Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2942
Trenger noen gode råd.
Maskinen skal ikke koste mer enn ca 18000.
Hvilken cpu skal jeg velge?
AMD XP? AMD64Bit? Intel Pentium 4? Intel Pentium mobile? Hvilke av disse yter best?

Har bestemt meg for at jeg skal satse på et skjermkort med dedikert minne.

Maskinen skal brukes til alt mulig rart. Litt spilling, litt surfing.
Batterikapasiteten er ikke så viktig, da jeg sjelden befinner meg langt unna asfalt, folk og strøm.....

Håper på noen inspill ifra folk som har peil,prøv litt når det gjelder bærbare maskiner.

Sikler litt på en acer ferrari 3400, samt Dell Inspiron og en Acer Aspire.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Kjøp deg powerbook. 12-tommerne koster ikke mer enn 15k nå tror jeg.
Link til det jeg mener på: http://store.apple.com/Apple/WebObje....0.5.1.4.1.1.0
(beklager at denne er så stor som den er, men jeg kan ikke kommando for URL)
Powerbook er det beste til arbeid, garrantert. Spill kan det bli litt dårligere med.
Ok. glemte å skrive dette: Skal ha en maskin med Windows! Ikke noen Apple.
Pentium-m er å foretrekke, skjekk ut tundraene på psdata.no(aopen 1557 chassis, samme som på netshop og digitalimpuls, men jeg liker psdata mer). Veldig bra/pris. Du får det egentlig ikke bedre. Nettopp bestilt meg den med 2ghz, 1gig ram til 15k(uten windows).
Redstorm. Hvordan yter Pentium M i forhold til Pentium 4?
Er ikke så farlig med tanke på strømforbruk så lenge maskina funker et par timer uten så er jeg fornøyd.
Vet sannelig ikke, men tipper at en 2ghz yter litt "bedre" enn en p4 3ghz. Tar sikkert feil.
Ps. Kunne tenkt meg maskin med 17" skjerm
Var ikke så mye negativt å si om den Tundra 1557R Pro. Men så har ikke jeg så mye peil på laptops heller da:-)
Hvis du skal snakke med noen som virkelig har peiling på laptops bør du kontakte personene på barbara.no. Det var de jeg snakket med når jeg skulle skaffe familien en ny bærbar og jeg ble absolutt mer enn fornøyd med resultatet.
Anbefaler Acer Ferrari. Har en kompis som har en slik, og den duger veldig godt :>
Robin.
Har lyst på den ferrarien ja. Vet du om han plages med at maskinen blir varm? Vet du om noe han ikke er så fornøyd med?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Netshop sin notebook og den tundra 1557 er vel de som gir mest for pengene.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
om du kjøper deg en acer ferrari betaler du nok et par lapper bare fordi den heter "ferrari" Men, det er sikkert en tip top lap. Den ser jo skam fet ut. Men, skal du ha deg laptop vil jeg anbefale å kjøpe deg en dell <3
Hmmm. Må nok ta tiden til hjelp og studere markedet. Virker som om det finnes mange bra tilbud på markedet.
Skulle likt å se den 64 bits cpuen til AMD testet opp imot Intel sin Mobile Pentium.
Ville ikke ha kjøpt dell. Er generelt imot dell, de ser stygge ut, ikke så bra med tanke på kraft, og dessuten er det dell... huff... dell... *sukk*
Synes Dell har fine maskiner jeg. Da er det værre med Tundra. Synes ikke de er så fine akkurat.
Men utseende spiller ikke så stor rolle for meg. Vil ha ytelse framfor utseende
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302745&cks=PRL

voila
Vil nok bråke mer enn en Pentium M-basert PC, men shit au
Jeg anbefaler deg å kjøpe Tundre eller Tech fra nettbutikker som Netshop.no eller PSdata.no

Disse laptopene gir deg veldig mye for pengene.. Du kan kjøpe uten OS, og spare en lapp der.

Har selv gode erfaringer med slike laptoper.. 1557 f.eks..

Opprinnelig postet av fUnc
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302745&cks=PRL

voila
Vil nok bråke mer enn en Pentium M-basert PC, men shit au
Vis hele sitatet...
Kom med seriøse forslag da man.. Om du virkelig har prøvd den laptopen der tror jeg ikke..

Selv har jeg prøvd den, og er ikke imponert.
http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=242658

Det står det egentlig alt for mye om acer ferrari.

Har generelt hørt at acer har bra kvalitet på maskinene sine og ferrarimodellen burde være en av acers bedre siden det er et slags prestisjeprodukt..
Så ble overbevist, og 14000,- er heller ingen overpris mtp specs på maskina.

I tillegg ser den jo ganske funky ut hvis du som meg er nødt til å holde deg til x86.
Hvis du ser her: http://barbara.no/art.php?artikkelid=1627
så ser du at de anbefaler tundra/netshop 1557
Sist endret av Redstorm; 4. januar 2005 kl. 00:05.
Opprinnelig postet av Matthiesen
Kom med seriøse forslag da man.. Om du virkelig har prøvd den laptopen der tror jeg ikke..

Selv har jeg prøvd den, og er ikke imponert.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd laptopen, nei, men sesifikasjonene er veldig imponerende til den prisen. Var btw et seriøst forslag, har selv en Dell precision M60, og er veldig fornøyd. Kostet en smule mere enn 18 000 tho.
Opprinnelig postet av LordPalo
Robin.
Har lyst på den ferrarien ja. Vet du om han plages med at maskinen blir varm? Vet du om noe han ikke er så fornøyd med?
Vis hele sitatet...
Ikke noe jeg vet om. Har ikke hørt han klaga noe på den. Det er jo en heftig maskin, en av de beste vil jeg si. Og varme vil jo forekomme, men som sagt har jeg aldri hørt klaging.
Den blir veldig varm ja.. Men du sitter vel ikke med den på fanget hele tiden ?
Opprinnelig postet av LordPalo
Hmmm. Må nok ta tiden til hjelp og studere markedet. Virker som om det finnes mange bra tilbud på markedet.
Skulle likt å se den 64 bits cpuen til AMD testet opp imot Intel sin Mobile Pentium.
Vis hele sitatet...
Du må for all del ikke prioritere ytelse når du skal ha laptop. Du aner simpelthen ikke hvor stor fordel det er med intel pentium mobile cpu. De sparer strøm, de sparer varme fordi de klokker seg ned etter behov osv. Det du er ute etter er centrino-plattformen. Dvs at en laptop basert på 1557-grunnmodellen vil være et fint utgangspunkt. Er det noe som suger på laptop, så er det vanlig cpu. Intel Pentium Dothan er de beste.

http://www.komplett.no/k/config.asp?...g.AllOptions=X
http://www.psdata.no/PS.asp?KITID=215&mlevel=100101

På de to sidene kan du konfigurere en laptop perfekt til dine krav ang. ytelse og pris. Sjekk også ut www.whitebox.no og www.zepto.no og ikke minst; www.barbara.no

Lykke til!
Jeg kan anbefale acer ihvertfall. Det er kvalitet det.

Har selv en gammel (700mhz) acer som har vært igjennom alt fra 0.33L cola over tastaturet til unger på 3-4 år som har hamret på den hver dag i et par år nå og den går som en klokke fortsatt (vel, har skiftet tastatur etter Cola episoden, men hva er vel det?)

Dessuten ser Ferarrien utrolig smooth ut, samtidig som den yter som bare pokker
men acer tar også endel betalt for designet, ikke bare ytelsen. Jeg kjøpte en pc med samme specs til 4000mindre for 5 måneder siden.
Tenk deg om foer du bare gaar for ytelse. Noe som heter stoy. Sitter naa paa min 8nde laptop. Har kjoert windows, linux og er naa over paa osx.

Hvis du skal ha full glede av en laptop, boer du kunne ligge paa sofaen, ha den paa fanget uten at dama tar livet av deg og ber deg fjerne deg pga stoy.

Har god erfaring med Acer og HP. Zeptoen jeg hadde braaka som et uvaer. Dell er ogsaa ok.

Tallknuserlappiser braaker ofte for mye for min smak ihvertfall.
IKKE kjøp Multicom Elitegroup. Har bare dårlige erfaringer med både multicom og elitegroup. De er billige dårlige satt sammen Kia-pc'er.
Til alle som kom inn med tips og forslag. Takk!
Det ble til at jeg bestillte meg en Acer Ferrari 3400. Dels pga det heftige utseende, den kostet ca det jeg tenkte å bruke på en bærbar, samt at jeg er fan av AMD:-)