Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 543
Jeg prøver å avinstallere NAV 2002, men det er komplett umulig. Jeg sitter med en nedlasta engelsk versjon som ikke lar seg oppdatere online med de siste virus definisjonene. M.a.o. gått ut på data. For å fornye dette må jeg kjøpe en nedlasting (virusdefinisjon) for et år som koster ca $10. Ikke det at det er noen stor sum, men serienummeret mitt er vel det samme som minst 25 millioner andre, fordi den er lasta ned på et visst sted.

Saken er den at det finnes ingen uninstall henvisning verken på Startmenyen eller i legg til/fjern programmer. Så vil sikker mange kloke hoder komme med forslaget om å fjerne mappe NAV ligger i, men det kan jeg garantere 100% på at ikke funker. Greit, du får kastet ut det vesentligste, men det er bare det at NAV legger seg også i uendelig mange andre mapper/programmer. For et par år siden prøvde jeg meg på den, men det endte med at jeg rett og slett måtte reformatere disken. Jeg har også prøvd å installere en nyere versjon oppå, men den gang ei. Jeg skjønner ikke at det er mulig å selge et program du ikke får avinstallert. Det skal sies at jeg hadde Norton Systemworks 2002 integrert sammen med NAV, men det bestemte Systemworks seg for selv. Dette fordi programmene er basert på å jobbe sammen. Uansett når jeg avinstallerer Systemworks så blir NAV liggende igjen. Selv om jeg kjøper programmet tror jeg ikke at jeg får installert det.

Noen som har noen ide om hva jeg skal gjøre?
spellingnazi
canonix's Avatar
Etter et raskt søk på symantec's sider kom jeg frem til dette:
http://service2.symantec.com/SUPPORT...2?OpenDocument

Er ikke sikker på hvilken versjon du har, men du kan jo ta det videre herfra.
appropo(<-- må være feil) oppdatering av virusdefinisjoner:
har drevet og kjørt en 180 dager demoversjon av Nav, vet ikke hvilken
versjon, er ikke helt ny. Får oppdatert så mye jeg vil, etter de 180 dagene uninstaller man bare og installer igjen og voila, den funker fett igjen... har Nav 2001 full også, men har ikke testa'n...
Feil skjer med programmer. Det vet vi alle. Det er når du integrerer NAV med Norton Systemworks problemene oppstår. Derfor anbefaler jeg at hvis du skal installere begge, så legg for all del NAV i en egen mappe. Da får du en egen uninstall for NAV som ikke berøres av Systemworks.

Symantec er ikke ukjent med dette fenomenet, så derfor har de laget et program som heter Rnav. Du finner dette på adressen som Canon2k henviser til. Les nøye oppskriften for NAV er som sagt tidligere utrolig infiltrert i OS ditt.

Problemet er løst ved hjelp av Rnav, nøye lesing av beskrivelsen samt en god kamerat.
Du kan jo fjerne alt som har med nav å gjøre som du selv ser,åsså etterpå kjøre regclean for å fjerne ting i registret. Deretter kan du jo kjøre et progg som fjerner dll'er som ikke er i bruk...Window-washer orner begge deler trur jeg