Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1242
noen som vet hvordan jeg kan sette beskyttelse på mine musikkplater slik at andre ikke kan kopiere dem (sett at de ikke vet så alt for mye om data) ?!!!
Siden det er snakk om musikkplater flytter jeg denne over til generell musikk forumet.

Forøvrig står det alltid "copyright" osv på CDene jeg ripper, men det har aldri noe å si..
Hæh? Ripper du CD´r zeth?

Er ikke det ulovlig da?

Opprinnelig postet av Beistet!!
Hæh? Ripper du CD´r zeth?

Er ikke det ulovlig da?

Vis hele sitatet...
Nei, lager bare backup av mine egne plater - det er fullt lovlig (tror jeg )
Jeg tror det blir vanskelig for deg å kopibeskytte cd'ene dine, men et skritt i riktig retning er å ta ut copyright på CDene - slik du antyder at du vil gjøre i tittelen på innlegget ditt. (Copyright og kopibeskyttelse er som kjent - for de flest - 2 vidt forskjellige ting) Dette gjøres enklest og billigst ved å putte CDen i en konvelutt, forsegle den og sende den i posten til deg selv. Poststemplinga beviser at du er materialets opphav.
Trådstarter
m.. så det er ingen som vet hvordan jeg kan beskytte cdene mine fra folk som ripper dem?! *dumt* ...sånn mot programmer som musicmatch osv. (mp3-programmer) og brenneprogrammer.. aqua hadde jo gjort d med en av deres plater.. det var umulig for meg å kopiere den til pc`n og etter mye strev ble clone-cd siste løsning... hvis det er noen som vet hvordan da.. så si i fra!