Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1765
Hei!

Noen som har noe å si på siste låten min?
Mastring etc kan være litt off men det funker... eller?

Jeg er også klar over at den kan slektes litt på Johann Pachelbel - Canon in D Major....


https://www.youtube.com/watch?v=P3gncKj6KEs

-Ove
Sist endret av Bubblefish; 4. januar 2017 kl. 03:59.
"Litt til Canon in D"... Det var fryktelig likt.

Jeg anbefaler deg å variere litt mer i musikken. Melodien forsvinner i de repeterende synthene (det høres ikke ut som strengeinstrumenter?) som går gjennom hele sangen. For min del virker det som om du prøver å lage en orchestral track på basis av en house / trance sang hvor bassen går gjennom hele sangen og du legger på litt og litt melodi - det fungerer ikke så bra her.

f.eks. ~1:35
Når du legger inn flutes som skal skape litt variasjon blir det overdøvet av bakgrunnen som konstant skaper en anstrengt tone.

Jeg kan se for meg at ting blir mye bedre så fort du fjerner det mest repetative i sangen. Du burde også være litt mer forsiktig når du lager musikk slik at du ikke tar såpass mye fra andre sanger som du har gjort her.. Det blir nesten litt feil å kalle det en egenkomponert sang når melodien og basis av sangen er såpass renskrevet fra Johann Pachelbel.
Sist endret av The Riddler; 4. januar 2017 kl. 23:58.