Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2713
Jeg har bestilt noe varer til post i butikk siden jeg kan ikke bruke adressen jeg bor på, men når man får typ brev uten sporing og hentekode på post i butikk, går man bare ditt og spør om det har kommet brev med mitt navn på der? Eller Åssen funker det
Du får hentelapp enten i postkassen, som epost eller på sms. Når det er privatperson som har sendt så er det alltid hentelapp i postkassen.
Trådstarter
2 0
Jeg har ikke ikke postkasse, og han som sender det har ikke e-posten eller nummeret mitt, men kanskje når posten ser navnet mitt så kan de se jeg er registrert der og finner nummeret mitt kanskje
Da kommer du ikke til å motta noe, mest sannsynlig. Du tar en veldig stor og dum sjanse her nå.
Kanskje når du kommer innom de så har de allerede åpnet pakken din for å se om adressen din står oppført der på f.eks. Kvittering.

Er ikke verre enn å sette opp en postkasse med falskt navn på i et borettslag med mange leiligheter.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 08:56.
Rip 8-4-23
Dette skulle du ha spurt om FØR du bestillte noe...
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som skjer er at postbudet ikke får levert brevet siden du ikke har postkasse. Da går brevet i retur om returadresse eksisterer. Om ikke går det til en avdeling i Posten som har anledning til å åpne post for å finne ut hvor det skal, og du skjønner sikkert hva neste steg er. Denne avdelingen er ofte omtalt når det gjelder "julemysterier" med julegaver og julekort som ikke kan leveres. Jeg har også opplevd dette selv med darknet post utenfor juletiden

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...er-for-19-gang

"Lerfald åpner aldri gaver, men konvolutter kan åpnes for å finne navn på avsender eller mottager. "
Anonym bruker
"Syk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kall varld Vis innlegg
Hei! Vurdert poste restante?
Vis hele sitatet...
Han kan ikke bestille til sin adresse så han skal bestille til sverige? :S
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Bestilte du det til adressen til butikken? Eller bare til postnummer?

Kan være jeg har gode nyheter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han kan ikke bestille til sin adresse så han skal bestille til sverige? :S
Vis hele sitatet...
Hva har Sverige med poste restante å gjøre? Alle norske postkontorer har det.
Anonym bruker
"Syk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva har Sverige med poste restante å gjøre? Alle norske postkontorer har det.
Vis hele sitatet...
Du mener postboks?
Eneste ganger jeg hørt bruken av poste restante er i kombinasjon med Sverige, ALDRI Norge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener postboks?
Eneste ganger jeg hørt bruken av poste restante er i kombinasjon med Sverige, ALDRI Norge.
Vis hele sitatet...
Poste restante er ikke noe enestående for kun Sverige

Poste Restante:

Poste restante (fr. «gjenliggende post»), er innenfor postvesenet den internasjonale termen fastsatt av Verdenspostforeningen for at en forsendelse kan hentes av mottaker på et postkontor.

Poste restante angis som utdelingsadresse på forsendelsen. Ulike land har ulike regler for hvor lenge en forsendelse adressert til Poste restante blir liggende på adressatpostkontoret før det returneres.

Poste restante-adressering i Norge:

Fullt navn på mottaker (eks. Arne Hansen)
Poste restante
Postkontor (eks. Haugen postkontor)
Postnummer Poststed (eks. 3942 Åsen)

Posten har adressesøk Arkivert 26. mars 2015 hos Wayback Machine. som kan benyttes for å finne korrekt postadresse.

Kilde: Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Poste_restante
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener postboks?
Eneste ganger jeg hørt bruken av poste restante er i kombinasjon med Sverige, ALDRI Norge.
Vis hele sitatet...
Står nevnt her iallefall:
https://snl.no/poste_restante

Sidene til Posten er vanskelige å finne fram på.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener postboks?
Eneste ganger jeg hørt bruken av poste restante er i kombinasjon med Sverige, ALDRI Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg fant det:
https://www.posten.no/sende/adressering
Litt langt ned på sida.
Sist endret av ivar_oslo; 23. mai 2022 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som du ser..; har ingenting med postboks å gjøre, som forøvrig er å finne på andre steder enn postkontor og post i butikk også.
Ser ikke hvorfor folk her alltid kommer og mener det. Det må være hardt, virkelig hardt og ren tortur å søke opp de 2 orden.

Hvil i fred <3

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Som du ser..; har ingenting med postboks å gjøre, som forøvrig er å finne på andre steder enn postkontor og post i butikk også.
Ser ikke hvorfor folk her alltid kommer og mener det. Det må være hardt, virkelig hardt og ren tortur å søke opp de 2 orden.

Hvil i fred <3
Vis hele sitatet...
Skrev og i utgangspunktet postet forrige innlegg samme mikrosekund som deg, Ivar.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Står nevnt her iallefall:
https://snl.no/poste_restante

Jeg fant det:
https://www.posten.no/sende/adressering
Litt langt ned på sida.
Vis hele sitatet...
Ja, ser ut som dette er en tjeneste som posten og sikkert pgså post-bedrifter i andre land også tilbyr.

Men ja, er ikke postboks får man iallefall endelig slått fast her nå.. frem til folk glemmer det igjen *facepalm*
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Syk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger ingen forklaring på hva det er....
Jeg sier bare at jeg aldri har hørt det bli brukt i Norge før, det må da være lov eller?