Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3597
New generation
colakork's Avatar


Bestilte og forhåndsbetalte igjennom foodora for å få maten levert på dørå. Åpnet ikke døra når de kom for å levere men de la ikke igjen maten heller.

Er det ikke bindene på deres del å hvertfall legge igjen maten på avtalt adresse? Nå har de liksom bare stukket avgårde med maten til seg selv, 2 ganger.. Er ganske frustrert. Snakker om 1000kr så de har spist på min regning.
Klimafiendtlig troll
Falt deg ikke inn å åpne døra da? Evt rope "sett døra utenfor, jeg er redd for korona"? Så hadde du spart deg for hele greia, i og med at dette er et gjentakende problem for deg.

Hvis de tror du ikke er hjemme så hensetter de vel ikke søppel utenfor døra di?

Kan jo oppgi at maten skal legges utenfor døra ved levering?
Sist endret av Taert; 26. juli 2020 kl. 18:48.
De pleier å ringe til din telefon hvis en ikke åpner døra, ellers så skal de faktisk levere utenfor døra hvis du ikke åpner opp, men vet ikke er kun hvis du ber om det. Synes du skal kontakte foodora, de har sikkert en logg på dine bestillinger og hva som har skjedd =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av colakork Vis innlegg
Bestilte og forhåndsbetalte igjennom foodora for å få maten levert på dørå. Åpnet ikke døra når de kom for å levere men de la ikke igjen maten heller.

Er det ikke bindene på deres del å hvertfall legge igjen maten på avtalt adresse? Nå har de liksom bare stukket avgårde med maten til seg selv, 2 ganger.. Er ganske frustrert. Snakker om 1000kr så de har spist på min regning.
Vis hele sitatet...
Du føler ikkje snev av ansvar i situasjonen sjølv då?

Eg har bestilt ein del frå foodora, m.a. til ein stad som ikkje har (opplagt) ringeklokke. Då har eg skreve eit notat på bestillinga, og bedt dei ringe når dei er der. Det har dei gjort - kvar einaste gong.

Du derimot, har ignorert at dei har ringt på. No har ikkje eg finlest foodora sine leveringsvilkår, men om dei har gjort eit rimeleg forsøk på å levere... og du ikkje har reklamert...
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Jeg er nysgjerrig på om det liksom er en bindende avtale hvis de har fått penger for det.

Også lurer jeg da på om avtalen er fullført når de har prøvd å oppnå kontakt på døra og ikke fått det.

Liksom. Har de fullført vår avtale? Jeg ga dem penger for å levere maten, er ikke det bindende på en eller annen måte da intill de har levert maten?

Normalt det samme jeg gjør med andre leveringsbransjer og de gir opp og bare legger maten fint utfor døra.

Jeg er jævlig vanskelig sånn, sorry freak, sorry.
Sist endret av colakork; 26. juli 2020 kl. 19:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av colakork Vis innlegg
Normalt det samme jeg gjør med andre leveringsbransjer og de gir opp og bare legger maten fint utfor døra.
Vis hele sitatet...
Ga du beskjed om det? Det er eit felt der du kan skrive inn spesielle instruksjoner når du bestiller.

Skreiv du der at dei skulle legge igjen maten?
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Nei har aldri kommet på å gjøre det.

Så ifølge det mener du at de har fullført sin del av avtalen? De bærer ikke no videre ansvar utover å prøve å oppnå kontakt?

Fikk forresten pengene tilbake så skal slå på stortromma med tips neste gang.
Sist endret av colakork; 26. juli 2020 kl. 19:40.
De har jo gjort sin del av jobben og for alt de vet så kunne det vært tullebestilling til feil adresse når ingen åpner, så syns du hadde flaks som fikk igjen pengene!

Å lære seg å tørre å åpne døra er noe du burde jobbe med.
Sist endret av celtseus; 26. juli 2020 kl. 20:20.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Hmm ja tullebestilling eller ei de har fått betalt for å levere det til en spesifikk adresse..

Men saken ble fort løst av foodora og er avsluttet.

Både leveringsgutten og sjefen møtte meg med stor respekt selv om jeg "fuckupa" 2 ganger uten å hente og ikke gi noe spesifikk beskjed.

God kundeservice har de defintivt! Kunne nok lett ha unngått meg hvis dem ville men de ordnet opp.
Om du har sosial angst eller noe, kan du jo bare sette en Post-It lapp på døra eller ringeklokka hvor du ber dem om å sette igjen maten.

Dem har jo gjort sin del av jobben, du ville bare ikke ta imot maten.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Det var en omtenksom og god kommentar Ivar.

Fikk beskjed om å huske å skrive om jeg vil det skal legges ute, neste gang. Så ingen sure miner fra dem.

De er supre:')
Sist jeg bestilte mat via foodoora app så var en ny greie på skjermen, noe om at de nå hadde kontaktløs levering pga corona, de ringte på og jeg slapp dem inn i gården og foodoora satt posen igjen utenfor døren min. Dette var default valg, og om du ikke har endret den innstillingen så tipper jeg det står i appen at du får kontaktløs levering.

Så - om de feks ikke engang slapp inn å gården om du bor i i blokk/bygård så blir det kanskje vanskelig. Om du bor i enebolig og de ikke satt igjen maten ville jeg sendt de en epost og sjekket hvorfor de ikke satt igjen maten. Du får jo sikkert et mer korrekt svar fra foodoora enn du får her, så like greit å forsøke å kontakte dem.
▼ ... over et år senere ... ▼
Istedenfor å lage ny tråd:

Hva gjør man når foodora nekter å refundere penger for ett måltid som budet stjal selv?
Prøvd å kontakte de via kundeservice men det er null hjelp å få og de svarer bare frekt.
De påstår å ha ringt, men har ikke mottatt ett eneste anrop på 4 dager, leveringsbeskrivelse er ekstremt detaljert så umulig å ta feil og telefonnummer brukt er også riktig.
Besøkte resturanten som sa de ikke kunne gjøre noe og jeg bare måtte fortsette å kontakte foodora, men de avslutter jo chatten før jeg rekker å si ett ord.

Har kontaktet banken for å be de reversere transaksjonen, men får jo ikke akkurat svar på en søndagskveld...
Det er jo bare apekatter som kjører for Foodora og de sliter nok med norsk. De klarer ikke finne frem her selv med detaljert beskrivelse. Kansje jeg burde skrevet på enegelsk? De ringer fra bilen å er ikke interessert i å begynne å gå fra den eller. Jeg klagde på dette en gang og fikk 50,- rabattkode. Men det jo litt av poenget å få mat på døra å ikke måtte kle på seg å gå ut i gata her. Idioter.
Har sluttet å bestille fra foodora. De finner ikke frem og de blir sinte hvis de må gå fra bilen. Jeg bruker Wolt og er fornøyd med det.
Sitat av something Vis innlegg
Har sluttet å bestille fra foodora. De finner ikke frem og de blir sinte hvis de må gå fra bilen. Jeg bruker Wolt og er fornøyd med det.
Vis hele sitatet...
Hadde gjerne brukt wolt eller hva som helst annet over foodora, men de leverer ikke her :/
Uansett helt utrolig at de ansetter frekke kundeservicemedarbeidere og sjåfører som stjeler og ikke engang gidder å prøve å finne frem til adressen og skal nekte kunder refusjon for mat de ikke får men har betalt for.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er jo bare apekatter som kjører for Foodora og de sliter nok med norsk. De klarer ikke finne frem her selv med detaljert beskrivelse. Kansje jeg burde skrevet på enegelsk? De ringer fra bilen å er ikke interessert i å begynne å gå fra den eller. Jeg klagde på dette en gang og fikk 50,- rabattkode. Men det jo litt av poenget å få mat på døra å ikke måtte kle på seg å gå ut i gata her. Idioter.
Vis hele sitatet...
Jeg har begynt å skrive adresse-beskrivelsen på engelsk når jeg bestiller fra Meny, for jeg har flere ganger diskutert på tlf med sjåfører som kun snakker engelsk.


Eh, gå ut av bilen? Skal ikke Fodora levere med sykkel?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg

Eh, gå ut av bilen? Skal ikke Fodora levere med sykkel?
Vis hele sitatet...
Spørs vel hvor du bor, alle kan ikke bo på løkka.
Sist endret av Dough; 11. desember 2022 kl. 23:04.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har begynt å skrive adresse-beskrivelsen på engelsk når jeg bestiller fra Meny, for jeg har flere ganger diskutert på tlf med sjåfører som kun snakker engelsk.


Eh, gå ut av bilen? Skal ikke Fodora levere med sykkel?
Vis hele sitatet...
De leverer med bil i de områdene det ikke er mulig å levere med sykkel
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
De leverer med bil i de områdene det ikke er mulig å levere med sykkel
Vis hele sitatet...
Leverer uansett med bil her :P Kan fint bruke sykkel men ingen som gidder
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Nå 2 år etter denne tråden har jeg da bestilt utallige ganger fra foodora og det er faktisk en gjenganger,

Leveringsbudet klarer ikke å la være å ta med maten hjem til seg selv om jeg bestiller for over 500lappen.

Unnskyldningen som går igjen er at ingen åpnet døra, jeg spesifiser hver gang at jeg har betalt for noe som fortsatt ikke er levert til meg..

Pengene blir tilbakeført uten noe mer info og jeg sitter uten kveldsmat
Når du nekter å tilpasse deg, fordi du er utilpass med menneskelig kontakt, men du fortsetter å bestille mat levert på døra.. Av mennesker..
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Haha. Det er hardt å være norsk
Sitat av colakork Vis innlegg
Nå 2 år etter denne tråden har jeg da bestilt utallige ganger fra foodora og det er faktisk en gjenganger,

Leveringsbudet klarer ikke å la være å ta med maten hjem til seg selv om jeg bestiller for over 500lappen.

Unnskyldningen som går igjen er at ingen åpnet døra, jeg spesifiser hver gang at jeg har betalt for noe som fortsatt ikke er levert til meg..

Pengene blir tilbakeført uten noe mer info og jeg sitter uten kveldsmat
Vis hele sitatet...
https://www.matstart.no/for-du-starter/ Her er noen tips.