Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1101
Hei
Jeg tok noen konfirmasjonsbilder hos en fotograf for noen måneder siden. Vi kjøpte ut noen av bildene, men det blir fort dyrt viss vi skal kjøpe ut alle
Vi fikk med en cd med alle bildene på, men problemet er at de er låst. Bildene blir kjørt gjennom et program som heter Imagequix.
Jeg fant ut at bildene er komprimert i en Mqv-fil. Den kan opnest i winrar, men det er passordbeskyttet så jeg får ikke pakket dem ut.
Er det noen som har vert bort i noe lignende før?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du bare vil ha bildene for å se på de, ikke nyte de, så kan du bare se på bildene på cd'n så print screene de

Eller bare kopiere cd'n. Hvis det funker.
"Øko-Terrorist"
Snagit og ta bilde? :P (http://en.wikipedia.org/wiki/SnagIt)

Finner det nok hvis du speider ut mot bukta :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ellers kan du jo rimelig enkelt finne passordet på arkivet ved å kjøre programmet som viser bilda i en debugger, og studere minnet der. Da kan du enten dekryptere arkivet, eller hente ut bilda fortløpande fra minnet om du vil.

Det er litt arbeid, men sjå på det som ein god måte å lære?

Forøvrig gjetter eg på at bilda er i redusert kvalitet, så du får neppe full oppløsning...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ellers kan du jo rimelig enkelt finne passordet på arkivet ved å kjøre programmet som viser bilda i en debugger, og studere minnet der. Da kan du enten dekryptere arkivet, eller hente ut bilda fortløpande fra minnet om du vil.

Det er litt arbeid, men sjå på det som ein god måte å lære?

Forøvrig gjetter eg på at bilda er i redusert kvalitet, så du får neppe full oppløsning...
Vis hele sitatet...
og om fotografen finner ut av det sender han deg en fin regning i tillegg.
Det har blitt postet et par forslag på programmer som kan fikse biffen i denne tråden: Converting .mqv files to .jpg files
du kan jo teste dem ut?

Selv hadde jeg testa å skifte navn fra .mqv til .mov og åpna .mov filene i Irfanview...