Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2056
Satt å tukla litt med noen guitar lyder i piano rollen, synes virkelig det ble realistisk lydbilde. si hva du vill om melodien men selve greia var jo litt kul
sikkert noen som holder på med guitar som kan si hvor feil jeg har


https://soundcloud.com/ofaan/heis.

noen feedback? hvordan satt jazzfløyta på en tid som nå?

før villle det tatt hvertfall 4 mennesker å mange måner med øvelse for å lage en sånn sang
men nå så kan en arbeidsløs hobbynarkoman på 19 gjøre det på 3 timer

i en kjeller
Sist endret av Knarkellerknips; 17. januar 2017 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres bra ut, men det kreves som sagt en kjeller, så det er ikke noe alle kan lage.
Det låt overaskende tøft og orginalt. Kan jeg spørre hva program du bruker? Samplet du inn menneske lydene? JEg stever selv med og lære meg abliton, og blir glad for tips angående fremgangsmetoder.

Gitaren høres enormt tight ut uten og høre forkjsell på den du brukte eller en ekte. Hilsen gitarist..
Alt er laget i FL studio 11 inni dawen, har ikke sampla noen ting i denne låta. ikke en eneste snare. brukte soundfonts og vsts jeg hadde liggende, alt er mixet på clas olson gaming headset fra 2010, måtte punge ut med 200spenn for det.. savner enda de penga dær ass. Du trenger kun en DAW å noen øre plugger (ingen kjeller). en kompiss av meg, Lensko har laget sine største hits på iphone plugger

Kan ikke hjelpe deg med ableton, men det er nokk av hjelp å få dær ute

Jeg kan gi deg et tips som burde tas i bruk uansett hvordan DAW du bruker eller musikk du lager.
Lær deg å bruke det du har! ikke bynn med en nedlastnings rampage av alle deephouse packsa, ozone å bil, jeg ville ikke ha lasta ned en bil. kjenner altfor mange som tror at grunnen til at de ikke kan fixe den beaten helt "rett" er fordi de må ha den nye packen eller den nye plugin/headphones osv. Jeg starta med FL 7 demo. jeg hadde bare så mange kicks å snares. jeg lærte meg sikkert først hva mod x gjorde å hvordan reverb funker, fant ut at du kan recorde reverben i edison for så å reverse det i mixen osv, trodde jeg var rimelig smart. ble kjent med pluginer som bobass, flkeys<3, sytrus, 3osx og etter hvert harmor å harmless, når de kom. Lensko bruker nesten bare sytrus å 3osx å hør hvordan disse elgamle pluginsa forsat er hitmakers idag.

Det gir deg en generell forståelse hvordan musikk fungerer. jeg kan hoppe til ableton å klare meg fint etter 1-2uker. (tipper jeg, har aldri prøvd) Og det gir deg en mestrings følelse som holder deg interisert i å lære. (,soundbank,loop packosvosv) er som heroin du får et smil om munnen akkurat da, men du dør sakte men sikkert bort fordi at du ikke spiser (blir investert?) MEN å lære deg er helt motsatt, du sitter å irriterer deg akkurat da men du takler det steg for steg. å for hver nye ting du lærer det et helt nytt kaninhull å falle i.

Jeg sier IKKE at du ikke kan laste ned noe dope kicks eller kansje en fet soundbank, men hold det så under kontroll som mulig. Vist du laster ned "shocking sounds 20" ellernoe, så prøv å tweak lydene så mye som mulig før du laster ned 21, skjønner du hva jeg mener? last ned noe fete kicks å lyder. så setter du deg å finner ut av det. Jeg har alt for mange kompisser som sitter hele året å leter etter en kul preset for så og starte jakten på nytt når h'n har funnet en fordi han ikke vet hvor fet den lyden hadde hvert med litt mer attack. skjønner?

Dette vill jeg si er n1.
Sist endret av Knarkellerknips; 18. januar 2017 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig behagelig musikk, bra jobbet!
Dette var interessant :-) Jævlig kule trommer, får sykt "primal" vibes av den shoutinga

Keep up man!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
før villle det tatt hvertfall 4 mennesker å mange måner med øvelse for å lage en sånn sang
men nå så kan en arbeidsløs hobbynarkoman på 19 gjøre det på 3 timer

i en kjeller
Vis hele sitatet...
Da undervurderer du musikere, de hadde kunne produsert en låt som dette på en formiddag.

Det var en interessant låt det skal du ha, ganske utenom det som vanligvis legges ut her (mye elektronisk dansemusikk og hiphop). Men for meg hører jeg at det ikke er ekte gitarer, det er mange små tegn å høre etter: fingrer som glir langs strengene for å finne nye grep etc..
Noe av perkusjon er ganske blåst for dynamikk også. For det trente øret er det altså mulig å høre at dette ikke er spillte inn av mennesker.
Se der, det tenkte jeg ikke på, tormma ble litt forr flat ja. vant til trap å house. blir noe helt annet det hær. takk for feedback