Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 892
Hallo!

Greien er at her på skolen har IT-ansvarlig satt opp en løsning slik at man kun kan laste ned 100mb på en dag. Når man har lastet ned får man denne meldingen, "Traffic quota limit reached".

Jeg som går på medialinjen har behov for å laste ned MYE mer hver dag. Det er kun en måte å løse dette på (som jeg vet), og det er å gå opp til IT-ansvarlig, så gir han meg ytterlige 100mb.
Dette er ganske tungvindt i lengden, så er det noen som vet noen måter hvordan jeg kan unngå dette? Eller hvordan jeg kan legge til 100mb selv?


Takker for svar.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hva med å bytte Macadresse? Regner med at det er dette kvoten er knyttet til med mindre dere har personlig login til nettet?
Mest fornuftige ville være å snakke med lærer om det. Jeg antar at det er flere enn deg som har behov for å kunne laste ned litt mer enn 100MB, noe som er fantastisk lite i dagens samfunn, selv forsiden til vg tar 1.1MB.
Kan ikke bare hele media klassen sette seg bak en router som har mye mer en 100mb limit? Snakk med læreren/IT-ansvarlig.
Funker proxy?
Det høres ikke logisk ut at proxy skal funke. Jeg kan ikke komme på noe bedre alternativ enn svaret til Eplefisk dersom han tracker det med Mac-adresse. Men det kan bli noe tungvindt i lengden.

Alternativt, dersom dere logger dere på med noe fancy-spancy greier, så er dere nødt til å ha en bruker konto. Uansett bør nettverksansvarlige ha en mulighet til øke denne grensen på hver og en av dere (via Mec eller brukerkonto) som har behov for det.