Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1577
Hei

Idag poppa det plutselig opp et program på oppgavelinja mi (der klokka, msn osv er) som heter Vista Internet Security som sender ut varsler hele tiden om at pcen min har blitt hacka og "noen følger med på pcen din akkuratt nå" osv osv. Så "scanner" den plutselig pcen min og noe trojan greier kommer opp. Videre ber programmet meg om å kjøpe fullversjon for å kunne slette disse filene.

Søkte litt rundt på nett men fant ingenting om Vista Internet Security. Hva kan dette være? Dette programmet har tydeligvis lagt seg inn i 'Sikkerhetssenteret' på pcen også, for når jeg prøver å skru på brannmuren så får jeg beskjed om å kjøpe fullversjon av VIS.

Edit: Hver gang jeg skal åpne opp firefox får jeg melding om at firefox har blitt infisert av en trojan... Og igjen blir jeg bedt om å kjøpe fullversjon.
Sist endret av shonny; 28. januar 2010 kl. 01:13.
Googleit
http://answers.yahoo.com/question/in...6195453AASLa1E

Sitat av Yahoo Answers
Let me give it to you straight, this is spyware, a scam, and you need to get rid of it. Obviously your webroot scanner doesn't detect so download and install MalwareBytes AntiMalware. This is a free malware scanner that should catch your spyware.
Vis hele sitatet...
Sist endret av excubated; 28. januar 2010 kl. 01:13.
Trådstarter
Takk for raskt svar! Får teste den linken med antivirus eller hva det er
Personlig er jeg mest fan av Ad-Aware, men det er bare smak og behag. Jeg raida bare google etter download-linken til det de anbefalte på Yahoo
Jeg anbefaler Malwarebytes AntiMalware på det sterkeste. Og jeg vet at mange andre her på forumet er enig med meg.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg anbefaler Malwarebytes AntiMalware på det sterkeste. Og jeg vet at mange andre her på forumet er enig med meg.
Vis hele sitatet...
Da prøver jeg selv, hvis jeg får problemer med det noen gang Har ikke hatt antivirus eller antispyware siden jeg fikk Vista, uten å bli infisert
Trådstarter
Har nå kjørt full scan med Malwarebytes. Den fant ingen mistenkelige filer :/

Noen som vet hva jeg bør gjøre for å få fjernet spywaret?
Sist endret av shonny; 28. januar 2010 kl. 02:52.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Pass på at den er oppdatert. Velg update og pass på at det skjer. Får du melding om at du allerede var oppdatert, glem det; ellers kjører du et nytt FULLT søk.
Trådstarter
Har fått oppdatert nå og kjører full scan. Håper dette funker