Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  214 37712
Når jeg skal brenne denne platen, jeg bruker nero. Jeg har allerede brukt 2 cder, og brent disse filene inn på den. Men den boter ikke opp.
Jeg leste løitt før og da var det en som sprurte om han skulle brenne i "burn-image" fra fil menyen.
Jeg trykte altså på det, men jeg får jo enda en meny opp.
Skal jeg lage en data plate eller oppstarts plate..

-hMMMMM
Jeg har ikke noe god erfaring med nero men det taler jo for seg selv, du skal ha oppstarts plate.
Okei, har brent 2 cder før men ikke valgt "burn-image" først, od da tok jeg "oppstarts-plate" men da funka det ikke så tok jeg "dataplate" men funka heller ikke ://
Men prøver det nå jeg! =)
hmm, vel, cd'en starter hvertfall ikke opp selv, før logginm screenen kommer opp noen som vet hvordan jeg får lagd en cd som starter opp selv?? (eks: xp-cd)
for og gjøre det helt enkelt for dere:

Last ned Alcohol 120%
Legg filen i Alcohol 120%
Høyreklikk på filen inne i programmet.
trykk deretter Image burning device.

Voila du har dermed en bootbar "Cracke" CD
thomaseh, takk skal du ha! =)
faen azz :S får ingen til og funke :P er litt konge newbee i detta
Sitat av Crazy-Squad
faen azz :S får ingen til og funke :P er litt konge newbee i detta
Vis hele sitatet...
har du satt opp PC'en din i BIOS til og boote fra CD?

for og komme inn i BIOS trykk vanligvis delete knappen.
står vanligvis hva du skal trykke nesten med en gang pcen din starter.
vet ikke sikkert ikke :P men fikk ikke helt til den brenninga av de filene heller tror jeg
Sitat av Crazy-Squad
vet ikke sikkert ikke :P men fikk ikke helt til den brenninga av de filene heller tror jeg
Vis hele sitatet...
blir litt vanskelig og hjelpe.

Gå inn i BIOS sjekk at du har at den skal boote fra CD.
hvis du fulgte den guiden jeg lagde til og brenne CD'en så skal nok det være ganske riktig.
Å hjelp meg! Herregud det skal være unødvendig å si at man må sette biosen slik at den booter cdstasjonen først. Hvis man ikke vet mer en det, ja da trenger man ikke bynne å cracke kontoer.
Sitat av Backflipp
Å hjelp meg! Herregud det skal være unødvendig å si at man må sette biosen slik at den booter cdstasjonen først. Hvis man ikke vet mer en det, ja da trenger man ikke bynne å cracke kontoer.
Vis hele sitatet...
det der var det ikke vits i og si engang.
noen har problemer med det. andre ikke.
Noen har problemer med og skrive, man får hjelp til og skrive.
Sitat av thomaseh
det der var det ikke vits i og si engang.
noen har problemer med det. andre ikke.
Noen har problemer med og skrive, man får hjelp til og skrive.
Vis hele sitatet...
jaja men når du skriver detaljert en måte man kan gjøre det på så går det ann å lese litt hvis man får problemer. Det står faktisk veldig mye i denne tråden hvordan man kan løse ting med så da synes jeg det blir for dumt å si at "jeg er helt noob i dette" og få forklart alt på nytt gang etter gang etter gang...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det en måte jeg kan få tak i Admin passordet når jeg sitter på en vanlig brukerkonto i WinXP pro, uten å forandre passordet? Har en laptop fra jobben som jeg har kun basic rettigheter til - jeg får ikke installert noe og det irriterer meg. IT-ansvarlig, som har det passordet er ikke typen som vil la få det om jeg ber pent. Jeg kan ikke forandre passordet, det vil han merke. Så jeg må få tak i det han har og bruke det for at dette skal fungere.

Sorry for bump, men tenkte jeg likegodt kunne poste her og ikke starte ny tråd.
Ministry of Love
sptz's Avatar
ja har du en usbstick eller lignene så kan du bruke en live-cd (samma hvilken men du må ha mulighet til og lese NTFS og til og mounte usbsticken din, evntuelt brenne cd. Knoppix er et poppulært valg, men det har som sagt ingen ting og si. og kopiere ut samfila og cracke den på din egen pc. Da kan du bruke John the ripper eller et lignene verktøy. Forøvrig så kunne du ha fått dette svaret ved og søke på forummet.
eventuellt crack den rett fra livecd'en med knoppix-std ( http://www.knoppix-std.org/ , http://www.tlm-project.org/torrents/....1.iso.torrent )
▼ ... noen uker senere ... ▼
cden funker ikke hos mg hva er problemet?
Garantert samma problemet som de andre, du har ikke brent den riktig. Get a clue, you morons.

http://www.google.no/search?hs=pgO&h...S%C3%B8k&meta=
har jo prøvd alle måter ?

bin er et image sant? har prøvd med daemon
finnes det noen alternative til denne ? får den ikke til å virke har prøvd med alc 120% , daemon, nero og flere. finnes den en som kan finne ut passordet ikke forandre det?
Sitat av KillMe
har jo prøvd alle måter ?

bin er et image sant? har prøvd med daemon
Vis hele sitatet...
Du skal jo boote med cden, da kan du ikke mounte med Daemon Tools.
Brenn image(!) fila med f.eks Nero Burning ROM
det kommer kun feil melding , det står at får at utføre denne handlingen trenger eg nero burning rom 6 , trodde det var det jeg hadde
Sitat av KillMe
det kommer kun feil melding , det står at får at utføre denne handlingen trenger eg nero burning rom 6 , trodde det var det jeg hadde
Vis hele sitatet...
Du har tydligvis ikke det da, last ned nyeste fra www.nero.com (kun demo)
har nero express 6 er ikke det det samme?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Okey folkens sorry for å dra opp en gammel tråd, men shit au. Sitter nå på en laptop hvor jeg da vet admin passet også videre , men tester cden og fremgangsmåten på denne før jeg starter på en annnen en. Denne laptopen har da en dvd-cd leser som kalles d: og en hardisk som kalles c: som da har ntfs.

Så..starter opp i BIOS og drar den fra cden. Altså booten. Deretter kommer en hel del masse tekst og til slutt kommer "This utility will enable you to change the password of almost....Good Luck!". Så trykker jeg continue. Så kommer 3 end_request: I/0 error, dev 02:00 (floopy), sector 0. Unable to read boot sector osv osv.

Så kommer da denne:
Do you have your NT disks on a SCSI controller?
y- this will autoprobe for the driver( denne optionen funker ikke)
n- no, skip SCSI, I have IDE drives
or give the scsi-driver modules name (without the .o or .gz)
+ - optional parameters to go directly for a known driver( denne optionen funker heller ikke).
Så jeg starter opp Probe for SCSI-drivers. SÅ kommer dette:

Nothing to load..
Calling part.rc to select partition
Partitions found on the disk(s):
Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hda1 * 1 776 5866528 7 HPFS/NTFS

Probable NT partitions:
/dev/hda1 * 1 776 5866528 7 HPFS/NTFS
What partition contains your NT installation?
[/dev/hda1] : (HVA skal jeg svare her??)

Det er som er det rare at jeg ikke kan skrive slash eller kolon. Så håper jeg ikke skrev dette for utydelig og får noen raske svar.
Den har forhåndsvalgt /dev/hda1 (i klammer) som sannsynligvis er den du vil ha (ifølge programmet). Prøv å trykke enter.
Jeg kommer en stykke inn i booten da denne meldingen kommer opp:

Insert Root Floppy and press enter.

Samme hva jeg trykker låser det seg.

Noen som har råd?
Tenk dere godt om før dere i det heletatt nærmer dere grensene til datakrim.. Kripos står på døra før du veit ordet av det
Pisspreik stigma...ville ikke ta dette for datakrim ettersom jeg ikke "hacker" meg inn på fremmede pcer. Ville heller sagt det er en måte å utvide grensene. Og tror heller ikke Kripos ville brydd som jeg om jeg "hacket" mammas pc...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
oki har ein diskett, trenger å komme meg inn på datan etter å skifta passord og ikkje kjem inn igjen.

ka program skal eg ta innpå disketten?

kva gjer eg så?

nokon som gidder å svare, sjølv om denne tråden er eld gammel

plizzzzzz er på lan trenger hjelp!!!
kom igjen folks!!!!!


litt hjelp er vel ikkje så mykje å forlange
vist du faktisk leser tråden så ser du va du skal legge inn å hva du skal gjøre. å LESE er et så fint ord akkurat nå..
wooohuuuu kjem meg framover no har eg klart å lage cd men, veit ikkje svaret på spørsmålet, det går ikkje å trykke enter kor går det ann og finne "svar" på spørsmåla?
Det er jo bare å trykke F8 i oppstarten.. og evt trykke på Administrator og hvis det er passord prøver du no Admin, eller Administrator som passord.. :P
yeah kom meg gjennom alt

men så kom eg på eit problem når eg så tok cd'en til den datan eg skulle finne admin passord på, så kom dennne feil meldinga opp, Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs 02:00

det skjedde jo ikkje på andre ka som er gale
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av pii
Dette krever fysisk tilgang til maskinen du skal cracke.

http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso
-last ned.
-brenn ut på cd.
-boote opp med cden i.
-svare på noen spørsmål
-og helt til slutt kommer du til en meny hvor du kan skifte passordet til hvilken som helt av brukerne på maskinen uten at du trenger skrive inn det gamle passordet.
gl.
Vis hele sitatet...

Hvilket program skal jeg bruke til å åpne det med????
iso fila skal du brenne på en cd, som du putter i pc'en, og starter opp med.

Ellers kan du bruke diverse prog til å lese iso fila, men du må boote opp med den for at det skal funke..
Har ikke lest hele posten...
Noen som vet om no' program man booter opp med og det finner passordet så jeg kan logge på vanlig etterpå uten og endre passordet?, slik at brukeren av pc'en ikke oppdager at jeg har vært der. (for windows)
Ophcrack burde være noe for deg, i så fall. Ligger tråder om det her fra før.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg er ikke noe data nerd så hva betyr å boote...må finne ut av det her.(((har en høne å plukke med noen.....)))
heisann , lasta ne no annet her på forumet som funka som bare det Ophcrack et image som man brenner ut og som "dekrypterer" alle windows passorda på pcn på 2-3 minutter. søk på forum etter denne Ophcrack Linken den funker som fy
å boote er å starte opp
Sitat av arne
Denne fungerer så lenge du har fysisk tilgang på den maskinen du vil fjerne/endre passordet på.
Om profilen er roaming eller ikke har ingen betydning. Men hvis du mener at brukeren er i et domene må du sitte på domene kontrolleren for å få endret passordet, siden det er på den de ligger og det sjekkes når du logger på.

Brukernavn og passord til NT/2k/XP innlogging ligger i en fil som heter "sam", den ligger i %windir%\system32\config
Vis hele sitatet...

Når jeg prøver å åpne sam filen får jeg denne meldingen
"prossesen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess.."
så åpner jeg wds oppgavebehandling så prøver jeg å stoppe winlogon.exe men det går ikke mulig det går med avslutt prossestre men det tør jeg ikke.. da jeg innbiller meg at det fucker opp totalt..

need some help over here..
gjerne pm meg med svar.. da jeg ikke er sånn uber aktiv på forumet her..
Hmm.. har ikke lest hele tråden og sett om noen andre har skrevet dette men..

Den letteste måten å knekke Win2k/XP/2k3 passord på noen sekunder på er vel "Rainbow Tables"..

Bruteforce er dritt og tar for lang tid.. spesielt om det er 10+ tegn samt spesielle tegn og nummer..

http://www.antsight.com/zsl/rainbowcrack/

Se også http://www.plain-text.info/ om du ikke gidder generere selv.

Sitat av Ck90
Når jeg prøver å åpne sam filen får jeg denne meldingen
"prossesen får ikke tilgang til filen fordi den brukes av en annen prosess.."
så åpner jeg wds oppgavebehandling så prøver jeg å stoppe winlogon.exe men det går ikke mulig det går med avslutt prossestre men det tør jeg ikke.. da jeg innbiller meg at det fucker opp totalt..

need some help over here..
gjerne pm meg med svar.. da jeg ikke er sånn uber aktiv på forumet her..
Vis hele sitatet...
Se i \windows\repair
Sist endret av easypwn; 26. april 2006 kl. 02:10.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av spetznaz
den cden funker veldig bra. tror det er at du ikke har greid og brenne den på riktig måte jeg reallife. Det var i værtfall ikke noe stress her. Det eneste svakheten med det programmet er at man ikke kan finne ut hva passordet var men bare kan endre det.. umulig gjør bruk på skolen...

Bangar kan du forklare ossen en domene Admin kan logge på uten og ha kontakt med domenet?
Vis hele sitatet...
hvordan brente du cden? hvilken program?

Er det det tekst dokumentet som heter sam eller den andre fila som heter sam man skal åpne? i det tekstdokumentet står det at : "Prosesen får ikke til filen fordi den brukes av en annen proseessen." Så når jeg ska avslutte den prossesen står det at de er en kristisk prosess elns.

EDIT: fant det ut nå. det me sam fila. skal det se noenlunde sånnt ut? hbin  ¨ÿÿÿnk, d•L§F6Æ ÿÿÿÿ Ð ÿÿÿÿ ÿÿÿÿx ÿÿÿÿ  SAM Xÿÿÿsk x x  Œ  €p €   \   ?     ?                    ¨ÿÿÿnk ¾÷N§F6Æ  C ÿÿÿÿ È x ÿÿÿÿ  ¨  SAM €ÿÿÿsk x x 7 d  €H X   4   ?              àÿÿÿvk ¨    C Pÿÿÿ  ˜    €x ˆ  D  0  À    À ÿÿ    4   1     ?           øÿÿÿø ðÿÿÿlf  SAM ¨ÿÿÿnk d•L§F6Æ   # ÿÿÿÿ P x ÿÿÿÿ
Sist endret av kinaputt; 14. mai 2006 kl. 19:19.
For de som ikke fikk til cden så må den gjøres 'bootbar', noe du velger FØR du brenner den.
Gjør deg klok på denne: http://www.helpwithwindows.com/Windo...p2-bootcd.html
(Du trenger ikke lese hele siden, bare fra der det står om boot)

Hvordan er passordene lagret i SAM filen?
Ikke ren tekst iallefall, jeg ser at filstørrelsen er 256kb, så jeg antar.. MD5 eller noe?
Fant ikke den microsoft corporation.img fila. lastet ned isobuster men fant ikke den fila ja.
Hvilket prog skal jeg åpne den i a?
går det ann å bruke dette på skoledatar på skolen min mon tro?
alle på skolen har hver sin bruker og ville det funka å cracka alle + admin sin?
det der funka ikke hos meg..noen som har en annen crak til meg? det kommer bare sett inn roop floppy?