Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2198
Hei,

jeg leste nettopp Denne artikkelen om Michael Phelps. Første som slår meg er, hvor utrolig stort noe så lite som at Phelps holder en bonge på en collegefest blir slått opp i media. Hvem bryr seg? Han er uansett en fantastisk atlet, med mange utrolige prestasjoner bak seg! Bildet viser ikke at han røyker, men at han "kan bruke en bonge", seriously, hvem kan ikke det? Ikke det at jeg tviler på at godeste Phelps har røykt sin del, men som sagt, burde det spille noen rolle? Han har aldri testet positivt heller! Kan dette hjelpe til å vinkle synet på cannabis brukere på en annen måte, ved å vise at til og med ressurssterke personer som Phelps har brukt cannabis? Eller kommer det bare til å ødelegge Michael Phelps gode navn og rykte?
Sist endret av peterparkher; 1. februar 2009 kl. 13:44.
Tror ikke dette hjelper cannabisdebatten i større grad enn hva fyllekjøringen til ymse andre kjendiser hjelper folks syn på alkohol. Så lenge det settes i en negativ kontekst vil det også oppfattes som negativt av folk som allerede har et skeivt syn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det handler ikkje om cannabis, men MORALSK INDIGNASJON. Britiske søndagstabloider er jævla flinke på å vere sterkt fornærma på vegne av leseren.
Franklin har rett, men jeg håper for en gangs skyld folk kan få litt øynene opp for at folk i absolutt alle sosiale klasser tar seg en blås, og at enhver person man ser på tv, i avisa, på gata eller på jobben er en potensiell hverdagskriminell.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Tror ikke dette hjelper cannabisdebatten i større grad enn hva fyllekjøringen til ymse andre kjendiser hjelper folks syn på alkohol. Så lenge det settes i en negativ kontekst vil det også oppfattes som negativt av folk som allerede har et skeivt syn.
Vis hele sitatet...
Forskjellen her er jo at alkohol har ett "bedre" utgangspunkt, i og med at det er lovlig, i tillegg til at det er ett utbredt og sosialt akseptert rusmiddel. Dersom noen blir tatt for fyllakjøring blir de som ofest, det er selvfølgelig unntak, ikke sett på som misbrukere av ett rusmiddel. De blir bare sett på som utrolig lite intelligente, feil sted feil tid osv. Eneste de trenger å gjøre er å komme med en statement hvor de sier at det inntrufne ikke skal gjenta seg. På den andre siden hvis man blir knyttet til cannabis/andre rusmidler for reakreasjonelt bruk vil man bli sett på som en misbruker og som en person ut på "skråplanet"(hater det utrykket). Men med tanke på hva Phelps har prestert og hvor disiplinert han faktisk er kan man jo kanskje håpe på at mann i gata bruker nøtten litt og ikke setter han i bås, noe som kanskje vil hjelpe cannabisdebatten på sikt. Ikke vet jeg ...
Sitat av peterparkher Vis innlegg
Forskjellen her er jo at alkohol har ett "bedre" utgangspunkt, i og med at det er lovlig, i tillegg til at det er ett utbredt og sosialt akseptert rusmiddel. Dersom noen blir tatt for fyllakjøring blir de som ofest, det er selvfølgelig unntak, ikke sett på som misbrukere av ett rusmiddel. De blir bare sett på som utrolig lite intelligente, feil sted feil tid osv. Eneste de trenger å gjøre er å komme med en statement hvor de sier at det inntrufne ikke skal gjenta seg. På den andre siden hvis man blir knyttet til cannabis/andre rusmidler for reakreasjonelt bruk vil man bli sett på som en misbruker og som en person ut på "skråplanet"(hater det utrykket). Men med tanke på hva Phelps har prestert og hvor disiplinert han faktisk er kan man jo kanskje håpe på at mann i gata bruker nøtten litt og ikke setter han i bås, noe som kanskje vil hjelpe cannabisdebatten på sikt. Ikke vet jeg ...
Vis hele sitatet...
Men tipper en god del vil tenke at dette er resultatet av at suksessen har gått til hodet på han. At dette hadde han aldri gjort før han vant alle de medaljene og ble en superkjendis, og at han nå bare er kommet litt ut på skråplanet.

Før vi vet ordet av det sammenligner folk han med Amy Whinehouse..
Sist endret av Gamgee; 1. februar 2009 kl. 14:02.
Sitat av peterparkher Vis innlegg
...kan man jo kanskje håpe på at mann i gata bruker nøtten litt og ikke setter han i bås...
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle de tenke bare fordi en svømmer røyker bong? De har jo hatt valget lenge
hvis verdens beste svømmer kan røyke, hva kan være så farlig med marijuana da? ^^



og tenk den lungekapasiteten han har!
Husk nå på at dette skjedde på en collegefest. Hva assosierer folk med en collegefest, mon tro? La meg gjette: "binge drinking", stripping, spying og generell umoden oppførsel. Ser ikke helt hvordan marijuanabruk på en slik fest kan oppfattes som positiv for cannabissaken, utover at det var en kjent idrettsutøver. Han satt ikke akkurat hjemme i stuen sin og tok seg en blås etter en hard dag.