Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1196
https://www.clasohlson.com/no/Philip...skin/p/44-3990

Kjøpte denne barbermaskinen for tre dager siden, og det står:

Barbermaskinen Philips S1131/41 rengjøres enkelt under vannkranen. Den er klassifisert til IPX7-vannbestandig. IPX7-klassifisering innebærer at maskinen kan senkes ned i vann ved en dybde på 1 meter i opptil 30 minutter.

Hva vil nøyaktig det si? Er den 100% vanntett? Kan den brukes i dusjen?

https://www.clasohlson.com/no/Philip...skin/p/44-3709

Denne her som er 1000,- dyrere står som 100% vanntett.

Så hva er forskjellen her?
Burde gå greit i dusjen.
Sitat av caperno Vis innlegg
Burde gå greit i dusjen.
Vis hele sitatet...
Hmm, men hva er forskjellen på den jeg kjøpte til 400,- og den til 1500,- da? Den siste står det aqua-touch på, og står spesifikt at den kan brukes i dusj. Ikke på min.
Sist endret av fuckouttahere; 15. mai 2020 kl. 16:54.
Hvis den kan senkes i en meter med vann uten å bli ødelagt kan jeg ikke se for meg at den ikke tåler en dusj.

"IPX7 – Full splashdown accepted captain. If you drop your device in water up to 3 feet (1 meter but this is ‘Merica and we don’t do the metric system. USA USA USA) your device is still going to work."
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvis den kan senkes i en meter med vann uten å bli ødelagt kan jeg ikke se for meg at den ikke tåler en dusj.

"IPX7 – Full splashdown accepted captain. If you drop your device in water up to 3 feet (1 meter but this is ‘Merica and we don’t do the metric system. USA USA USA) your device is still going to work."
Vis hele sitatet...
Jupp, tenker det samme. Men må være noe tenker jeg, sendt dem mld og.

Men er det egt noe forskjell på den til 400 og den til 1500,-? Litt skarpere blader, og det er vel det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvis den kan senkes i en meter med vann uten å bli ødelagt kan jeg ikke se for meg at den ikke tåler en dusj.

"IPX7 – Full splashdown accepted captain. If you drop your device in water up to 3 feet (1 meter but this is ‘Merica and we don’t do the metric system. USA USA USA) your device is still going to work."
Vis hele sitatet...
Reint teknisk er det skilnader mellom IPx7 og IPx6. Det er ikkje fullstendig intuitivt, men IPx6 er altså bestandig mot kraftige vasstråler. IPx7 derimot er bestandig mot neddykking. Testkriteriet for IPx6 er 1000kPa, med vassmengde 75 liter i minuttet. I praksis er det meir krevjande enn IPx7, sjølv om mange ting som tilfredsstiller IPx7 i praksis vil takle IPx6 og.

Men samtidig vil ein ballong fint takle IPx7-krava, men fort slite med IPx6.

Eg hadde ikkje vore bekymra for å ta med ein batteridreven dings med IPx7-rating i dusjen. I verste fall slutter den å funke, og for ein dings til fire hundre er det leveleg konsekvens.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Reint teknisk er det skilnader mellom IPx7 og IPx6. Det er ikkje fullstendig intuitivt, men IPx6 er altså bestandig mot kraftige vasstråler. IPx7 derimot er bestandig mot neddykking. Testkriteriet for IPx6 er 1000kPa, med vassmengde 75 liter i minuttet. I praksis er det meir krevjande enn IPx7, sjølv om mange ting som tilfredsstiller IPx7 i praksis vil takle IPx6 og.

Men samtidig vil ein ballong fint takle IPx7-krava, men fort slite med IPx6.

Eg hadde ikkje vore bekymra for å ta med ein batteridreven dings med IPx7-rating i dusjen. I verste fall slutter den å funke, og for ein dings til fire hundre er det leveleg konsekvens.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der.

Men vil du si den til 1500,- tåler mer vann enn den til 400kr? For på den dyreste så står det spesifkt at den tåler vann 100%. Kan ikke tro at den er så mye dyrere, bare pga litt skarpere blader, må jo være noe mer.
Sist endret av fuckouttahere; 15. mai 2020 kl. 17:12.
Har en elektrisk høvel ifra Gillette. Pro glider eller noe sånt, den funker fint i dusjen.
Koster vel 200-300kr.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Har en elektrisk høvel ifra Gillette. Pro glider eller noe sånt, den funker fint i dusjen.
Koster vel 200-300kr.
Vis hele sitatet...
Men er vel noe annet igjen. Er jo batteri osv inni en barbermaskin.
Uvaksinert 👍
Den til 400 er ikke beregnet til våt barbering, kan ha noe med bladtypen å gjøre. Står mye mer info på Phillips sine sider.
Sitat av fuckouttahere Vis innlegg
Men er vel noe annet igjen. Er jo batteri osv inni en barbermaskin.
Vis hele sitatet...
Er batteri i den jeg snakker om også.

https://www.clasohlson.com/no/Gillet...IaAkO8EALw_wcB
Sitat av daffe Vis innlegg
Den til 400 er ikke beregnet til våt barbering, kan ha noe med bladtypen å gjøre. Står mye mer info på Phillips sine sider.
Vis hele sitatet...
Sikker på det?

Står jo, Den er klassifisert til IPX7-vannbestandig. IPX7-klassifisering innebærer at maskinen kan senkes ned i vann ved en dybde på 1 meter i opptil 30 minutter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fuckouttahere Vis innlegg
Sikker på det?

Står jo, Den er klassifisert til IPX7-vannbestandig. IPX7-klassifisering innebærer at maskinen kan senkes ned i vann ved en dybde på 1 meter i opptil 30 minutter.
Vis hele sitatet...
Uten å ta skade av det.

Det vil ikkje sei at det er praktisk brukbart i den tilstanden. T.d. var tidlige utgaver av vasstette smarttelefoner notoriske for at touchskjermen var ubrukelig straks den vart våt.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Uten å ta skade av det.

Det vil ikkje sei at det er praktisk brukbart i den tilstanden. T.d. var tidlige utgaver av vasstette smarttelefoner notoriske for at touchskjermen var ubrukelig straks den vart våt.
Vis hele sitatet...
Regner ikke med det nei, er jo en grunn for at den er 1000kr billigere enn toppmodellen.

Men skal høre med butikken, om en kan tåle 1 meter dybde i vannet, så må vel en tåle å kunne dusje med den og.