Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 774
Har planer om og formatere c:\ og legge in Fedora C1, men jeg vil beholde de andre diskene mine, hvordan får jeg brukt disse i FC1 ?

Har sett litt rundt på forumet, men fant ikke noe spesielt om akkurat dette..

Stasjonene/partisjonene er forresten Fat32..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Bare til å legge til støtte for fat32 i kernelen når du compiler det. Piece of cake.
Og jasså ja..
Hørtes jo lett ut...

Men da kan jo du forklare meg hvordan du gjør det da ? : P

Eller kanskje det er noen andre som har veldig lyst ?
Er ganske noob når det gjelder kernel compiling.

; )
Sist endret av Kicker; 30. september 2004 kl. 23:02.
Kernel-kompilering er absolutt ikke nødvendig når stock-kernel støtter fat32. Dessuten er ny kjerne en kompilsert prosess i Fedora. Partisjonene dine ligger i /dev som /dev/hda1 (første partisjon på første disk) eller /dev/hdb4 (fjerde partisjon på andre disk, du skjønner konseptet). De må monteres (mountes) i filsystemet.

Som root:
mkdir /mnt/filmpartisjon (oppretter mappe)
mount -t vfat (strengt tatt ikke nødvendig for fat32, da dette skjer automatisk, men dette spesifiserer iallefall fat32 som filsystem) /dev/hda1 /mnt/filmpartisjon.
Da vil filene legges i filmpartisjon-mappa. Jeg er ganske trøtt nå, så forklaringer på hvordan man setter opp fstab for automounting får bli en annen dag
Har noen lyst til og forklare meg hvordan jeg kan jeg kan lagre hda5, hda6, hdb5, hdb6, hdb7 i fstab, så de mountes automatisk ?
/dev/hda5 /mnt/e vfat auto,user,rw,umask=000 0 0
/dev/hdb5 /mnt/d vfat auto,user,rw,umask=000 0 0

Det er mine linjer for de to lagerpartisjonene jeg har i FAT. su til root, nano /etc/fstav, putt inn slik at de passer med de andre linjene.