Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1581
Kan jeg ha pcen ståendes i et kaldt rom?
Jeg har pcen på soverommet, og jeg har vinduet åpent om natten mens jeg sover.

Hvor kaldt kan det være ute før pcen tar skade?
Jeg leste at 0 celsius kunne være for kaldt.
Stemmer dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Problemet er ikkje kulde, men temperaturendringer. Så lenge det ikkje er alt for brå temperaturoverganger går det fint.

Eg har to-tre maskiner ståande ute kontinuerlig, og dei har ikkje klaga over ti minusgrader.
Wow er det 0 grader på rommet ditt til tider?
Det skal veldig mye til for at pcen din blir for kald, og når det begynner å bli ett problem så er det ikke kulda i seg selv som eventuelt tar knekken på pcen din, det er rim eller kondens (fordi elektronikk og vann ikke mikser så bra sammen =) )

Ser vidarlo kom meg i forkjøpet ( med et bedre formulert svar)
Sist endret av Alge; 18. september 2017 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
som nevnt så er ikke kulde problemet men kondens og bråe temperaturforskjeller, av denne grunn har jeg forsterkeren min stående på året rundt da jeg har fått beskjed om at dette er med og øke levetiden på den
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Problemet er ikkje kulde, men temperaturendringer. Så lenge det ikkje er alt for brå temperaturoverganger går det fint.

Eg har to-tre maskiner ståande ute kontinuerlig, og dei har ikkje klaga over ti minusgrader.
Vis hele sitatet...
Ute hvor? I balkongen? Ute i hagen? Under tak terassen?

Jeg tenker å prøve dette ut selv faktisk. Derfor jeg spør
Du må beise sjarken!
Problemet kommer først hvis PC (eller el utstyr generelt) er kaldere enn luften rundt, da oppstår kondens, og havner det på rette plassen er det over og ut