Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5082
Hei,
De siste årene har jeg kun brukt Netflix og Spotify til underholdning, så det begynner å bli en stund siden jeg holdt på med andre metoder for å få tak i film og musikk. Jeg vurderer å sette opp et Kodi media senter, så jeg søkte litt rundt for å se hvordan det fungerer og om det finnes Spotify og Netflix apper.

Det jeg da fant ut var at du ved bruk av tredjeparts programmer som f.eks. Exodus kan mer eller mindre få alt du vil av musikk, film, serier, til og med live TV helt gratis. Jeg forstår med en gang at dette ikke kan være lovlig, og regner med at det fungerer på samme måte som PopcornTime og div. andre slike tjenester? Kort fortalt er det jeg lurer på det typiske spørsmålet "er det trygt?". Fungerer disse add-ons'ene på samme måte som resten av streaming sidene, ved at det går greit for de som "laster ned" men verre for de som laster opp/driver tjenesten?

Forstår at dette kanskje ikke er helt optimalt mtp. at bruk av slike tjenester er brudd på norsk lov (?), men tar en sjans og håper det går fint å spørre.

Takk for input og ha en fin kveld videre.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Hei,
De siste årene har jeg kun brukt Netflix og Spotify til underholdning, så det begynner å bli en stund siden jeg holdt på med andre metoder for å få tak i film og musikk. Jeg vurderer å sette opp et Kodi media senter, så jeg søkte litt rundt for å se hvordan det fungerer og om det finnes Spotify og Netflix apper.

Det jeg da fant ut var at du ved bruk av tredjeparts programmer som f.eks. Exodus kan mer eller mindre få alt du vil av musikk, film, serier, til og med live TV helt gratis. Jeg forstår med en gang at dette ikke kan være lovlig, og regner med at det fungerer på samme måte som PopcornTime og div. andre slike tjenester? Kort fortalt er det jeg lurer på det typiske spørsmålet "er det trygt?". Fungerer disse add-ons'ene på samme måte som resten av streaming sidene, ved at det går greit for de som "laster ned" men verre for de som laster opp/driver tjenesten?

Forstår at dette kanskje ikke er helt optimalt mtp. at bruk av slike tjenester er brudd på norsk lov (?), men tar en sjans og håper det går fint å spørre.

Takk for input og ha en fin kveld videre.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det finnes Viaplay addon for kodi, har aldri prøvd den så vet ikke om den virker.
I tillegg har du TV3 Play og NRK nett-tv som er kjekke å ha.

Jeg ser at det er en spotify addon på trappene også.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=265356&page=42
Sist endret av Cybergasm; 1. januar 2017 kl. 20:45.
Videoene i exodus streames jo fra de streamingsidene du sikter til så det et strengt talt ingen forskjell.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Videoene i exodus streames jo fra de streamingsidene du sikter til så det et strengt talt ingen forskjell.
Vis hele sitatet...
Var det jeg tenkte, takk for svar.

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Jeg vet at det finnes Viaplay addon for kodi, har aldri prøvd den så vet ikke om den virker.
I tillegg har du TV3 Play og NRK nett-tv som er kjekke å ha.

Jeg ser at det er en spotify addon på trappene også.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=265356&page=42
Vis hele sitatet...
Takk for tips, var ikke klar over at du kunne få addon til disse! Kjekt å ja.
Sist endret av Stekesmør; 2. januar 2017 kl. 06:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Benytter meg selv av Exodus og IPTV tilbyder, og har lurt mye på det samme egentlig. Altså, jeg er av inntrykket at å streame (bare se på, ikke dele slik som i torrent) er lovlig (gråsone) i Norge enda. Men er det noen som kan "bekrefte" dette?

Vil det være en god investering å betale en slant for en VPN? Da med tanke på at jeg aldri benytter meg av torrents osv. Eneste jeg gjør er å streame innhold fra filelockers og en IPTV tilbyder. Gjerne tips til hvilken VPN i såfall.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Benytter meg selv av Exodus og IPTV tilbyder, og har lurt mye på det samme egentlig. Altså, jeg er av inntrykket at å streame (bare se på, ikke dele slik som i torrent) er lovlig (gråsone) i Norge enda. Men er det noen som kan "bekrefte" dette?

Vil det være en god investering å betale en slant for en VPN? Da med tanke på at jeg aldri benytter meg av torrents osv. Eneste jeg gjør er å streame innhold fra filelockers og en IPTV tilbyder. Gjerne tips til hvilken VPN i såfall.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til VPN har hvertfall jeg investert i dette. Koster ikke alt for mye og er uansett kjekt å ha. Gir også en følelse for trygghet. Jeg har brukt Express VPN i et par måneder og er veldig fornøyd.
Sist endret av Stekesmør; 4. februar 2017 kl. 23:16.
Hvordan benytter du VPN`en? Benytter du deg av program/app for enhetene eller har du lagt inn alt i router?

Hvis du er interessert så er det en MEGET utfyllende liste over VPN`er her, med rangering osv. Reddit sverger til denne nettsiden ser jeg. Express VPN kom ikke sånn meget imponerende ut hva gjelder privacy etc.. Litt bekymringsverdig kanskje.. Men jeg klør snart hull i hodet hva angår VPN. Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå for det og i så fall hvilken jeg skal gå for.
Jeg tar raskt opp igjen denne med et enkelt spørsmål som TS har spurt om, men ikke fått tydelig svar på. Er dette lovlig? Det virker absurd, man mellomlagrer eller deler ingenting, jeg leser på nettet at det ikke er ulovlig, men får det ikke til å stemme.
Om det er lovlig eller ikke vet jeg ikke, men om det er trygt kan jo diskuteres:
https://torrentfreak.com/popular-kod...botnet-170203/

Men det ser ut som Exodus bruker rene streamingsider/skylagringstjenester, en artikkel på torrentfreak som ironisk nok handler om at disse streamingsidene for piratkopierte filmer taper penger på slike addons forteller litt om hvordan det fungerer.

https://torrentfreak.com/streaming-c...dd-ons-161126/
Sist endret av Cybergasm; 8. februar 2017 kl. 23:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.