Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 937
Hei!
Jeg driver å sliter med å få satt opp Window X på FreeBSD, noen som har noen enkele guider som fikser det ?

Siden jeg innstallerer det på en bærbar så er det ikke like enkelt å finne ut hva skjermkortet og sånt heter. Men jeg tror det heter noe med MESA. Og jeg regner med at jeg må stille inn noe sånt på config til Window X
FreeBSD har utrolig god dokumentasjon. Nesten alt du som bruker trenger å vite står beskrevet i FreeBSD Handbook.

For å finne ut hva maskinen din inneholder kan du lese på produsenten eller forhandlerens nettsider.

Mesa er et OpenGL-bibliotek. Dette trenger du ikke å bry deg om med mindre du skal programmere egne skjermkortdrivere.
Ok, takk for hjelpen. Det er bare et problem. Denne bærbare PCen er nokså gammel, så jeg er ikke sikker på om produsenten har noe support for den....
xorg har fungerende drivere som gir skjermbilde for de fleste kort. vesa-driveren pleier å duge hvis du ikke vet hvilket kort det er snakk om.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Hvor viktig er det at vertical sync og horizontal sync er helt riktig?
Opprinnelig postet av SilverKhan
Hvor viktig er det at vertical sync og horizontal sync er helt riktig?
Vis hele sitatet...
Var dette noen form for sarkasme?
Det er ganske viktig og ikke overstige det skjermen tåler. Er du i tvil så start med lave verdier.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av minno
Var dette noen form for sarkasme?
Det er ganske viktig og ikke overstige det skjermen tåler. Er du i tvil så start med lave verdier.
Vis hele sitatet...
Det jeg lurte på var hvor stort slingringsmonn man har...

Får prøve med lave verdier...