Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 933
Andre som sliter?
*lyden av elpida som joiner sytekoret*

0g hva kan vi gjøre med problemet?
hvor kraftig linje står www.iblis.nu på?


er det ikke noen med en 10mbit fra bredbåndsfabrikken som kan hoste eller noe sånn? (får bare håpe de ikke går konk med en gang :P)

eller en eller annen med en sdsl forbindelse.. 2 mbit eller mere burde holde...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Yeah jeg sliter også til tider ja. Sidene tar flere minutter og loade. Og det blir oftere og oftere
Opprinnelig postet av Fleinsopp
Andre som sliter?
Vis hele sitatet...
Pinger www.iblis.nu [66.33.60.221] med 32 byte data:

Forespørsel avbrutt.
Forespørsel avbrutt.
Forespørsel avbrutt.
Svar fra 66.33.60.221: byte=32 tid=2386ms TTL=237

Ping-statistikker for 66.33.60.221:
Pakker: sendt = 4, mottatt = 1, tapt = 3 (75% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
minimum = 2386ms, maksimum = 2386ms, gjennomsnittlig = 2386ms
Vis hele sitatet...
Ja det er andre også som sliter...
Jeg har ikke merket noe i det hele tatt... Hmm... Kan det være på grunn av den 10mbit linjen jeg sitter på?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Nei, det kan nok ikke være på grunn av det..
Da må det være et mirakel.
Jeg merker det faktisk ikke, og jeg har modem
Jeg merket det helt utrolig tidligere idag, liksom - fikk fram 2 sider på 20 min elns.

Har blitt litt bedre utover kvelden, men ikke bra nok
Fukk!
det er sinnsykt tregt! jeg bruker lixom 5 min. på å åpne en side,
og jeg har adsl...
ikke bare er det tregt, men jeg får oxo mange "cannot find server" errors
Vi får se positivt på det; tregheten skyldtes sikkert mye trafikk på serveren, og det igjen betyr (sannsynligvis) mange brukere på NFF. Og det er jo positivt
Opprinnelig postet av Stormen
Vi får se positivt på det; tregheten skyldtes sikkert mye trafikk på serveren, og det igjen betyr (sannsynligvis) mange brukere på NFF. Og det er jo positivt
Vis hele sitatet...
Nja, det blir litt feil, for serveren som hoster nFF hoster også 124 andre sider (iflg. hjemmesiden dems har dem 125 på hver server), altså er det 1/125 sjangs for at det er nFF som trekker så mye trafikk at det går så frykelig sent
Nei, jeg tror ikke det er 1/125 dels sjanse for det, zeth.

Fakta er jo at NFF (svært sannsynligvis) opplever flere treff enn en gjennomsnittsside hostet på serveren til iblis. Hvis vi tar i betraktning at kanskje, og da mener jeg kanskje, 20 av de andre nettsidene på serveren har tilsvarende hits per dag, så blir den statistiske sannsynligheten for at det er trafikken til NFF som sakker ned serveren cirka 1/20 eller 1/30 dels sjanse

Men jeg har aldri hevdet å være noe mattefantom - ei heller har jeg hevdet å ha noe greie på besøkstallene for alle sidene på serveren til iblis. Dette er bare mine to cent
/me syntes det går veldig treigt til tider, men det kan gå veldig kjapt også..!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av zeth
Jeg merket det helt utrolig tidligere idag, liksom - fikk fram 2 sider på 20 min elns.

Har blitt litt bedre utover kvelden, men ikke bra nok
Vis hele sitatet...
mm.. litt provosert av at du av alle personer skal si dette.
nFF er som kjent en gratistjeneste, og da er det lite hjemmel for noen til å klage over dårlige linjer.. linjer koster penger, penger som iblis legger ut personlig.
jeg opplever og dårlig hastighet her altfor ofte.. trafikken til iblis.nu er ikke så stor at det skulle være utslagsfaktoren så det er nok en av disse 124 andre sidene som trekker vilt med trafikk (se på who's online.. vedder bena mine på at det ikke er mer enn 20 stk nuh)
Nei nei, alle sier det ikke. Dine ekte venner, som meg og Beistet, vi klager aldri