Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1467
Hei. Jeg har i 5 år tatt tramadol 50-100 mg rekreasjonelt. 2 av disse årene var jeg på Folkehøyskole, og brukte dem ikke da jeg var der. Hadde ikke noe stort savn, men tok med 4 etter en ferie og de forsvant med en gang. Innser at det hadde jeg det bedre enn hjemme med jobb og skole. Og at på FHS er dagene fylt og var ikke ensom da det er folk rundt meg.

Det er når jeg er hjemme behovet eller trangen er der. Jeg eier ikke selvkontroll. Jeg bestemmer meg for å la vær kvelden før, men når jeg våkner roter jeg allerede i skuffen for å finne dem fram.
Jeg tar det med mange dagers mellomrom, men for å erstatte tomheten i meg når jeg ikke bruker Tram spiser jeg Paralgin forte 1x2 som forsåvidt er noe jeg såvidt kjenner rusen til, kun i 1 time. Så skjønner ikke hvorfor jeg gjør det når det gir meg så lite og bare hard mage.

Jeg er nok ikke fysisk avhengig.
Men jeg er der at jeg... Er ikke normal uten? Eller når jeg er uten føles det feil. Jeg liker ikke meg selv uten, eller liker den jeg er på så mye bedre. Det gir meg glede, energi, interesse for livet. Ting blir bare bedre og lysere.
Uten er livet trist og grått.

Jeg er 24 år. Faren min har vært narkoman og er i LAR. Føler meg dum som følger i hans fotspor på et hvis.

Jeg bestemmer meg for å slutte men egentlig ikke. Ønsket er der men når jeg da skal utføre dette så gjør jeg det ikke, og det er en vondt sirkel.
Jeg skjønner meg ikke på meg selv. Er kanskje veldig lett for folk å si "bare slutt". Løsningen er enkel men faen ikke lett.
Det har gått for lang tid på dem at rusede meg er liksom større en normale meg som jeg ikke kjenner så godt lenger eller liker.

Psykolog kan jeg ikke snakke med da jeg ikke ønsker mitt rusbruk loggført noen plass.

Har meldt meg på treningssenter i går, og tenkte jeg skulle dra i morgen og se om det hjalp. Men jeg har 6 igjen jeg "bare" vil spise opp først, spare til arbeid da jobben blir lettere å gå gjennom.


Dette var en utblåsning, samt ønsker råd eller tips fra folk som har gått veien selv.
Trapp ned sakte. Da opplever du minimalt med ubehag, og det er kjempeenkelt på egen hånd hvis du har jevn tilgang.

Tramadol gjør at du har økte nivåer av Serotonin i hjernen (mellom synapsene?) og da føler du deg ganske enkelt lykkeligere. Uten Tramadol er du ikke like lykkelig/motivert/interessert osv.
Folk som har lavt Serotoninnivå er ofte deprimerte, og om du er deprimert kan du være ganske sikker på at du har lavt Serotoninnivå.
Dette er nok grunnen til at du føler deg normal og lykkelig på Tramadol og at noe er galt når du ikke tar.

Bare ha litt disiplin for f!
Sist endret av krystallkongen; 3. juli 2020 kl. 23:22.
Anonym bruker
"Ydmyket Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trapp ned og forsøk SSRI/SNRI, som ikke gir ruseffekt. Tramadolbruk maskerer fort underliggende depresjon- og angstproblematikk.
Trådstarter
8 0
Vurderte antidepressiva. Men dette føler jeg drar meg enda lengre bort fra meg selv igjen. Føler meg rar og flat og tom. Verken glad eller trist. Men kan tenke litt til på det.

Og helt ærlig, her kommer rusavhengigheten min til å snakke- Så kan man ikke bare ta 1 tramadol en sjeeelden gang på SSRI pga faren for serotonin syndrom

Innser jo at jeg vil bare falle tilbake om jeg slutter for å få belønne meg med 1 en lørdag etter 1-2 mnd. Men har en slags fantasi om det. At jeg kan bruke det som folk nyter vin på en fredag. Men nei. Naivt.
De fleste kan ta opptil 150mg Tramadol daglig sammen med SSRI uten spesiell risiko for serotonergt syndrom.

Så ikke la sporadisk bruk stå i veien for behandling av depresjon.
Vargas har et bra forslag, hvis du er fornøyd med å gå fast på lykkepiller og synes det er greit å leve livet ditt og vite at du trenger medisiner for å leve og fungere emosjonelt.

Vær mer selvstendig. Tving deg av, test rusfrihet i et helt år, 365 dager så sverger jeg på at du klarer å holde deg nykter.

Fiks kjemikaliebalansen i hodet ditt uten å ty til piller for å klare det.