Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7985
venter på et oppkrav beløp .så jeg lurte på om noen hvor lang tid det bruker å ta ?
Jeg kunne linken til siden hos posten som sier hvor lang tid det tar, men siden du spør her så vil heller synse om det og si det tar ganske kort tid.
Trådstarter
okey .kjøper hentet pakken 10 januar.stemmer det at det avhenger hvilken bank vi har ?
Oppkrav betales på postkontoret. Dvs. at det er DNB som håndterer pengene. Jeg vil si det tar ca. 3-5 bankdager avhengig av hvilken bank. Har du DNB selv tar det nok bare 1-2 dager. For mer eksakt svar bør du kontakte Postens kundeservice. Link i innlegget over.
Sist jeg sendte noe over oppkrav tok det en arbeidsuke før pengene kom på kontoen min ingen av oss hadde samme bank eller dnb
Fikk pengene 2 dager etter pakken var hentet ut, og dette var med DNB.
Trådstarter
okey.jeg har sparebank 1 nord og kjøper har skandiabanken. så er vel derfor det går treigt
Hvorfor skulle kjøpers bank spille inn ? Kjøper betaler til posten, posten sender penger til deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
posten hadde gjort en teknisk feil ved overføringen .så har sendt klage til dem di skullle ordne opp .har dog enda ikke fått inn pengne så håper di ordner opp snart
Hos meg tok det det 1 dag
Trådstarter
okey .har som regel bare tatt max 3 dager før for meg .bare håper posten ordner opp snart
På generelt grunnlag ville jeg vært forsiktig med å bruke postoppkrav. Om kjøper ikke henter pakken får du denne i retur, og du taper frakt- og postoppkravskostnadene. Postoppkrav er heller ikke tryggere enn forhåndsbetaling for kjøper, da du like gjerne kan sende en murstein.

De eneste som tjener på postoppkrav er Posten selv.
Trådstarter
tok 15 dager før pengene kom inn på konto pga teknisk feil men skulle få refundert fraktbeløpet som kompensasjon