst før dere har fått tak i billetten, å få den er ren flaks. Selvom du oppdatterer billett-siden akuratt i det tidspunktet det åpnes, kan du risikere å ikke få den. Du kommer innpå siden en gang, også venter du og håper at du kommer fram i køen.

Full madness-billett (alle tre dagene) kostet 1300 ,- i år. I tillegg må du kjøpe boozebags, som koster 50 euro, og du får 30 "brikker" du betaler for innpå festivalen for mat og drikke. Du bør kjøpe ~5-6 stk om du har tenkt å være der i tre dager. Bestiller du de på forhånd får du de litt billigere + slipper å stå i kø for å kjøpe.

Når det gjelder overnatting anbefaler jeg å enten sove på Dreamville, i Boom (samme byen) eller Antwerp (gratis busser fram og tilbake mellom TL og byen hele tiden, eller tog om du heller vil det). Anbefaler ikke å bo i Brussels da det tar lang tid å komme fram, i tillegg til at du må skifte tog. Når du skal hjem må du enten gå tidlig fra festivalen for å rekke siste tog eller finne taxi.


Om dere har noe mer dere lurer på kan jeg prøve å svare
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Ikke planlegg noe som helst før dere har fått tak i billetten, å få den er ren flaks. Selvom du oppdatterer billett-siden akuratt i det tidspunktet det åpnes, kan du risikere å ikke få den. Du kommer innpå siden en gang, også venter du og håper at du kommer fram i køen.

Full madness-billett (alle tre dagene) kostet 1300 ,- i år. I tillegg må du kjøpe boozebags, som koster 50 euro, og du får 30 "brikker" du betaler for innpå festivalen for mat og drikke. Du bør kjøpe ~5-6 stk om du har tenkt å være der i tre dager. Bestiller du de på forhånd får du de litt billigere + slipper å stå i kø for å kjøpe.

Når det gjelder overnatting anbefaler jeg å enten sove på Dreamville, i Boom (samme byen) eller Antwerp (gratis busser fram og tilbake mellom TL og byen hele tiden, eller tog om du heller vil det). Anbefaler ikke å bo i Brussels da det tar lang tid å komme fram, i tillegg til at du må skifte tog. Når du skal hjem må du enten gå tidlig fra festivalen for å rekke siste tog eller finne taxi.


Om dere har noe mer dere lurer på kan jeg prøve å svare
Vis hele sitatet...
Er det ikke mulighet for og bare campe i telt eller noe sånnt inærheten a?
Vi tok hotellpakken vi og det er jeg kjempeglad for. Har teltet før og etter 3 dager blir det klamt og grisete.

Selve turen var helt konge. Vi hadde hotell fra torsdag til mandag hvor vi bodde i brussel. Siden t land ikke starter før fredagen så gikk vi på byen i brussels på torsdagen. Det som også var greit med hotell var dusj, god seng, strøm til anlegg og dj kontroller så vi kunne holde det gående hele tiden, pluss blandevann og gode matkilder rett rundt hjørnet.

Men dere må også forstå at ingen events i hele verden er så awesome som tomorrowland får det til og se ut med aftmovies de har. Er de som selger hele greia. Jeg syns nesten creamfields er like gøy, men de sliter mye med regn hvert år.

Nå i mars og juni blir det og prøve Ultra music festival i Miami og EDC i Vegas
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå nærmer det seg slipp av billetter, noen som vet datoen på dette?
Bilettene kommer 7 April!

denne dagen er det umulig og få tak i biletter. Jeg anbefaler og kjøpe biletter på belgian presale. Da selger de også travel package til internasjonale. Virker som det er få som har fått med seg dette. Vi hadde ingen problem med og få tak i biletter når vi gjorde dette. Koster ca 6k. da får du hotell, fly, biletter og transport til og fra festivalen. Vi endte opp med og ikke bruke flyet som følgte med så vi endte på ca 8,5k

Endte opp med å bruke ruint 18000 den helgen da drikke er dyrt og utvannet som faen. ene dagen drakk jeg 12 vodka redbull på 1 time og kjente det såvidt og det var på tom mage 3 timer søvn :P

Tomorrowland helga er uansett en av de bedre jeg har hatt noen gang. Er det mest komplette festivalen jeg noen gang har vært på. Kan se at de bruker ekstremt mengde penger og tid på produksjonen av alt det visuelle gjennom hele festivalen.

Selv om det kanskje er den beste festivalen i europa så må dere som ikke har vært der ikke forvente at det er like uber insane som på aftermovien. der har de dyttet inn den beste musikken og alle høydepunktene i en kort film :P Men er fremdeles helt sykt bra festival og alle som er der er de mest hyggelige menneskene som finnes. Bra damer også, men er jo fremdeles en pølsegryte som de fleste edm festivaler. Er mange nordmenn der også, ha med deg et flagg eller tøy med norge flagg på så møter du sykt mange.

I år blir det og prøve EDC i vegas først så tomorrowland når jeg kommer hjem igjen så lenge jeg ikke er ruinert.

Si ifra dere som får biletter. Kjøre litt Freak vors og nach der nede En annen ting. Om noen av dere er 12 stykk. kjør på med tomorrowland mansion!

http://www.youtube.com/watch?v=zgikY89Nv8A
Sitat av krth8 Vis innlegg
Bilettene kommer 7 April!

denne dagen er det umulig og få tak i biletter. Jeg anbefaler og kjøpe biletter på belgian presale. Da selger de også travel package til internasjonale. Virker som det er få som har fått med seg dette.
Vis hele sitatet...
Hvor på nettet selges disse billettene, og når?
De kom 24 mars i fjor. Tenker det blir en dato rundt der i år også. Jeg kjøper uansett da det er så lett og selge bilettene igjen.
Jeg har veldig lyst til å dra, men siden det er såpass vanskelig å skaffe billett og festivalen er kjempedyr så tviler jeg på at det blir noe.

Som andre også sier, så er aftermovie bare en samling av de feteste øyebklikkene på festivalen kombinert med bra redigering og musikk. Hvis du ser på noen live shows fra tomorrowland vil jeg nesten si at det ser litt dødt ut.
et lite spørsmål til de som har vært der.

av bildene ser det ut som sykt mange folk, og er det noe jeg ikke liker så er det sild-i-tønne følelsen(kjøpesenter på lørdag kl. 12-15).
kan man chille i en campingstol lenger bak?
Man kan chille hardt mange steder. Den ene dagen var jeg temmelig gåen i formen og det var glovarmt. Da lå jeg og duppet på plenen i noen timer. Ganske deilig det også.

Hvis du ser på noen live shows fra tomorrowland vil jeg nesten si at det ser litt dødt ut.
Vis hele sitatet...
Ja det er det hvertfall ikke :P Noen sets er akkurat som på aftermovien. På dagtid er det litt mer chill. Men går man foran til scenen så er det fett uansett.

Her har du et fullt set fra dimitri vegas og like mike fra 2011. På kveldstid så er det slik som dette hele tiden. Er det treigt på en scene så går du til en annen så det er alltid et sted det er full kjør der. http://be-at.tv/brands/tomorrowlands...s-like-mike.go
Sist endret av krth8; 13. januar 2013 kl. 16:19.
det blir roadtrip me guttaboys gleder meg helt vilt
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
roadtrip med en del kvinnfolk, skal innsom køben (roskilde), tomorrowland, amsterdam (for fun, hehe) og ozora mot slutten håper vi får biletter da, er ikke rik som faen, så får se
Note: Litt spam, men egentlig ikke spam. Bare forteller om muligheter her:
----
Hei. Det er flere muligheter for å komme seg og skaffe billetter til Tomorrowland.
Jeg arbeider for det nylig oppstartede Hardtours Norge. (en ekstensjon av Hardtours AB fra sverige).

Vi har sammarbeidsavtaler med ID&T, Q-Dance, Bass Events og B2S. Noe som gir oss muligheten og lov til å selge billetter for dem, i en bundle med busstur.

Altså; vi selger bussturer til alle slags event, som inkluderer en inngangsbillett til eventet vi kjører til.
Q-Base, Energy, HardShock Festival, Defqon.1, Hard Bass, Sensation, Black, Qlimax, Tomorrowland, Laundry Day og mange, mange, mange flere.

Sjekk oss ut på facebook.com/hardtours.no eller nettsidene våre www.hardtours.no
Billett slipp er 9 Februar.

Kilde: http://www.tomorrowland.com/
Til de som ikke får tak i bilettene når de kommer så anbefaler jeg summerburst i sverige.http://www.youtube.com/watch?v=MH7vRG4dDy8

Er dritbra event med utrolig bra stemning. Elendig alchohol utvalg da, men det er vel generelt dårlig i hele skandinavia. Er en flott partyhelg og den koster ikke serlig mye heller.
er det lov å ta med egen alkohol inn på området? altså, ikke på selve konsertene og sann, men inn i egen hytte/telt på området????? please svar

er det lov å ta med egen alkohol inn på området? altså, ikke på selve konsertene og sann, men inn i egen hytte/telt på området????? please svar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, jeg er så heldig at jeg har noen venner i Belgia, de får jo som dere kanskje vet, kjøpt billetter 9 februar. Nå gjenstår det bare å høre med vennene mine om de kan kjøpe for meg. Nok om det..dette blir isåfall min først tur til Tomorrowland, og jeg lurer (som sikkert mange andre Tomorrowland-jomfruer) hva jeg kan forvente meg? Hvordan er det der? Fortell!
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Hei, jeg er så heldig at jeg har noen venner i Belgia, de får jo som dere kanskje vet, kjøpt billetter 9 februar. Nå gjenstår det bare å høre med vennene mine om de kan kjøpe for meg. Nok om det..dette blir isåfall min først tur til Tomorrowland, og jeg lurer (som sikkert mange andre Tomorrowland-jomfruer) hva jeg kan forvente meg? Hvordan er det der? Fortell!
Vis hele sitatet...
World-wide salget er 16 februar, så er ikkje så lenge etter Men klart, det er en del fler som skal bestille da Har selv aldri vert der, men håper på og få tak i billetter iår!

http://tickets.tomorrowland.com/
Lett den beste, og best gjennomførte festivalen som finnes!! Var der i fjor og skal dit i år, koste hva det koste vil!
Er det mulighet å kjøpe billett i "døra"? Er ikke sikkert at jeg er i belgia når tomorrowland starter så gidder ikke bestille billett på forhånd i tilfelle jeg ikke er der alikavell
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Er det mulighet å kjøpe billett i "døra"? Er ikke sikkert at jeg er i belgia når tomorrowland starter så gidder ikke bestille billett på forhånd i tilfelle jeg ikke er der alikavell
Vis hele sitatet...
Haha, har du lest tråden? Det er så ille at folk som trykker seg inn på siden i samme øyeblikk som salget starter ikke får tak i billetter. Tror det skal mye til å få tak i billetter i døra der.
Seriøst, starter de salget av billettene 16 feb. Flaks at jeg får lønning 8
Må jo se om flaksen min slår til med dette òg
Sist endret av emmma; 1. februar 2013 kl. 14:38.
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Haha, har du lest tråden? Det er så ille at folk som trykker seg inn på siden i samme øyeblikk som salget starter ikke får tak i billetter. Tror det skal mye til å få tak i billetter i døra der.
Vis hele sitatet...
Haha, i fan Vurderer å bare kjøpe billett for sikkerhetsskyld da. Litt surt vis man ikke får brukt den tho
Er det noe offisielt marked for ''brukte'' billetter i etterkant av salget?
Er så usikker om jeg skal, jævlig dyrt og vil heller bruke penger på bil .
Tror du trygt kan kjøpe billetter for så å selge de rimelig raskt hvis du finner ut at du ikke skal dra.
Ettersom hva jeg har skjønt er det en enorm etterspørsel etter billetter til denne litt for overhypa festivalen.
Har tenkt å kjøpe billetter om jeg får tak i selv.
Kommer inn, gratis i år som i fjor.. Herlig å være svogeren til en av arrangørene/founderene ^^

Er en gjeng på 10 som reiser om alle får tak i billett, så blir spennende å se. Skal i år som i fjor holde meg unna mainstage, du verden det er mye bra på de mindre scenene vanligvis.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Er det noe offisielt marked for ''brukte'' billetter i etterkant av salget?
Er så usikker om jeg skal, jævlig dyrt og vil heller bruke penger på bil .
Vis hele sitatet...
Ja, i mai mnd.

"The online exchange desk will be available from the beginning of May. (Tomorrowland.com)
You can register yourself if you no longer wish to use your ticket(s) and would like to resell. The sale/exchange of your ticket depends on the demand for your type of ticket(s). Once we have found a person who is willing to buy your ticket(s), your money will be transferred to the bank account that you used for the ticket purchase and cannot be changed.
All tickets will be verified before they are accepted to the exchange desk."
Sist endret av JVMyhre; 1. februar 2013 kl. 18:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva slags billetter er det som kom/kommer ut i dag da? Det global journey greine? Er ikke det åpent for alle?
Sitat av StacysDad Vis innlegg
Hva slags billetter er det som kom/kommer ut i dag da? Det global journey greine? Er ikke det åpent for alle?
Vis hele sitatet...
Jo, men det er slike pakker med reise etter som eg har forstått. Belgian presale begynner også idag, men tror ikke vi har tilgang på dem.
Ja, er full pakke jeg skal ha, med fly, relax room, billetter osv. Synes hele greine virker forvirrende. Kjedelig å sitte og vente i flere timer i dag uten grunn :P
Sitat av StacysDad Vis innlegg
Ja, er full pakke jeg skal ha, med fly, relax room, billetter osv. Synes hele greine virker forvirrende. Kjedelig å sitte og vente i flere timer i dag uten grunn :P
Vis hele sitatet...
Da regner jeg meg at du skal kjøpe billetter idag, men ta en telefon til kundeservice der nede for og være helt sikker kanskje? Selv om det kanskje er lang kø i telefonen også
æsj, bare dårlig tekno. at dere gidder
▼ ... over en uke senere ... ▼
JEG FIKK BILLETTER! SUPER HAPPY!
Sitat av Runardo Vis innlegg
JEG FIKK BILLETTER! SUPER HAPPY!
Vis hele sitatet...
Grætz! Det gjorde ikke jeg.
Sitat av Runardo Vis innlegg
JEG FIKK BILLETTER! SUPER HAPPY!
Vis hele sitatet...
Lang kø på å skaffe?
Det var tydeligvis lett og skaffe billetter, vi bestilte en god stund etter salget åpnet (global journey da, sist år gikk vi bare for billettene å da måtte vi ta til takke med 0 billetter), fant faktisk ut på 30 minutter at vi skulle prøve og ta turen dit i år, og global journey med 5 stjeners hotell og full madness pass er i boks!

Andre som drar 25/7 kl. 15.45 ?
NOEN som faktisk fikk billeter? var jo helt umulig.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
NOEN som faktisk fikk billeter? var jo helt umulig.
Vis hele sitatet...
Fikk nok det ja
Sitat av xhacktly Vis innlegg
NOEN som faktisk fikk billeter? var jo helt umulig.
Vis hele sitatet...
Fikk muligheten til å kjøpe, ja.
Hadde jeg bare hatt penger...
Jeg tror jeg var ganske heldig!:P Var mye "hate" på siden til Tomorrowland på Facebook!:P Sjekka også instagram på den tiden det var mye fingre som var vendt mot waiting screenen!:P

Still super happy!

Så 2x billetter @Ebay for nermere 50k for dem som er desperate!:P Vet ikke om det er scam eller ikke men kan jo hende at du ender opp med 50k mindre + et bilde av en som gir deg fingern! :P