Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1979
Gnu/Linux Distribusjon basert på Gentoo
http://www.edworak.os1.kappa.pl/index.php?lang=en
FTP Download: ftp://ftp.illx.org/
Vis hele sitatet...
Sist endret av Orinoco; 29. august 2004 kl. 11:18.
har du prøvt den?
Hva er forskjellene mellom gentoo og Navyn OS ?
Hmm...meget interessant må jeg si. Blir nesten nødt til å teste dette...
Trådstarter
Har ikke rukket å prøvd den ennå, men jeg regner med at det er en distro ikke langt unna knoppix-std...
Security/Hacking
Included in Navyn Os there are many programs connected with network security. One of the most important programs is nmap, a great port scanner with many advanced options. On the cd there is also a sniffer program called dsniff which is ideal for capturing password...........
Vis hele sitatet...
http://www.edworak.os1.kappa.pl/inde...1&subsection=1
holder på å legge det inn
jeg ser ikke helt bruksområdet. vi har jo allerede knoppix-std og phlak.
Trådstarter
Nichotin: Ja det stemmer jo men ingen av de er basert på Gentoo. Tenkte kanskje det var noen Gentoo fantaster som ville prøve den.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg ser heller ikke helt bruksområdet. Ved å lage en mer brukervennlig innstalasjon så forsvinner ufattelig mye av den kontrollen som Gentoo jo er kjent for, selv om man bare kan fikse på ting etterpå.

Uansett, alltid gøy at folk sprer det gode budskap.
Holder på å laste det ned nå. Hvis det funker fett, så legger jeg nok det inn. emerge er litt kjekkere enn urpmi. :-)
Trådstarter
Opprinnelig postet av Tias
Jeg ser heller ikke helt bruksområdet. Ved å lage en mer brukervennlig innstalasjon så forsvinner ufattelig mye av den kontrollen som Gentoo jo er kjent for, selv om man bare kan fikse på ting etterpå.

Uansett, alltid gøy at folk sprer det gode budskap.
Vis hele sitatet...
Ja alle har jo forsjellige meninger, så hvis man ikke liker det så la være å legg inn.
få noe feedback fra folk som har prøvd den da
Jeg er interesert, men ikke interesert nok til at jeg gidder å teste. Fortell litt om forskjellene fra vanlig gentoo, slik dere OPPLEVER det(ikke slik dere leser det på hjemmesiden til navyn)
Fikk lastet den nedog den boota fint.. Det eneste problemet var at den ikke støttet skjermkortet så jeg fikk ikke testet selve distroen.. Hvis noen andre som ahr testet den gir noe feedback ville det være til stor hjelp..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ingen text install?
Nei, tror ikke det var vel egentlig ingen install jeg kom til... Det stod "boot:" nederst på skjermen med et Navyn OS bilde over... Så trykket jeg enter, så ble skjermen helt difuse med masse prikker svarte, blå, røde prikker var det vel og..
prøvd med smp-nofb/gentoo-nofb? Det pleier å løse ting hvis framebuffer har problemer i vanlig gentoo.
Kan prøve i morra, orker ikke i kveld...
▼ ... noen uker senere ... ▼
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Testet den ut i dag, var en grei distro. Gjenomført "hacke-"distro, ikke så veldig allaround. Er jo tross alt et Gentoo-system, så man sparer seg for mye arbeid ved å innstalere den i forhold til et stage 1 oppsett .feks, men det spørs litt hvor god den er til alt. Tester den i alle fall ut på laptopen de neste dagene.
Testa den jeg også, men det er jo litt slik folk sier, at den liksom hopper over hele poenget med Gentoo...nemlig "customizing" delen. Men men. Greit nok...
Kan like gjerne ta en stage3 install av gentoo
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Har lekt litt med distroen de siste dagene, og hvis sant skal sies så er det en crappy distro. Den har lite som ikke gentoo har. Live-cd funksjonen er fet nok, men den har en dårlig innstaller, få programmer selv innen hacking / security, og den virker egentlig bare som en gentoo-install med customized fluxbox. Lite spennende.

Hvis du vil ha en live-cd; bruk knoppix. Hvis du vil ha en live-cd med programmer for hacking / cracking; bruk knoppix-std eller phlak. Hvis du bare vil ha en god distro så er det like greit å ta en stage3 innstall av Gentoo som Redstorm sier. Har lite å by på for Gentoo-brukere.