Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2617
Yah, papp/plast, til å lage stensiler/sjablonger. HVOR får jeg tak i noe som er brukbart til dette formålet?
Sist endret av UncleSam; 25. april 2010 kl. 23:24.
Har du sjekket med nærmeste bokhandel?
På bokhandler har de oftest bare tynn A2-papp. Gå heller på en kunstforretning. Der får du mye større og tykkere ark.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg syntes grandiosa og andre pizzaesker har meget bra papp til stenciler.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Jeg syntes grandiosa og andre pizzaesker har meget bra papp til stenciler.
Vis hele sitatet...
Nah, fungerer maks et par ganger :/

Kunstforretning ja..det er det dårlig med her ute på bygda :P Eventuelt en nettside som selger noe sånt?
Vært i alt av hobbyforretninger og bokhandlere..Ikkeno napp :/
På Ark har de bra papp til en billig penge
Frokostblandinger, holder drøyt lenge om du er forsiktige med dem og ikke fyller for hardt i når du bruker dem ( malings drypp osv)
Grandiosa-eske + Kontaktpapir?
Eller de tynne og bøyelige skjærefjølene på nille i plast?
kontaktpapir?
Sist endret av feitsomfaen; 27. april 2010 kl. 15:18.
Syntes selv det var digg med 300g papir da jeg drev med stencils. Fåes på kunsthandlere eller hobbybutikker. De holder noen ganger. Men, som regel ble jeg veldig lei motivet før papiret tok kvelden.
Sitat av d4h1e Vis innlegg
kontaktpapir?
Vis hele sitatet...
ja? sånne store plast-ruller med lim på?
Omtrendt som teip, bare større område...
Et lag med plast på hver side av en stencil i papp vil styrke den og gi den lengre levetid?

Hold dere borte fra kontaktpapir, det er skummelt.

Ja turboduplo, det vil nok styrke den men i detaljene vil det løsne og vips så har du en fucka stencil
Sist endret av Aaatcho; 27. april 2010 kl. 15:29.
Ojjaaaa, kontaktpapir:P

Sitat av iste2008 Vis innlegg
Hold dere borte fra kontaktpapir, det er skummelt.

Ja turboduplo, det vil nok styrke den men i detaljene vil det løsne og vips så har du en fucka stencil
Vis hele sitatet...
Tror ikke det vil løsne da, siden kontaktpapir sitter jo som faen, umulig å få av(iallefall på skolebøker)
... men å kutte gjennom kontaktpapir er superkjipt!
Ikke med skalpell
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
eller barberblad...
▼ ... over en uke senere ... ▼
bruk en tynn plast-plate som du skjærer ut med dremel.
da gjør eg.
Sitat av oskarbmx Vis innlegg
bruk en tynn plast-plate som du skjærer ut med dremel.
da gjør eg.
Vis hele sitatet...

Det er en butikk i Bergen som selger store "grå papp-flak" til en billig penge. Husker desverre ikke butikk-navnet i farten, men det skal visstnok være favoritt butikken til dolk
Byggevareforretninger er stikkord her, der har de nok noe solid papp du kan bruke.
laminerte pizza-esker, det fungerer sikkert. etter at man har laminert stencilen må man klippe sånn at det blir 1cm kant med plast rundt.