Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2749
Hallais freaks, jeg vet ærlig ikke hvorfor jeg legger dette ut dette sikkert enten bare for oppmerksomhet eller noen og snakke med som har vært i samme støvla som meg.

Jeg er en ung mann i 20 åra som har ruset seg siden jeg var 15, startet med hasj og utviklet seg fort til lsd, knips, amfetamin, coke osv osv. Har så og si prøvd egentlig alt utenom heroin og sprøyte, der går grensa for meg.

Sommeren 2018 prøvde jeg blå valium for første gang og kjøpte en ganske stor mengde til og være første gangen (60stk) Kunne ingenting om benzo i den tiden og ble forelska med engang pga jeg har alltid slitt med angst, depresjon, sliter med søvn osv. Så dette var jo drømme pilla for meg, pluss så har jeg alltid hatt noe på siden av benzoen enten en liten Jonas eller en sixpack. Har brukt ekstreme mengder med benzo, snakker om et glass rivotril 2mg om dagen (100stk)

Jeg har prøvd og søke etter hjelp en stund nå (nesten 2 mnd) men siden corona så har det vært vanskelig og få plass i et avrusningssenter. Fikk en telefon idag om at det var en ledig plass et sted, ble kjørt til avrusningen med engang samtalen var over med legen, gikk fort hjem og pakka det første jeg fant også dro jeg.

På morgen idag så tok jeg 10mg med alprazolam som var det siste jeg hadde. Jeg får 25mg 3 ganger om dagen her, noe som er altfor lite og har snakket med flere ansatte her at det er for lite, jeg har allerede abstinenser føles det ut som og har ingen peiling på hva jeg skal gjøre.
Jeg vil på en måte fortsette og ruse meg men jeg skjønner at det er på tide og stoppe, det som er problemet er at det er ikke noe stopp knapp her, har alltid vært sånn, jeg tar til det er tomt, uansett mengde.

Nå er jeg lagt inn på døgnbehandling, de ansatte sier at de fleste som kommer bare blir to uker også går de, men som jeg har spurt flere av de ansatte: Hva skjer etter de to ukene? Ingen svar tilbake

Beklager for en rotete tråd men hodet mitt er som en bolle med thai suppe. Håper noen kan komme med litt selv erfaring om hvordan de hadde det eller hvordan man takler suget? Imorgen blir det jo bare 25mg sobril 3 ganger daglig, mens jeg har tatt 80-100 rivotril om dagen.

-Trippie
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
100 rivotril om dagen? hvor lenge har du tatt så mye?
Får glass grisebillig, tar alltid en stor mengde når det kommer til rus, har vell brukt den mengden i kanskje 2-3mnd

Edit: husker ærlig ikke hvor lenge når jeg tenker meg om, hukommelsen min er som en gullfisk
Sist endret av TrippieHippie; 21. juli 2020 kl. 19:20.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stor respekt til deg som har selvinnsikt nok til å se at det har blitt et problem, og selv vil fikse opp!
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril har ekstrem halveringstid. Og du har spist 80-100 stk om dagen? Da vil du ikke merke de fysiske abstinensene før om en uke uansett
Nå er det ikke bare rivotril jeg har gått på, det har vært med rivotril men også et par brett xanor når jeg ønsker, så abstinensene er der både psykisk og fysisk.

Nå er jeg på dag 2 og føler meg litt ikke helt som supermann. Vondt i hodet, kjenner jeg blir sur bare noen sier noe feil samt noe jævlig kvalm. Har fått 25mg sobril da jeg våknet samt noe som hjelper mot kramper. Eneste jeg tenker på er at jeg vil hjem og knaske i meg et brett med xanor og drikke en sixpack, men jeg vet selv at det blir helt feil. Jeg vet jeg kan klare dette men det kan ta tid
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan skrive under på at de "ekte" abstinensene av rivotril ikke kommer før det har gått 3-5 dager. Jeg trodde jeg var safe og hadde sluppet unna abstinenser og plutselig trodde jeg at det var leiemordere etter meg.

Ble en liten tur på legevakta, fikk skrevet ut stesolid så trappet jeg ned i samråd med lege. Det funket bra. Men det tok 4 dager før abstinensene kom, fram til da var jeg i helt fin form unntatt kvelden før, da begynte jeg å føle meg rar.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
abstinenser betyr at kroppen vil avvenne seg dårlig stoffer i kroppen, når du er ferdig med abstinenser så vil du føle deg mye bedre men dette er noe man må gå igjennom desverre.
Du må bare komme deg gjennom dette eller innfinne deg med at livet ditt er over. Benzoer I sånne mengder er det umulig å fungere med
Sist endret av Tøffetom; 23. juli 2020 kl. 19:14.
Et brett xanor og en sixpack?
Jeg kjenner noen som starta sånn.

Så ble det ett brett med hva som helst og en flaske brandy eller whiskey.

Jeg vet ikke hvor det gikk derfra, men jeg vet hun daua i forfjor.
Sist endret av Guy_Incognito; 24. juli 2020 kl. 04:50.
Hei jeg prøver ikke være negativ, jeg vil bare hjelpe deg med å tenke over et par ting.

Da jeg la meg inn første gang, som 21-åring, så fant jeg fort ut at jeg var innlagt bare fordi alle andre rundt meg skulle være fornøyd. Innerst inne var jeg ikke klar for å være rusfri. Det viktigste var at folk trodde at jeg var rusfri.

Dette har skjedd flere ganger, jeg sprakk nesten umiddelbart hver gang.

Etter flere år, når jeg selv så at det virkelig begynte å gå skikkelig til helvete, klarte jeg å bare stoppe med rus på sekundet, og trengte ikke innleggelse. Jeg la meg inn på rusakutten likevel, med tanke på risiko for eventuelle abstinenser. Det gikk fint

Tenk derfor litt over; Har du lagt deg inn for å få oppmerksomhet i forhold til rusbruk? At folk skal smile til deg? Når du egentlig ikke er helt i stand til å slutte enda? Eller vil du virkelig være rusfri?

Jeg tenker nemlig litt sånn; Vil du bli rusfri, så klarer du det.
Sist endret av Stingray; 24. juli 2020 kl. 06:14.
Tror vell den største grunnen til at jeg la meg inn var vell fordi jeg ikke ville skuffe familien. Jeg vil samtidig slutte med benzo, men også ikke om det gir mening. Men jeg tror faktisk at om jeg hadde vært hjemme nå så hadde jeg ikke rørt noe stoff (kanskje litt hasj). Det kan hende jeg bare lurer min egen hjerne nå?

Merker ikke så mye til abstinenser heller, den kommer og går. Er mer depresjon og angst som treffer meg som et jævla tog om jeg bare skal ut og ta en sigg og møter på noen andre.

De ansatte her sa først når jeg kom at jeg bare blir her 1 uke, neste dag sa de to uker og dagen etterpå 3 uker. Nå kom legen inn på rommet igjen og sa jeg skulle være her i 4 uker før langtidsbehandling, jeg blir så frustrert og forbanna at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre..
Ikke for å være kjip men, å dra i behandling for familie er en velkjent sak, som sjeldent fører til rusfrihet på sikt. Man må virkelig ville det selv. Det sagt håper jeg virkelig du klarer det TS.

Kjenner meg ekstremt mye igjen i at når man begynner å føle seg frisk så vil man dra hjem, det går jo bra nå? Det gjør det ikke, du lurer deg selv. Du må virkelig jobbe med deg selv, hvis ikke er sjansen for at du fortsetter i gamle spor nesten garantert. Rusen sitter som regel dypt i ens personlighet å man må jobbe knallhardt for å endre dette. Det fins ikke nå lettvint løsning på å bli rusfri.

Av egen erfaring bruker det å ta minst 4 uker for å bli henvist til en institusjon, og opptil 6 uker. Drar du tar det lengre tid.

Jeg har vært på 4 forskjellige behandlingsplasser på 6 forskjellige løp. Anbefaler terapeutiske samfunn, det var det eneste som funker for meg ihvertfall, å som generelt sett har best statistikk på rusfrihet. Ønsker deg lykke til!
Hei.

Jeg har flydd inn og ut av behandling halve livet, og har følgende tips.

Ikke legg deg inn på statlige instuttisjoner. De kjører halvgjennomtenkte behandlingsmetoder og du blir registrert som rusavhengig resten av livet. Dette medfører att du må streve etter tillit både her og der.

Beste behandling er uten tvil Alfa i Vestfold. Det er privat og bruker 12 trinnsprogramet som behandling.
Hvis du virkelig vil bli rusfri og vil spare deg for å bli en svingdørspassient som nyktrer og sprekker og lover og lyver to ganger i året i 20 år, så gjør du som jeg sier.

Sjekk ut Alfa.
Det var faktisk det første behandlingssenter jeg sjekka ut, venter bare på at fastlegen skal komme hjem fra ferie og klage på vedtaket så jeg får døgnbehandling og ikke poliklinisk
▼ ... over en uke senere ... ▼
The world is my enem
Du må ikke sitte tidsbegrensninger som 14dager eller 3 uker når det kommer til benzo kan man sliter med abstinenser i form angst og depresjoner i opptil ett år så du må belage deg på at dette kommer til å ta tid. Du har nå sjansen til å spare deg for mye ulykkelighet og et generelt depressivt liv som tung narkoman så grip den og ikke tro at du ikke kan ende opp som heroin narkoman fordi der går "grensen" din. Spør hvilken som helst sprøyte narkoman om ikke de også sa nøyaktig de samme ordene, du lurer deg selv med å fortelle deg selv at du aldri vil gå så langt for det vil du visst du fortsetter den veien du er på nå... Nå er heldigvis for deg ikke de rivotrilene du har spist på ekte men har du hatt et forbruk på 100 "rivotriler" for dagen så kan man regne det som ca 10-20 ekte rivotriler noe som kommer til å gjøre at du ha rimelig mye angst de første mnd og ikke minst depresjon som kommer til å få deg til å få lyst til å skrive deg ut og selvmedisinere med benzo. Gjør alt du kan for å unngå det, dette kommer til å bli tungt men gjør du det ikke nå så må du uansett gå igjennom dette senere og da vil det også være mye verre, jo lenger du holder på jo vanskeligere vil det bli så for guds skyld ikke utsett dette. Ønsker deg lykke til og husk dette gjør du for deg selv og ingen andre....