Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2211
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Creds for idéen går til etse, men jeg fikk aldri scriptet hans til å funke, så jeg rollet mitt eget.

Fjerning av valgfrie underfora og kategorier fra:
- Forside (både siste aktivitet og promoterte tråder)
- Forumliste
- KP-oversikt
- Søk og søkeresultater.
Blokkerte forum og kategorier kan spesifiseres enten ved navn eller regex. Muligens litt overkill...

Lista jeg selv bruker (og dermed standardinnstillingene for scriptet) blokkerer rusforumene og -kategorien de tilhører, dette endrer du enkelt selv før du installerer scriptet.

Scriptet er hovedsakelig utviklet og testet på Scriptish for Firefox, men bør fungere uavhengig av browser.

Tips til nye funksjoner tar jeg gjerne imot.

Installasjon
Du vil sannsynligvis få spørsmål om å installere så fort du åpner linken. Anbefaler å velge "nei" hvis du vil customize innstillingene. Dette kan du f. eks. gjøre ved å lagre scriptet lokalt, gjøre endringene du vil, og så dra scriptet over til nettleseren din.

Link til script - freakno_subforum_filter.user.js
Funker fjell. Takk!
Fungerer helt utmerket. Endelig ut med "Kjøp av maskinvare"-tråder. Aaaah!
Finnes det noe lignende til chrome/dolphin etc for Android?
Tar gjerne en liten guide på hvordan jeg blokkerer andre underforum i notepad også
Sist endret av SkyMarshal; 9. september 2015 kl. 15:36.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Utvidelsen som kjører dette bør fungere i Firefox på Android (Scriptish eller Greasemonkey, ditt valg. Foretrekker førstnevnte), Chrome og Dolphin er jeg ikke særlig kjent med. Tipper at i hvert fall Chrome bør støtte noe liknende via en utvidelse eller noe.

Hva mener du med guide? Det er bare å fjerne innholdet i listene og skrive "Ny blokkering" (i quotes, med komma etter alle.) Du trenger ikke bruke regex (de som er angitt med /blabla/), men du må sørge for at du får navnet helt riktig mtp. små/store bokstaver, osv.
forstår ikke helt at du ikke fikk userscritpet mitt til å fungere. Andre som har samme problem? Kjører det selv, og både filtrering og hilight av valgte forumer fungerer fint. Eneste forskjellen er at jeg ikke filtrerer på forumoversikten (kun forsiden og søkesiden, greit å ha mulighet for å besøke de andre forumene om man ønsker).

Hadde vært interessant å finne ut av hva det er som gjør at scriptet ikke fungerer hos deg så jeg kan få patchet det. Kjører kun Chrome (med tampermonkey) selv, så ikke testet i Opera eller Firefox.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Ny versjon 1.1.1 (og 1.1! ) er pushet til Github. Inkluderer nå blokkering av individuelle tråder (fra forumdisplay og søkeresultater) i 1.1, pluss en ørliten bugfix i 1.1.1.

etse: jeg vet ikke hva det er, bare at det ikke fungerte hverken i Greasemonkey eller Scriptish, og at det heller ikke kom fram noe nyttig i konsollen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Etter at forumet er blitt lagt om, så ser det ut som filteret sprekker. Er det mulighet for å få en oppdatering, eventuelt få en kjapp opplæring på hvordan blokkere uønskede forums?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Filteret er nå oppdatert til 1.1.2 og støtter nå den nye "mine emner"-boksen på forsiden, samt at forandringene på forsiden hadde knekt en hel del. Nå er utvalgslogikken forhåpentligvis litt mer robust, men det vil antakelig knekke igjen ved neste forandring. Jeg har meldt inn ønske til nso om en "ordentlig" attributt som inneholder informasjonen jeg trenger, så jeg slipper å gå gjennom dårlig markert vBulletin-kode fra 5000 f.Kr for å hente den ut.

Linken i førstepost peker alltid til siste versjon.
Sist endret av robhol; 20. september 2016 kl. 11:57.