Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 10755
Hallo jeg lurer litt på om det er noen som har hørt når HTC Desire HD og Evo kommer til Norge?

Og hva vill dere tro at de mobilene vill ligge på?
HTC Desire HD kommer nok til Norge i midten/slutten av oktober hører jeg visst. Kommer muligens til å ligge på 4500,- +- ved lansering. Netcom har blant annet lagt den ut til salg.

EVO kommer nok ikke til Norge, men du kan på en måte si at dette er en Europeisk og Asiatisk versjon av EVO. Desire HD har blant annet ikke kickstand, 4G, frontfacing camera og muligens HDMI utgang. Den har til gjengjeld Android 2.2 med nyeste HTC Sense, Dolby lyd, aluminiumsbody og litt nyere power.

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/09/htc-desire-hd01-hero-september-15-2010.jpg

http://www.htc.com/www/product/desirehd/overview.html
Jeg hadde valgt HTC Desire HD siden HTC Desire har jo bare fått bra kritikk.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Desire HD har blant annet ikke kickstand, 4G, frontfacing camera og muligens HDMI utgang. Den har til gjengjeld Android 2.2 med nyeste HTC Sense, Dolby lyd, aluminiumsbody og litt nyere power.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med: kickstand og 4g ?
Sist endret av Rain Man; 15. september 2010 kl. 21:54.
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Jeg hadde valgt HTC Desire HD siden HTC Desire har jo bare fått bra kritikk.
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen automatikk i at en telefon er bra bare fordi den bærer samme navn som en annen. Det som derimot kan være en indikasjon er produsenten, og kjenner jeg HTC rett så vil det være mange barnesykdommer, men en fantastisk telefon totalt sett.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hva mener du med: kickstand og 4g ?
Vis hele sitatet...
Kickstand er en liten sak du vipper ut slik at den kan stå av seg selv. Totalt ubrukelig funksjon som tydeligvis alle Amerikanere trenger. 4G er ikke helt korrekt, den bruker EV-DO/WiMax, et nettverk som kun brukes av et par operatører i statene så vidt jeg har fått med meg. I Europa vil LTE være det som går under "4G". Hele navngivingen i USA er fucked beyond repair, og hele greia kommer nok mer med at de (da) konkurrerte med Apple's iPhone 3GS.

http://en.wikipedia.org/wiki/3GPP_Long_Term_Evolution
http://no.wikipedia.org/wiki/HTC_Evo_4G
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er jo ingen automatikk i at en telefon er bra bare fordi den bærer samme navn som en annen. Det som derimot kan være en indikasjon er produsenten, og kjenner jeg HTC rett så vil det være mange barnesykdommer, men en fantastisk telefon totalt sett.
Vis hele sitatet...

hva mener du med barnesykdommer?
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er jo ingen automatikk i at en telefon er bra bare fordi den bærer samme navn som en annen. Det som derimot kan være en indikasjon er produsenten, og kjenner jeg HTC rett så vil det være mange barnesykdommer, men en fantastisk telefon totalt sett.


Kickstand er en liten sak du vipper ut slik at den kan stå av seg selv. Totalt ubrukelig funksjon som tydeligvis alle Amerikanere trenger. 4G er ikke helt korrekt, den bruker EV-DO/WiMax, et nettverk som kun brukes av et par operatører i statene så vidt jeg har fått med meg. I Europa vil LTE være det som går under "4G". Hele navngivingen i USA er fucked beyond repair, og hele greia kommer nok mer med at de (da) konkurrerte med Apple's iPhone 3GS.

http://en.wikipedia.org/wiki/3GPP_Long_Term_Evolution
http://no.wikipedia.org/wiki/HTC_Evo_4G
Vis hele sitatet...
Jeg ser faktisk bruksområdet til kickstand i multi\video conferencing, men thats about out it.

Eventuelt slike rare mennesker som sitter ved bord og ser på film på telefonen sin..
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg ser faktisk bruksområdet til kickstand i multi\video conferencing, men thats about out it.

Eventuelt slike rare mennesker som sitter ved bord og ser på film på telefonen sin..
Vis hele sitatet...
Hva med folk som reiser veldig mye, forretningsmenn... Sitter på flyet?

Men det er jo helt på trynet xD
Jeg skal definitivt oppgradere min Hero til HD2, uten tvil. Sjekket gizmodo hvert minutt i dag på telefonen, og som forventet ble den endelig offisiell. Tenker den ligger på rett under 5000,-, men det blir verdt det. Lover deg.
Når kommer HD2 til norge?

Hva var gizmodo igjen? xD
Sist endret av Rain Man; 15. september 2010 kl. 22:54.
jeg kommer til å kjøpe Desire HD, uten annen grunn at den har stor skjerm(jeg liker å se på video og stor skjerm gjør det enklere å være på Internett). Den støtter også mange video formater inkludert den viktigste, .avi som er formatet "en kompis av meg" får når han laster ned.

Sitat av Rain Man Vis innlegg
Når kommer den til norge?

Hva var gizmodo igjen? xD
Vis hele sitatet...
Netcom sier de får den 26.10 så vil tippe rundt da for de fleste norske butikker.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hva med folk som reiser veldig mye, forretningsmenn... Sitter på flyet?

Men det er jo helt på trynet xD
Vis hele sitatet...
Jeg reiser veldig mye, og jeg foretrekker virkelig å sove på flyet, har prøvd med en 4" skjerm for å se på film @ flyreise og det endte bare med fem dager med whiplash.
Hehe, hvorfor kritisere en så genial ting som kickstand faktisk er? Det er jo ingen som tvinger noen til å bruke den, og de som ønsker å bruke den har igjen muligheten.

Jeg har lest om flere som var svært skeptiske til kickstand, men etter å ha forsøkt den ved frokostbordet, på flyet, på toget, på bussen, liggende på sofaen, nattbordet (klokke app) osv osv så var de temmelig fornøyd med at den eksisterte.

Jeg hadde vært happy, men den er ikke der så er ikke noe jeg går bananas for Dessuten har det skremmende nok kommet noen snikbilder av en telefon som ligner svært så mye på Desire HD bakifra, men med kickstand. Om det betyr at det kommer flere nyheter innen Desire HD er i butikken, ja da må jeg revurdere igjen!

Denne filmen gir ekstremt mye info om Desire HD: http://www.youtube.com/watch?v=ovTgnlASGAg

Ellers venter jeg som en liten unge på noe skikkelig hardware med Windows Phone 7. Etter de seneste filmene jeg har sett, så virker det utrolig snappy og raskt å bruke, dessuten ser det minimalistisk og råsexy ut!

Sitat av Rain Man Vis innlegg
Når kommer HD2 til norge?

Hva var gizmodo igjen? xD
Vis hele sitatet...
HD2 har vært i Norge veldig lenge, men den har dog Windows 6.5 Professional, og det er et ufyslig og nesten ubrukelig OS.

Gizmodo er en nettside.

Og google er en søketjeneste, sånn in case du ikke var klar over det!
Sist endret av tafsern; 16. september 2010 kl. 11:48.
Så den her nå. De sier 05.10.2010. Er dette bare bullshit for å tiltrekke kjøpere eller får de dem inn til da, så jeg egentlig burde bestille?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
HVIS den kommer i midten av Oktober, vil den være tilgjengelig med abonnement i de nærmeste dagene også?

Har ikke fulgt så mye med, da jeg alltids kjøper mob uten abb.
Htc hd2 har nå fungerende android 2.2 , og folka på xda bare gleder seg til å få fatt på desire hd rom sånt at de kan koke inn funksjonene etc
Håper dem kommer uten abonnent når den kommer ut
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Som sagt så er Desire Z litt dårligere specs, 512mb ram, 5mp kamera 3.6" skjerm osv, MEN en ting jeg IKKE likte var dette:

http://ai.rs/wp-content/uploads//2010/08/htc_desire_z_mechanism.jpg

Edit: Jeg mener sakseåpneren på keyboardet.
Sist endret av Fleff; 16. september 2010 kl. 22:46.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Som sagt så er Desire Z litt dårligere specs, 512mb ram, 5mp kamera 3.6" skjerm osv, MEN en ting jeg IKKE likte var dette:

http://ai.rs/wp-content/uploads//2010/08/htc_desire_z_mechanism.jpg

Edit: Jeg mener sakseåpneren på keyboardet.
Vis hele sitatet...
Har du lagt merke til at skjermen er ganske nærme tastaturet? :P

Slææækt
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nja.. På det bildet er ikke skjermen vippet helt ned, kun halvveis.

Slik er den fullåpnet:
http://www.pocket-lint.com/images/wYmC/htc-desire-z-photo-gallery-0.jpg?20100915-190043

Foretrekker uansett Desire HD fremfor Desire Z, selv om HD er bittelitt større
Sist endret av Fleff; 16. september 2010 kl. 23:02.
Noen som klarer å komme seg inn på HTCsense.com? Jeg får abre beskjed om at jeg må ha brukernavn og passord oO
Sitat av Fleff Vis innlegg
Som sagt så er Desire Z litt dårligere specs, 512mb ram, 5mp kamera 3.6" skjerm osv, MEN en ting jeg IKKE likte var dette:

(bilde)

Edit: Jeg mener sakseåpneren på keyboardet.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke akkurat er en av de som på død og liv må jekke opp ølflasker med mobilen, så er den ikke noe videre utsatt på grunn av det leddet. Et slikt tastatur kan faktisk være ganske hendig til tider, da det er lettere å skrive på og ikke tar opp verdifull skjermplass.
Personlig ville jeg si at sakseåpneren så veldig skjør ut, har selv en TP2 og glidefunksjonen på denne fungerer utmerket (selv om jeg slider opp \ igjen telefonen 10-15 ganger om dagen minimum er den fortsatt ikke merkbart slakkere).
Sitat av Akanth Vis innlegg
Noen som klarer å komme seg inn på HTCsense.com? Jeg får abre beskjed om at jeg må ha brukernavn og passord oO
Vis hele sitatet...
Jeg får det samme, men hva er Htc sense ?

Og hva kan man gjøre på den nettsiden?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Enig, har selv hatt minst 3-4 telefoner med glidefunksjon på tastaturet, og når telefonen bli slitt, så er det ikke den delen som ryker først

Ser for meg mange folk som opplever problemer med sakseåpneren, samt youtube videoer av 14 åringer som viser hvordan man kan fikse det med lim og tannpirkere.

Men så har ikke jeg testet denne telefonen enda, kan for all del være at saksemekanismen er laget av metall, noe som det ikke ser ut ifra bildene da.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Htc hd2 har nå fungerende android 2.2 , og folka på xda bare gleder seg til å få fatt på desire hd rom sånt at de kan koke inn funksjonene etc
Vis hele sitatet...
Den fungerer ja, men ikke optimalt. Når de enda ikke har klart å lage en 100% fullverdig versjon til nå, så legger ikke jeg min lit til de noe mer enn nødvendig. Dessuten liker jeg alltid å ha det skikkelig, og i dette miljøet mangler det alltid på et eller annet.

Det fungerer, men i mine øyne mangler det litt før det er tilfredsstillende optimalt.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Personlig ville jeg si at sakseåpneren så veldig skjør ut, har selv en TP2 og glidefunksjonen på denne fungerer utmerket (selv om jeg slider opp \ igjen telefonen 10-15 ganger om dagen minimum er den fortsatt ikke merkbart slakkere).
Vis hele sitatet...
Ifølge de som har testet telefonen så fremstår den ikke skjør, men heller det motsatte. I tillegg er den laget slik at den legger seg bedre i forhold til tastaturet enn det mange slidere gjør. Her får du ikke noe problem med at de tykke fingrene (for de som har det) dulter borti telefonen når man taster på de øverste tastene.

http://androinica.com/wp-content/uploads/2010/09/htc-desire-z.jpg

Selv skal jeg nok ha Desire HD. Jeg trenger overhodet ikke fysisk tastatur
Vi har tenkt til å kjøpe desire hd, vi har også tenkt til å kjøpe tele2 champion, men da lurte mamma på om vi hadde spart penger med å kjøpe med abonnement (mamma sier at hvis vi gjør det så kan vi legge abonnentet på alle 3 mobilene så sparer vi penger fordi mobilen er billigere) men jeg sier at vi burde kjøpe mobilen for full pris også kjøpe champion.

hva mener dere ?? ( vi skal ha champion på alle mobilene)
Hva er forskjellen mellom Desire HD og vanlig Desire?
Både positivt og negativt.
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hva er forskjellen mellom Desire HD og vanlig Desire?
Både positivt og negativt.
Vis hele sitatet...
Største forskjellen blir vel å gå fra noenlunde normale 3,7" til monsterdigre 4,3"
Jeg skal ha den om ryktene er sanne og at den kommer til å koste rundt 4-5000.
Hvordan blir batteri-levetiden på denne?
før de køddet med sidene så var det vell ett parr minutter, (30-90min) mer
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Desire HD har mindre mAH enn Desire(1230 vs 1400) Pluss at Desire HD har større skjerm, samt mer ram. MEN Skjermen og cpu'en er mer batterivennlig, derfor vil den nok ha samme batterlengde, kanskje litt mer faktisk.

Ligger faktisk noen småbøggs i softwaren til Desire som styrer batteritiden: http://www.dinside.no/849526/dobbel-...paa-htc-desire

Dette er nok fixet i de nye versjonene.
Så da er HTC Desire HD "best" da?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kommer an på bruket, den er bedre for _noen_ Om du foretrekker en Desire, men ikke liker størrelsen, så burde du ikke gå for HD, da den er litt større.

Om du liker Desire, men savner hardware tastatur, så burde du gå for Desire Z.

Jeg personlig går for HD, Software tastaturet er så og si like bra, om ikke bedre enn hardware tastaturet, man venner seg uansett fort til det.

Jeg trodde først "vanlig" Desire var den beste av de beste, men så tok de det beste, og perfeksjonerte det
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kommer nesten an på bruket, bruker hun mye WiFi, bluetooth, edge nett, taletid?

Med middels til godt bruk må du lade den hver 1-2 dag, om du bruker den mindre kan du oppleve å ha den i 3-4 dager.

Noen jeg kjenner har en TC tattoo, som han ALDRI bruker nesten, kun standby, den varer i over en uke.

BTW: Til de fleste mobiler får du uoriginale batterier med mer mAH, dermed kan du ha lengere batteritid, kan dog oppleve at mobiler blir litt tjukkere
Nå som htc DESIRE har begynt å produsere mobiler med SUPER LCD så er jo det på lik linje som htc desire hd ! Er vel smak og behag, men jeg liksom er jo forelska i htc hd2 en min, men opplever noenganger når jeg håndterer mobilen litt " dirta " SVÆR ! Den er rett og slett svær å ha i hånda, nå som desire hd er på lik størrelse med hd2 så er den svær ! jaja men whatever

de har endelig fått en rom dump på xda av desire hd ! Så jeg bare sitter her og gleder meg som en liten kid til å få testa ut rommet på hd2 en min ! , får vel bare vente på at noen klarer å få en fungerende versjon, spesielt av nye sense, ser jo bare p0rn ute liksom ! !11!!1
Kommer sannsynligvis til å kjøpe Desire HD, men er egentlig ute etter en tilsvarende telefon, men med T9 tastatur. Noen som vet om noe slikt ?

Sitter å programmerer hele dagen, men når jeg skal skrive på et QWERTY tastatur på telefon, så går det forbanna tregt. Synes T9 fungerer helt utmerket på telefon, men begynner å bli lei av å vente på en slik telefon med de rette specs.

En stund så LUMIGON S1 ut til å være en telefon jeg kunne tenke meg, men nå ser det ut til at det kun er Lumigon T1 som kommer, og da med for liten skjerm, samt et redesign som jeg ikke liker. De første bildene som var ute av disse telefonene var skikkelig lekre, men ikke nå lenger (www.lumigon.com).

EDIT: Bilder av Lumigon S1, slik den så ut tidligere: http://handspreca.com/lumigon-s1-and...ar-shaped.html
Sist endret av cazber; 18. september 2010 kl. 11:30.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@cazber: Du kan få Desire (HD) med touch T9 Tastatur.



Samt Touch Qwerty <3



Om du snur telefonen, så får du bredere, og litt større knapper.

Og der ser jeg at jeg mixet rekkefølgen...
Sist endret av Fleff; 18. september 2010 kl. 11:34.
Bra å se at Desire HD tydeligvis også kommer med Windows Mobile.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Neppe Kommer nok med Android 2.2

Bildet overfor er nok litt missvisende, da det er fra en HTC HD2, som kjører Windows Mobile, dog samme tastauroppsett på Desire HD.
Sitat av Fleff Vis innlegg
@cazber: Du kan få Desire (HD) med touch T9 Tastatur.

Om du snur telefonen, så får du bredere, og litt større knapper.

Og der ser jeg at jeg mixet rekkefølgen...
Vis hele sitatet...
Det hjelper jo, men jeg ville helst hatt fysisk tastatur i tillegg, men bra å vite
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Bra å se at Desire HD tydeligvis også kommer med Windows Mobile.
Vis hele sitatet...
Du har troa på nye windows phone altså?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Neppe Kommer nok med Android 2.2

Bildet overfor er nok litt missvisende, da det er fra en HTC HD2, som kjører Windows Mobile, dog samme tastauroppsett på Desire HD.
Vis hele sitatet...
det er en htc hd du viste bilde til med windows mobile 6.5 -_-
http://www.technugget.co.uk/custom/phone2.jpg

Han fikk den av NAV
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Du har troa på nye windows phone altså?
Vis hele sitatet...
Jeg har troa på nye Windows Phone 7 som kommer jeg :P Ser jo magisk ut!
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg har troa på nye Windows Phone 7 som kommer jeg :P Ser jo magisk ut!
Vis hele sitatet...
Eyecandy ja, men siden det er Microsoft som lager det antar jeg det blir bloat-o-rama.
Sist endret av DonTomaso; 18. september 2010 kl. 18:31.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Eyecandy ja, men siden det er Microsoft som lager det antar jeg det blir bloat-o-rama.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det. Jeg tror de gjør noe veldig smart her nå, og kaprer mennesker som vil ha noe "enkelt" med fler ting samlet på en plass. Ikke alle er supergeeks og skal ha mest mulig rart!

Jeg håper iallefall at de får en pangstart, for jeg har virkelig lyst til å se de bygge videre på det

Og hvorfor så negativ til Microsoft? De gjør da virkelig mye bra om dagen, og jeg føler at de har tatt seg sammen godt de siste åra og tror faktisk det vil komme mye bra fra de fremover med årene også
Jeg tror de gjør en stor tabbe med å distansere seg fra bedriftsmarkedet som tross alt er noe av det eneste de har hatt ganske bra taket på. Nå blir det hele bare en sosial smørje som ingen av kjernebrukerene deres har behov for. Men hva vet vel jeg? Nå som Symbian er på vei ut (viser hvertfall ingen tegn til å snu trenden i det siste) så er det godt at hvertfall et nytt OS er på vei slik at vi ikke sitter igjen med to mulige alternativer.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Jeg har troa på nye Windows Phone 7 som kommer jeg :P Ser jo magisk ut!
Vis hele sitatet...
Hvor man forenkler noe for mye, vil det til slutt bli ustrukturert og rotete, og slik virker windows phone for meg. Men jeg har fremdeles et håp om å bli motbevist.
Enig med deg Deezire. De fleste mobilene idag er altfor konsentrerte på kvitter og fjesbok folka
Er møkklei.

Btw, BlackBerry er fortsatt i live, så det er 3 valg.