Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 893
Hei.
Holder på å legge inn debian på en maskin, har gjort dette på et par maskiner tidligere, men dette har vært maskiner jeg har kjørt ssh mot, har omtrent aldri hatt noe behov for X.


Det vil jeg ha nå.

Dermed må jeg jo configuerere X, og kommer til der jeg skal velge skjermkort. Hva gjør jeg her? Kortet jeg har er et Matrox G400, ligger det drivere inkludert til dette, eller må jeg laste disse ned noe sted, og isåfall, hvor?
Kankje du finner noe her?

Drivere
X -configure bør autokonfigurere det.
echo_'s Avatar
Trådstarter
ok, fikk inn driveren, og det virker som den allerede er installert, eller; den er et alternativ under x-configureringen (som er gjort med debians "debconf". Problemet er bare her at når jeg gjør dette og så kjører startx får jeg feilen "no screens found", litt lengre over står det "(EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration".

Så dermed, hva skal jeg gjøre? Jeg vet jeg har fått det til en gang før, men jeg kan ikke huske hva jeg gjorde.