Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2148
hei. finner ikke noe spesielt på google om hvordan jeg kan få nok strøm i huset til å ha et ac/dc apparat. for i garasjen min har jeg 16a sikkring. men apparatet går opp til 200a så hvordan kan jeg få kobla opp dette. må jeg bruke en strømaggregat på bensin lager den nok strøm eller går det at jeg legger inn mere strøm i huset. hvor mye vill dette koste. helt grønn på strøm i hus og sånn! takker for all gode svar ! mbv fredrik
Sveiseapparatet ditt har en transformator som reduserer spenninga og øker strømstyrken. Det er det et sveisaapparat er.
Dersom det har et vanlig støpsel som kan puttes i en vanlig stikkontakt kan du bruke det som det er uten noe mer om og men.
Sist endret av Myoxocephalus; 7. september 2017 kl. 15:48.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
200A er nok strømmen på sekundærsiden (lavere spenning). Sveiseapparatet trekker nok ikke 200A/230V, men sikkert rundt 20A, sjekk merkestrøm på apparatet.
Di fleste TIG apparat kan brukes på 16 amp kurs. Hva heter apparatet?
Trådstarter
3 0
såpass ja . ja da er det jo mulig det går . sjekka opp på noen forsjellige apparater på google som har samme amp som jeg tenker å kjøpe den har 200a. men må ha en Rated input current(A)på 28 så da går det vell med 16a men kan da ikke kjøre opp til 200a max 140-160 eller noe ?.

den jeg tenkter å kjøpe er en billig maskin, heter fortune weld Tig200e AC/DC Pulse. Kompakt og avansert alu-tig
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fegga Vis innlegg
såpass ja . ja da er det jo mulig det går . sjekka opp på noen forsjellige apparater på google som har samme amp som jeg tenker å kjøpe den har 200a. men må ha en Rated input current(A)på 28 så da går det vell med 16a men kan da ikke kjøre opp til 200a max 140-160 eller noe ?.

den jeg tenkter å kjøpe er en billig maskin, heter fortune weld Tig200e AC/DC Pulse. Kompakt og avansert alu-tig
Vis hele sitatet...
16A sikring tåler langt meir enn 16A i kortare tidsrom. Sveising er stortsett kortare tidsrom.



C er det som er relevant for majoriteten av sikringer. Ein 16A skal altså halde 32A i ca. 40 sekund...
Trådstarter
3 0
okei ja sant det med tig så er helst fort heft med mye strøm jeg pleier å bruke på esab 1500i jeg bruker på jobben. men skrur ned til 50-70a til stål å tynn rustfri men til alu pleier jeg for meste å holde meg på 100-160 uannsett. på tykk stål eller rustfri/syrefast så pleier jeg har 90-130