Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 972
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Noen som har erfaringer fra avrusning? (Alkohol)
Skal inn om ikke så alt for lenge og gleder Meg. Sitti i fengsel så regner med det er noe kontra det samme, opp 7 og blabla.

Vært fint om noen hadde noen innspill.
Hvordan første uken er, hvordan det er å møte ruset første dag, Om snakke kun går i rus med de andre som er på avrusning, er det 50/50 hva man får ut av det osv
Sånne ting og ikke bare
"Kjipe folk, hjelper ingenting vist man ikke har motivasjon"

Lang ventetid men kan sikkert ta en oppdatering når den tid kommer
Anonym bruker
"Målløs Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Avrusning var ikke min greie. Var for mye snakk om dop og folk skrøyt av hvor mye de har pusha og hvor mye de tålte osv hele tida.. kom ut og hadde satt en smell igjen 45min etter jeg var "ferdig avrusa"
For min del funka det best og bare kutte alt og alle og låse meg inne og bli dau dårlig og ferdig med det.
Det var dog opiater jeg nyktra fra.

Men vet av mange som har hatt suksess etter og vært på avrusning, så det kommer sikkert litt ann på hvor og hvilke folk som er der. Om de også er motiverte eller bare har en "ferie" osv..
Lykke til!
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Akkurat som fengsel, alle skal skryte mest mulig.. Blir bare dumt å høre på.

Allerede bestemt meg for å kutte alt av venner, da det aldri bare blir alkohol.

Med venner blir det alltid
Kan ikke dra på byen uten kola. Kjedelig på stranda med kun pils, kan ta litt fart.
Bare chille inne, kan jo ta noen blå.
Kan jo ta noen trekk.
Kan jo ta noen korker

Men åssen er det å møte rusa første dagen?
Er det mye nark inne på institusjonen?
Lærer man noe?

Gjerne del litt egene svar, da jeg ikke veit alle spørsmålene jeg lurer på. Fått i meg en god del allerede. Hurra jobb om 6 timer
Anonym bruker
"Løs Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var veldig rusa da jeg møtte opp. De er vandt til det så ikke vær redd for å møte opp selv om du ser dobbelt. Er tross alt en avrusningsklinikk. Møtte opp i rimelig shabby form, fikk en legesjekk, noe beroligende for min høye puls og nerver, og ble så vist til teamet mitt og mitt rom av en nydelig sykepleier. Rom og fasiliteter er av det kjipere slaget. Rimelig trist og grått. Isolerte meg første dagene. Du kan stå opp når du vil, men mat er til faste tider OM du vil det. Du får også servert krampedempende, søvnmedisin ala imovane eller hva enn du går på/trenger. Ingen tvinger deg. Det er ingenting som fengsel, dette er frihet med rammer. Du kan jo bare stikke når du vil. Var en kiosk der, men ikke mulig å få kjøp sigg kun snus så obs obs. Ble mye sigging alene eller med en annen melankolsk sjel i bakgården. Var noe prat om rus, men mest triste greier. Skryt ville jeg aldri sett på det som. Virket som folk var der for å skjerpe seg, unngå død, eller samboer/familie som fikk nok.

Jeg lærte ikke en dritt for å være ærlig, men trengte oppholdet for å ikke gå helt av skaftet. Skrev meg ut etter en uke ca, men hadde egentlig fått godkjent for to uker. Kjøpte hensynsløst mye alkohol og speed innen en time etter jeg kom ut. Var våken i en uke og glemte virkeligheten/psykose. Har holdt meg bra i skinnet siden da og er på en måned rusfri nå, foruten en flasker vin i uken med venner eller en spesiell person. Kjenner suget hver eneste dag, men en rusfri tilværelse for meg og mine fremtidige barn er det som holder meg gående. Hjelper UTROLIG mye med gode rusfrie venner og familie. Så hvis du har det og kan unngå å være alene er det til stor hjelp. Er jeg alene spinner hodet kjapt mot rus og alkohol. Lykke til!
Jeg fikk god støtte når jeg grein av meg opioid smerten på avrusning, fikk massage og akupunktur på det verste, jeg var livredd. Det var min første opplevelse på opioid abstinenser. Det var snille sykepleiere som ga meg motivasjon og latter. Det kommer regelmessige abstinent tester "scores".

Du kan velge å være sosial eller sitte på rommet. Det bruker også å være gå turer på butikk eller generelt frisk luft. Trenings rom og badekar var det på mitt siste besøk, til og med ett klaver.

Det er som regel syke slitne folk der eller unge mennesker som synes fortsatt det er kult. Ikke ha forventninger.

Btw, du får vel legebesøk på morgenen annenhver dag (spørs på hvor du er).
Sist endret av makkalatte; 3. juli 2020 kl. 00:55. Grunn: Skriveleif
Benyttet meg ikke av det, men du har muligheten til å snakke ut om vanskelige, vonde og tunge ting og minner med de som jobber der.
Du får frokost, middag og kvelds. GOD mat!
Du er enten på lukket eller åpen, jeg var på lukket så der er det begrenset hva man kan gjøre. Var for det meste på rommet på PCen eller i senga og hadde det dritt.

Du KAN mest sannsynligvis skrive deg ut om du ikke er der på tvang, men ikke gjør det! All tiden du er rusfri er verdt det i streben etter et rusfritt liv.

Forvent mye slitne folk som har vært der flere ganger tidligere. Jeg holdt meg helt for meg selv eller snakket med personalet da jeg ikke synes det er så jævlig kult å snakke om hvem som har ruset seg på hva og hvor feite doser man har tålt og pikkstørrelsemåling som det.

Personalet var ekstremt hyggelige og omsorgsfulle Legen holdt kontakt med meg gjennom DPS i ettertid fordi jeg var ung, det var min første gang der og han hadde tro på at jeg kunne komme meg ut av rus.
Sist endret av krystallkongen; 3. juli 2020 kl. 01:31.