Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4596
Nå nærmer sensation white seg i København og jeg har fått en del henvendelser fra venner som lurer på hva straffen er på kjøp av narkotiske stoffer i Danmark. Jeg har lett en del rundt på internett, uten hell. Spesielt kokain og extacy.

Noen som vet hvor jeg kan finne staffen man risikrerer å få for eventuelt kjøp av 5-10gram kokain? Hvis man skulle bli tatt i Danmark, vil dette da følge deg til Norge?
Norske lover gjelder så vidt jeg også i danmark dersom du er normann.. Tipper du får like mye pes om du kjøper det i danmark som i norge
Ja, jeg mener også at du er under norsk lovgivning selv om du befinner deg i utlandet, så du ville nok få noe pes for det.
Hvordan kan det være sant dersom du har lov å røyke cannabis i Amsterdam?
Det er lov å røyke cannabis i Danmark da, og å ha det på seg. Men det er ikke lov å kjøpe eller selge så ikke bli tatt i en handel ^^
Er ganske så sikker det at landets lover gjelder for deg når du befinner det i det landet hvis man ikke er diplomat eller på ambasseden til ditt eget land., dog ikke sikker på dette.

Ang straff så tipper jeg det er like kjipt å bli tatt for kokain og all genrell narkotika i Danmark som i Norge
Sitat av frekkmann Vis innlegg
Hvordan kan det være sant dersom du har lov å røyke cannabis i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke medfører fengselsstraff i Norge.



Sitat av Defqon Vis innlegg
Det er lov å røyke cannabis i Danmark da, og å ha det på seg. Men det er ikke lov å kjøpe eller selge så ikke bli tatt i en handel ^^
Vis hele sitatet...

Hverken bruk, oppbevaring, kjøp eller salg er lovlig i Danmark.
Det at noen politifolk velger å ikke bry seg er en annen ting.
Jo, bruk av cannabis i Danmark er lov. Lagde en tråd om dette for ei stund sida og fikk kilder på at det stemte.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jo, bruk av cannabis i Danmark er lov. Lagde en tråd om dette for ei stund sida og fikk kilder på at det stemte.
Vis hele sitatet...
Du tar feil.

Jeg fant ingen kilder om det i tråden du snakker om.
Fikk du de på PM?
Isåfall kan du jo legge de ut her.
En skrev hvertfall i tråden: "Jeg er ikke helt sikker men jeg tror det er slik at du kan oppbevare opptil 5 gram hasj, og det er ulovlig å selge/kjøpe hasj. Det med planten er jeg ikke sikker på, kan heller ikke referere til noen side."
og på http://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_cannabis står det noe som jeg ikke fatter helt, men tror det sier at det er avkriminalisert.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Defqon: I praksis har det vært tillatt med gatesalg i fristaden, loven har alltid vært like klar i Danmark som her i Norge: Omsetning av cannabis er ulovlig, det er håndhevelsen av loven som har vært annerledes.

Ja, man har som Nordmann, nødt å følge Norsk lov i utlandet, men tenk nå littegrann selv:
Denne paragrafen brukes i praksis bare i større saker: Stor omsetning, drap, vold etc.

Og til trådstarter:
Dommen man får avhenger høyst på situasjonen man blir tatt i, hvilken aktor man får etc, det finnes ikke noe fasitsvar.

Vi har hatt praksis i å ikke tillate denne typen tråder i det hele tatt: rett å slett for den ender opp i endel synsing (bare se på denne tråden), men jeg lar denne stå, stengt, sånn at beskjeden får synke inn litt.
Sist endret av Dodecha; 10. november 2008 kl. 18:38.