Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1874
Hvor er det billigst bilforsikring??
Har sjekka overalt og prisen er så å si den samme overalt.

Storebrand har det beste tilbudet på full kasko til nå, men noen som vet om noe mindre kjent som har kanonbillig forsikring?
820,- i mnd'en for full kasko inkl trafikkavgift er jeg på nå
Sist endret av Chaplin123; 23. juli 2020 kl. 12:05.
Min erfaring er at de beste forsikringene får du i samarbeid med forsikringsselskap gjennom medlemskap i fagforeninger. F.eks Nito har en bra samarbeidsavtale med Tryg. Jernbanearbeiderne har hatt gode ordninger.

Utover det er det helt klin umulig å si noe om prisen du har fått uten at du bretter ut hele livet ditt for oss. Det er så mange faktorer som spiller inn på pris.
For min del var det Eika som var rimeligst av dei som tilbyr motorskade dekning til 10 år. (Om jeg husker rett)

Nesten halve prisen av codan m.m
Jeg har hatt Gjensidige siden jeg registrerte min første bil som 16-åring (altså i over 20 år nå). Har sjekka andre selskap og fått tilbud, men har alltid fått samme pris hos Gjensidige når jeg har kontaktet de i etterkant. Gå for det billigste på nett, forhandle deg til bedre priser når andre går under.
Gjensidige og eika gav meg best pris sist gang.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dough Vis innlegg
Min erfaring er at de beste forsikringene får du i samarbeid med forsikringsselskap gjennom medlemskap i fagforeninger. F.eks Nito har en bra samarbeidsavtale med Tryg. Jernbanearbeiderne har hatt gode ordninger.
Vis hele sitatet...
Tryg skulle ha snaut det dobbelte av Gjensidige for fullkasko på ein i utgangspunktet ekstremt billig bil - sjølv med NITO-avtalen.

Så mi erfaring er at slike avtaler stortsett er verdilause, om dei ikkje er kollektive. T.d. er innbuforsikringa til NITO genial, men den er kollektiv, med ein fast pris for alle medlemmer.
Frende kan jeg anbefale,

de er tre ganger billigere enn trygg og trygg holder ikke sin del av avtalen heller.
Sist endret av Harek; 23. juli 2020 kl. 14:51.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tryg skulle ha snaut det dobbelte av Gjensidige for fullkasko på ein i utgangspunktet ekstremt billig bil - sjølv med NITO-avtalen.

Så mi erfaring er at slike avtaler stortsett er verdilause, om dei ikkje er kollektive. T.d. er innbuforsikringa til NITO genial, men den er kollektiv, med ein fast pris for alle medlemmer.
Vis hele sitatet...
Opplevde akkurat det samme med nylig tegning. Gjensidige er vel stort sett kjent for å være billigere og minst like bra som alle andre.
Total kunde hos Gjensidige og medlem i YS Parat, som gir 18% ekstra rabatt hos dem og billig innboforsikring som også inkluderer "knust skjerm på mobil" forsikring.

Ingen andre forsikringselskaper har noensinne vært i nærheten av å matche pris med de forsikringene jeg har hos Gjensidige.
Priseksempel: 3800,- i året for full kasko på en Nissan 200SX. Typisk rødmerket bil hos de fleste forsikringselskaper.

Er også bedre å ringe de for å forhandle pris, enn å bestille via nettet. Man får alltid bedre tilbud da.
Trådstarter
71 9
Sitat av Eplejus Vis innlegg
Total kunde hos Gjensidige og medlem i YS Parat, som gir 18% ekstra rabatt hos dem og billig innboforsikring som også inkluderer "knust skjerm på mobil" forsikring.

Ingen andre forsikringselskaper har noensinne vært i nærheten av å matche pris med de forsikringene jeg har hos Gjensidige.
Priseksempel: 3800,- i året for full kasko på en Nissan 200SX. Typisk rødmerket bil hos de fleste forsikringselskaper.

Er også bedre å ringe de for å forhandle pris, enn å bestille via nettet. Man får alltid bedre tilbud da.
Vis hele sitatet...
3800,- i året for full kasko på rød bil er jo helt sinnsykt... må sjekke ut dette...
Jeg bruker KLP, og hver gang forsikringsselgere fra de store ringer lar jeg de prøve å gi meg ett bedre tilbud men de kommer aldri i nærheten av KLP.

Nylig kjøpte jeg ny bil og forsøkte å bruke bytt.no for å sammenligne bilforsikring for den nye bilen men da jeg i fylte ut skjemaet og oppga KLP som nåværende forsikringsselskapet så viste det seg at kun Tryg forsikring ville gi meg tilbud. Jeg må bare anta det var pga. mitt allerede eksisterende kundeforhold hos KLP. Til slutt viste det seg at a Tryg ville ha 10000,- i året for den samme dekningen som KLP skulle ha 6000,- for.
Sist endret av Herr potet; 23. juli 2020 kl. 21:31.
Hvis du har foreldre eller besteforeldre som har jobbet i jernbanen, så får også du forsikring i jernbanens bank og forsikring. Der er det billigst - uansett hva.