Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1031
Er på jakt etter en grei termoskopp, for å slutte å kjøpe kaffe/redbull på skolen hver dag. Sliter derimot med å finne frem til noe som ser bra ut. Kjøpte en gang ei dyr termosflaske, og den viste seg å bli dårlig veldig fort, i motsetning til ei mye billigere flaske som jeg kjøpte en stund senere. Det viktigste for meg er at sjansen for lekasje er liten, da jeg ikke har lyst til å komme på skolen og finne bøker til 3000,- fulle i kaffe...

Noen som har erfaringer? Er Shell sine kopper gode/verdt prisen?
Har god erfaring med Bodum Travel Press. Bruker den daglig på jobben, en runde frem til lunsj, og en runde til etter lunsj. Holder kaffen varm og god, og skal være ganske sølesikker når den er lukket.
Finnes ingenting som er bedre enn Zojirushi på markedet.
Overalt du vender blikket på nett så blir denne overøst av gode reviews.
Sist endret av moret; 24. januar 2020 kl. 13:12.
De fleste er ikke helt tette, for å ikke bygge opp trykk. Denne er derimot helt tett, og holder varmen leeenge:

https://www.xxl.no/stanley-classic-o...SABEgIT6PD_BwE
Sitat av *pi Vis innlegg
De fleste er ikke helt tette, for å ikke bygge opp trykk. Denne er derimot helt tett, og holder varmen leeenge:

https://www.xxl.no/stanley-classic-o...SABEgIT6PD_BwE
Vis hele sitatet...
Kan også anbefale denne. Har en større termos fra Stanley også. Holder temperaturen svært lenge og har aldri hatt problemer med lekkasje.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Kan også anbefale denne. Har en større termos fra Stanley også. Holder temperaturen svært lenge og har aldri hatt problemer med lekkasje.
Vis hele sitatet...
Og tåler oppvaskmaskin!

Den er nesten litt irriterende god, for heller du nykokt vann i den tar det FOR lang tid før den er kald nok til å ikke skålde tunga. Pleier å la den stå åpen litt før jeg tar på lokket.

Det eneste minuset er at den akkurat ikke går ned i koppholderen på bilen. Men siden den er tett, så kan den jo bare ligge og slenge i passasjersetet.
Dæven, den fra Stanley så frekk ut! Dessverre et stykke til nærmeste XXL, men er vurderings å bestille i værste fall. Hvor stor er den, i forhold til en vanlig kaffekopp? Må få fullt på den fra en kaffemaskin da jeg ikke har trakter tilgjengelig (selv om jeg ærlig savner trakteren, vurderer nesten å få tak i en presskanne, men det er en annen sak...)
Sitat av hippitus Vis innlegg
Dæven, den fra Stanley så frekk ut! Dessverre et stykke til nærmeste XXL, men er vurderings å bestille i værste fall. Hvor stor er den, i forhold til en vanlig kaffekopp? Må få fullt på den fra en kaffemaskin da jeg ikke har trakter tilgjengelig (selv om jeg ærlig savner trakteren, vurderer nesten å få tak i en presskanne, men det er en annen sak...)
Vis hele sitatet...
Den er ganske høy, jeg får den ikke under alle kaffemaskiner.
Jeg kjøpte min på en eller annen sånn kjøkkenbutikk, typ Jernia eller Wallendal eller noe.
Sist endret av *pi; 24. januar 2020 kl. 14:19.
Sitat av *pi Vis innlegg
Den er ganske høy, jeg får den ikke under alle kaffemaskiner.
Jeg kjøpte min på en eller annen sånn kjøkkenbutikk, typ Jernia eller Wallendal eller noe.
Vis hele sitatet...
Får ta en tur å se! Kitch'n hadde den, til 399,- ... Mange takk for forslaget!
Hvorfor ikke bare bestille den fra nettsia deres? Mye chillere enn å styre med butikker, det er boomer type shit. Det gjorde jeg ihvertfall, har vært på jakt etter en god termos selv.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bestille den fra nettsia deres? Mye chillere enn å styre med butikker, det er boomer type shit. Det gjorde jeg ihvertfall, har vært på jakt etter en god termos selv.
Vis hele sitatet...
Ordre behandlet på mandag, sendt på tirsdag, framme torsdag. Eller kjøpe i dag/i morgen, ha den klar til mandag? Men ja, bestiller heller på nett enn å betale 150 kroner ekstra i en butikk.
Mer sannsynlig: ordre behandlet på mandag, sendt på mandag, framme tirsdag. De fleste nettbutikker er overraskende effektive nå om dagen etter min erfaring, med mindre du bestiller produkter fra andre siden av kloden. Men whatever, jeg innser nå at jeg kverulerer bare for å kverulere og det er wack så jeg finner heller på noe annet lol, god helg
Sitat av moret Vis innlegg
Finnes ingenting som er bedre enn Zojirushi på markedet.
Overalt du vender blikket på nett så blir denne overøst av gode reviews.
Vis hele sitatet...
Har brukt contigo i noen år nå. Allerede etter kanskje et halvt år punkterte den første koppen og straks vakuumet forsvant så forsvant også isolerings evnen. Fikk ny når jeg klaget og da sa de at jeg burde ikke vaske den i oppvaskmaskin. Til tross for at både lokk og kopp skulle tåle maskinvask og det var grunnen til at jeg valgte just den thermokoppen. Og nå havnet koppen i maskinen igjen og ennå en ble punktert så tror jeg ikke jeg orker en runde til, de sender kopper fra eu en plass og sist tok det 3-4 uker før jeg fikk ny. Pluss tiden med eposter fram og tilbake. Og fra de godkjente saken så tok det som sagt ca 3-4 uker. Så blir fort halvannen til 2 måneder å vente og det tror jeg ikke jeg orker.

Sett en test av Zojirushi'n men fra det eg mener å huske så var det en rar åpning på den. Ikke helt thermoskanne og ikke helt thermokopp men noe midt i mellom? Usikker på hvor god den Zojirushi'n er å drikke fra direkte uten å måtte helle i kopp? Om du har den så kan du kanskje si noe om det?

Sitat av *pi Vis innlegg
Og tåler oppvaskmaskin!

Den er nesten litt irriterende god, for heller du nykokt vann i den tar det FOR lang tid før den er kald nok til å ikke skålde tunga. Pleier å la den stå åpen litt før jeg tar på lokket.

Det eneste minuset er at den akkurat ikke går ned i koppholderen på bilen. Men siden den er tett, så kan den jo bare ligge og slenge i passasjersetet.
Vis hele sitatet...

Hva med å bare ha litt kaldt vann på toppen før du stenger koppen?
Sist endret av _abc_; 24. januar 2020 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.