Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 898
Har gått på escitalopram for depresjon i over et år nå, av forskjellige grunner valgte legen min å avslutte medisineringen uten nedtrapping. Har nå gått snart en uke uten medisin, hver gang jeg rører litt for brått på hodet eller kroppen kjennes det ut som jeg støt flrst i hodet så brer det seg nedover kroppen. Har gått med det konstant i en uke nå og begynner å bli slitsomt, noe som hjelper mot brain zaps?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tid. Hjernedødt av legen å ikke seponere en nedtrappingsplan da "zappingen" er et velkjent og ubehagelig fenomen ved brå slutt.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tid. Hjernedødt av legen å ikke seponere en nedtrappingsplan da "zappingen" er et velkjent og ubehagelig fenomen ved brå slutt.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tror du det vil ta? Ja helt enig.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser for meg at det er individuelt hvor lang tid det tar, og kommer kanskje an på hvor lenge du har tatt det også?
For meg tok det en god del lengre enn 1 uke før jeg følte at jeg hadde fått dette ut av systemet (annen SSRI, vet ikke om det har noe å si).
Ville kontaktet legen og hørt om å få nedtrappingsplan.
Trådstarter
Skal jobbe utendørs i 8 timer i morgen så er litt bekymra siden mye av arbeidet er tung løfting og når jeg allerede er svimmel og i dårlig form lyder ikke det bra for morgendagen akkurat. Zappinga kan jeg tolere men er så jævla svimmel og tung i hodet i tillegg.
Gått på samme type medisin siden 2014. Spurte legen om hjelp til å slutte, endte med daglig panikkangst i en mnd. Begynte så igjen på medisinen og angsten ga seg etter en dag. Legen din har ikke peiling. Samme med min. Fikk med meg et skriv fra lege på dps etter innleggelse om seponeringssyndrom etter langtidsbruk av antidepressiva. Fikk beskjed om å gå ned fra 10mg til 5mg i 2-3 mnd så 2,5mg i 2-3 mnd for så å ta 2,5mg annenhver dag i 2-3 mnd. Har ennå ikke klart å kvitte meg med medisinen pga DYP depresjon ved nedtrapping. Står i dag på 5mg
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke se for meg annet enn at dette er gyldig grunn for sykemelding.

Hvis jeg var deg ville jeg unngått tung løfting og tatt kontakt med legen for å fortelle om seponeringssymptomene du opplever.
Jeg fikk også slike brsin zaps som du beskriver men jeg fikk det når jeg rørte på øynene frem og tilbake. Ubehagelig støt i hodet ned til skuldrene. Noe min fastlege ikke engang hadde hørt om. De er alt for uinformerte angående antidepressiva som de skriver ut til folk
Er det man kaller det ja!
Begynte på venlaflaxin i august i fjor, 150mg. Går jeg over en dag hvor jeg glemmer å ta dem får jeg brain zaps. Ekstremt ubehagelig og kan ikke tenke meg hvordan det er over tid.
Bråslutte er absolutt ikke veien å gå, det er fryktelig mye ubehag.
Har sluttet med flere typer antidep og det er ille nok med skikkelig nedtrapping.
Begynn på igjen litt og ta nedtrapping over lang tid, det er beste måten å slutte på.