Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1250
Om noen skal overføre en større sum til meg. Men jeg ikke ville at de skulle vite med ekte navn og adresse. Hva er beste alternativ uten avangsert som bitcoin osv? Regner med konto overføringer er veldig lett og finne ut av?
I teorien, om du sender penger til noen via bankoverføring så får de dine detaljer. Om du kun mottar penger kan ikke den som sender finne ut informasjon om deg. Merk at noen banker f.eks. viser navn på mottaker dersom mottaker har konto i samme bank. Og det finnes selvfølgelig register som knytter kontonummer til navn, men adgang til disse skal være vanskelig å få tak i.

Hvor anonymt må det være, og hvor stor sum er det? Antar du ikke har som mål å skjule overføringen for myndigheter, men kun forhindre at avsender vet hvem du er?
Om det er snakk om store summer, så er virkelig bitcoin(eller annen crypto f.eks XMR) Det smarte valget. Det er vel verdt tiden du trenger for å lære deg bitcoin.
Det er ikke så avansert som det kan virke som, spesielt når du bare skal motta penger, ikke sende/kjøpe..
Kontanter og XMR som revo nevner er nok det tryggeste.

Krypto er ikke veldig avansert. det finnes tonnevis av sider der du kan kjøpe, og sending av midler er i praksis like direkte som å sende en epost.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Kontanter og XMR som revo nevner er nok det tryggeste.

Krypto er ikke veldig avansert. det finnes tonnevis av sider der du kan kjøpe, og sending av midler er i praksis like direkte som å sende en epost.
Vis hele sitatet...
Jo, krypto er veldig avansert. Etter å ha lest mange innlegg her, er det visst bare svindlere ute og går. Og jeg har ingen peiling på det. Har forresten ikke behov heller (med mindre jeg får et løsepenge-virus).
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jo, krypto er veldig avansert. Etter å ha lest mange innlegg her, er det visst bare svindlere ute og går. Og jeg har ingen peiling på det. Har forresten ikke behov heller (med mindre jeg får et løsepenge-virus).
Vis hele sitatet...
Ok svindel hvordan? Det er seriøse aktører og storre multimillionær selskap som driver med krypto-exchange.

Hvis du får random folk til å kjøpe kryto for deg fordi du selv ikke vil sette deg inn i hvordan du kjøper det er det jo en selvfølge at ikke alle vil være like pliktoppfyllende.

Anonymitet innebærer at du ikke har noe sikkerhetsnett. Er det ikke det du vil?

Du vet jo hvem du skal sende penger til. Hvordan mener du at det er mer utrygt med krypto i forhold til kontanter?

Ser i etterkant at jeg forvekslet mellom kjøper og selger her. Er det anonymitet om hvor pengene kommer fra eller er det total anonymitet om at du har mottat penger du ønsker å oppnå?
Sist endret av KrølleBølleBrur; 26. juli 2020 kl. 03:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruk en mellommann som mottar og så sender penger videre.
Kanskje ikke så lett i praksis.
Bruk en advokat f.eks.
Eller så finnes det kanskje anonyme escrow tjenester ?