Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1129
Har nylig laert meg hvordan jeg installerer compiler programvare osv. i linux.
Men jeg synes dette er slitsomt derfor proever jeg aa bruke YUM saa mye som mulig.Men
det jeg lurer paa er hvordan deres yum.conf ser ut og hvilket servere dere bruker til aa laste ned via. yum.Har hatt problemer med serveren jeg bruker naa som hele tiden er nede

Det andre spm. er om det finnes programmer som funker akkurat slik som netlimiter gjoer paa windows. Er lei av at bittorrent programmet stjelere all bandwith paa uploading.

takker for alle svar
mvh x3m
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
spm nr 1. Bruker ikke yum..
nr 2. Det kan du gjøre med et argument i bittorrent klienten noe som: btdownloadgui.py --max-upload 14 (for 14kbps som maks upload)
nr. 2: Legg inn qtorrent, som er en veldig fin klient med gode muligehter til å regulere upload/download, osv.
/offtopic/
Jeg har også 1linux spørsmål. HAr lagt inn fedora core 2. Jeg har 4hardisker i maskinen men får frem bare 1disk i linux. Hvordan får jeg frem de andre diskene?

Kjører med win og fedora på samme pc.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
EXzlator: Nå er jeg ikke kjent med Fedora sine grafiske systemapplikasjoner, men sjekk ut /etc/fstab. Ligger diskene dine der? Kan du /dev-stiene til diskene dine? I såfall kan du sette dem inn i fila på egenhånd.
Dessuten er det mye fint på linux.no som forteller deg åssen du mounter diskene dine.
Lykke til
EXzlator: regner med de andre diskene dine er FAT eller NTFS, du må bare mounte dem.
x3m
Trådstarter
81 0
ingen som kan svare meg paa den foerste. Har proevd aa configuere fila,men noen av serverne var for seine eller saa faar jeg en lang error beskjed.Ingen som kan gi meg en liten titt i deres yum.conf fil?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
x3m: Du kan prøve deg på Fedors egne supportfora. Jeg er sikker på at det finnes mange der som har svaret på det du lurer på. Skader ikke å spørre på flere fora.
nr.2: Har du prøvd Azureus, funker utmerket på min linux (RedHat 9.0 & Fedora Core 2).