Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2141
Hei. Har akkurat registrert meg som bruker her og etter mye leting så finner jeg ikke svaret jeg trenger. Sitter å diskuterer med noen venner og ingen er sikre,men har jo sett noen filmer der de presser ansiktet til en annen ned i kokain og personen dør, derfor spør jeg dere. Lurer på hvor mye kokain må man ta for at hjertet stopper?
2g rein kola på en kveld kan du du dø av.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Finnes ikke noe fasitsvar, for det kan skje uavhengig av mengde.

De er faktisk ikke helt sikker på mekanismen bak hvordan kokain kan indusere hjerteinfarkt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2600058/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/7178201/

LD50 for Kokain hos rotter i denne undersøkelsen var 95,1mg/kg.
For en person på 75kg blir det i overkant av 7 gram.
Det skal sies at rotter i LD50-undersøkelser ofte tåler en god del mer enn mennesker og at du nok hadde strøket med lenge før det syvende grammet.

Er du uheldig skal det ikke mye Kokain til før noe i kroppen din gir seg og du dør.

Kokain er det stimulerende stoffet jeg personlig er mest redd for. Lommeboka mi er enig.
Sist endret av krystallkongen; 25. desember 2019 kl. 02:00.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kokain er det stimulerende stoffet jeg personlig er mest redd for. Lommeboka mi er enig.
Vis hele sitatet...
ikke prøvd amf enda..? helt enig i lommebok delen tho :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ikke prøvd amf enda..? helt enig i lommebok delen tho :P
Vis hele sitatet...
Går selv på elvanse. Får meg til å føle meg så shit, er ikke sikker på om amf er noe for meg. Fra alt jeg har hørt er både brus og makka noe søppel.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ikke prøvd amf enda..? helt enig i lommebok delen tho :P
Vis hele sitatet...
For mange ganger, usj. Stanken.

Men lommeboken har sjelden klaget de gangene jeg har sprukket på piller og speed, og jeg ender alltid opp med mye mer enn det som er "innafor" ved en sprekk

Men ærlig talt tror jeg Amfetamin > Kokain når det kommer til helsespørsmålet også, hvis spørsmålet er hvem som knekker først hvis man gir to like (eneggede tvillinger) personer ubegrenset tilgang i et år.
Har bare fått for meg at Coke er så utrolig hardt for det kardiovaskulære systemet. Psyken går det også overraskende fort ned med.
Personlig blir jeg mye mer fra meg om det går tomt for snø enn makka en kveld. Alt for "moreish", eller hva man nå sier på engelsk.
Sist endret av krystallkongen; 2. januar 2020 kl. 10:12.
Spørsmålet var vel egentlig hvor mye kokain man må ta for at hjertet stopper. Og det vet jeg lite om.

Men hjerteinfarkt er forårsaket av blodpropp(er) som blokkerer blodårene som fører blod inn i hjertet. Disse kommer fra avleiringer i de store arteriene.

Det er skrevet mye forskjellig om årsakene til avleiringer i årene, men veldig ofte er det stress, mentalt eller fysisk, som gjør at disse avleiringene løsner på grunn av økt blodgjennomstrømning i årene.

Og kokain er utrolig stressende for kroppen.

Så det er kanskje årsaken til at kokain er kjent for å utløse hjerteinfarkt.
Det er mindre kjent at kokainbruk og kan utløse iskemiske hjerneslag, som også er blokkering av blodårer, men til hjernen.
http://www.trygghetsnett.no/ulike-ty...tegory189.html

Hjerteforskere har helt hengt seg opp i kolesterolhypotesen ved avleiringer så de er sveiseblinde på årsaker, mens hjerneforskere vet dette.
Sitat av SneakingCarpet Vis innlegg
Spørsmålet var vel egentlig hvor mye kokain man må ta for at hjertet stopper. Og det vet jeg lite om.

Men hjerteinfarkt er forårsaket av blodpropp(er) som blokkerer blodårene som fører blod inn i hjertet. Disse kommer fra avleiringer i de store arteriene.
Vis hele sitatet...
Blodpropper kan også oppstå av andre ting enn avleiringer i årene som er der ifra før av slik som hjerterytmeforstyrrelser som fører til at blodet koagulerer inne i kammerne og deretter skytes ut.
Sist endret av Relevant; 2. januar 2020 kl. 17:48.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du tenker på aterosklerose, som er én av mange mange, mange mange mange, mange mulige årsaker til hjerteinfarkt (og andre infarkter). Alt som kan kødde med oksygentilførselen til hjertet enten det er lokalt (embolisme, trombose, vasokonstriksjon, blødning, forgiftning) eller systemisk (sjokk, hypoksi, arytmi, mer forgiftning) der dette bare er det jeg kommer på i farta, og hver enkelt har flere mulige årsaker igjen.