Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 763
Se bildet;

http://www.cikeyweb.com/misc/linux/problem.jpg

Nå er jeg som nevnt helt noob på linux, og har bare brukt det noen dager (og knapt nok det) Alt er oppe å går, altså, jeg sitter tross alt på maskinen og skriver dette innlegget. Men likevell så er det altså mange komponenter (hovedkort, prosessor osv) som SUSE ikke finner drivere for.

Er det nødvendig å gjøre noe med dette? og i så fall, hvordan går jeg frem?

Siden skal jeg plage dere litt med at jeg ikke får samba til å finne windows-nettverket mitt, men det får bli neste prosjekt...

Noen ivrige sjeler som vil hjelep?
Bruk "smbtree" for få oversikt over windows/samba shares
Så lenge ting faktisk virker, så er det ingen grunn til å bry seg med noen andre drivere. Slike enhetsbehandlere i linux er en vits (de virker, men om de sier om enheten fungerer eller ikke er en annen sak). Hvis det skal være noen, så må det være HAL, og den har ikke blitt med i SUSE enda. Det meste fungerer nok fint, det eneste jeg kommer til å tenke på er at du muligens bruker VESA-driveren til x (dvs; Ingen hardware-acceleration for filmer og slikt, men det ordner seg selv med en såpass kraftig cpu.). Si heller i fra hvis noe går galt du
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Joda, jeg klarer meg vel med dette da..

Men så var det dette med samba da. Hva skal stå under "ms windows encoding" Jeg har en lang rullegardin med valg, men aner ikke hva jeg skal velge.

Jeg kjører altså windows XP på den andre maskinen om det er viktig