Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2749
Fuck Mr. Plod!
Tok nylig min første tur på lsd.

Turen gikk helt ok, vi var i skogen. Men alle tur folka som gikk med hundene sine ødelagte veldig for meg.

Jeg turte ikke slippe tak i realiteten fordi jeg viste det var folk i nærheten. Jeg hadde så lyst til å bare rope og løpe rundt på alle stiene. Men jeg viste at hadde jeg gjort det, ville det kanskje kommet en eller annen dame som skulle "hjelpe" meg som ligger å svømmer i maur og jord.

Så spørsmålet er, hvordan finner jeg en tursti hvor det er veldig lite mennesker?

Sjekket ut ut.no, men det står jo ikke hvor mange som drar til disse destinasjonene.

Om noen har tips til fjell eller steder så kom gjerne med forslag (holder til i moss, men er fleksibel med buss, tog og evt. Pirat taxi

Turen må vare noen timer, var så sykt dritt å ligge på bakken i skogen uten å ha noe mål om hvor eller hva jeg skulle. (Da begynner tankene fort å rulle i feil retning)
Hardangervidda.

Uten sammenligning den beste opplevelsen jeg har hatt på psykedelika.
Det er jo veldig enkelt: Er det en sti der, går det folk der. Slitasjen på stien sier hvor mange.
Hadde tenkt å foreslå noen steder i fredrikstad, men problemet er jo akkurat det samme der. Folk!

Når tidspunkt ser du for deg da? Eller er midt på dagen mest ideelt?
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Hardangervidda.

Uten sammenligning den beste opplevelsen jeg har hatt på psykedelika.
Vis hele sitatet...
Hardangervidda er helt fantatisk, slår du opp teltet på rett lokasjon så får du alt freden du er på let etter.

Om du er alene ville jeg anbefalt å ha med tripkillers, lite sansynlighet for at du har mobildekkning det om noe skulle skje.
Sist endret av JUNKIE333; 7. mai 2022 kl. 18:35.
Jeg har en litt holistisk tilnærming, jeg pleier bare å legge ut på eventyr og ser hvor jeg ender opp hen. Plutselig finner jeg spor ifra dyr jeg følger, eller andre ting som jeg vil sjekke ut som trekker meg dit.

Men, jeg er oppvokst i skogen. Uansett hvor mye jeg klarer å surre meg bort, så finner jeg veien ut selv. Er man ikke flink til å orientere seg eller vet tegna skogen viser deg for å finne veien til dit du vil, så kan jeg ikke anbefale det. Eventuelt kan man ta med seg en GPS med godt kart som man fisker opp av sekken når man vil hjem.
BRAND ∞ STRONG
Nordmarka er stor, der kan du gå i dagevis uten å se en kjeft.
Der kan du også gå deg bort.
God tur!
Femundsmarka kan anbefales varmt, titegn hvis du får dratt med deg en kajakk og paddler mellom vannene gjennom tømmerrennene.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Femundsmarka kan anbefales varmt, titegn hvis du får dratt med deg en kajakk og paddler mellom vannene gjennom tømmerrennene.
Vis hele sitatet...
Eneste problemet med Femundsmarka er at det er ufattelig mye mygg der. Sist jeg var der var det så ekstremt at jeg tidvis måtte sitte i teltet.

Mulig jeg bare har hatt uflaks.
Sist endret av hestpåpinne; 7. mai 2022 kl. 23:30.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Eneste problemet med Femundsmarka er at det er ufattelig mye mygg der. Sist jeg var der var det så ekstremt at jeg tidvis måtte sitte i teltet.

Mulig jeg bare har hatt uflaks.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det da jeg var der i juli/august. Myggen liker seg best nære vann så om man ikke ligger helt innmed ett vann så går det bra.
Rip 8-4-23
du må vekk fra turstier og kom deg langt inni villmarka.
Av en eller annen grunn har aldri LSD gitt meg den samme nærhetsfølelsen til naturen som sopp gjør. Jeg synes LSD er et mer urbant egnet stoff tbh. :P En solskinnsdag, rusle nedover veien med grateful dead i øra.

Men; når jeg tar sopp og vil være i skauen så er det behagelig og trygt å vite at jeg kan alltids gå hjem om jeg ønsker det. Så jeg rusler bare noen hundre meter til en kilometer innover i skauen og utforsker, gjerne med en høytaler som blaster sphongle.
Rip 8-4-23
Sitat av Relevant Vis innlegg
Av en eller annen grunn har aldri LSD gitt meg den samme nærhetsfølelsen til naturen som sopp gjør. Jeg synes LSD er et mer urbant egnet stoff tbh. :P En solskinnsdag, rusle nedover veien med grateful dead i øra.

Men; når jeg tar sopp og vil være i skauen så er det behagelig og trygt å vite at jeg kan alltids gå hjem om jeg ønsker det. Så jeg rusler bare noen hundre meter til en kilometer innover i skauen og utforsker, gjerne med en høytaler som blaster sphongle.
Vis hele sitatet...
tror det har noe og gjøre med at lsd er syntetisk men sopp er naturlig. har også det samme komplekset der. kan fint sitte inne og ha det fet på lsd , men på sopp må jeg ut i skog.
Fra kl 21.00 og utover er det som regel lite folk ute i marka. Finn du et litt utilgjengelig område så er du nesten sikker på at du er alene ihvertfall gjennom natten til morgenfuglene tar første joggetur i 6-7 tiden om morgenen.
Sitat av gudfaren Vis innlegg
Fra kl 21.00 og utover er det som regel lite folk ute i marka. Finn du et litt utilgjengelig område så er du nesten sikker på at du er alene ihvertfall gjennom natten til morgenfuglene tar første joggetur i 6-7 tiden om morgenen.
Vis hele sitatet...
Men det høres jo rimelig stusselig ut å sitte på en stubbe i skauen i tussmørket hele natta, og gå inn på morgenkvisten. Generelt sett synes jeg kanskje spesielt syre er best å ta tidlig på morgenen, slik at man har hele dagen til å ture på mens man er godt uthvilt og det er fint og godt i sola, og når kvelden kommer og man er utslitt, da får man sove innen rimelig tid.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Men det høres jo rimelig stusselig ut å sitte på en stubbe i skauen i tussmørket hele natta, og gå inn på morgenkvisten.
Vis hele sitatet...

Ja høres jo rimelig stusselig ut å sitt på en stubbe i skauen hele dagen for så å gå inn når det blir kveld.


Er jo ingen som sitt å sturrer på en stubbe hele natten på lsd, høres ikke ut som du har vært mye ute å turet i ditt liv.
Sitat av gudfaren Vis innlegg
Ja høres jo rimelig stusselig ut å sitt på en stubbe i skauen hele dagen for så å gå inn når det blir kveld.


Er jo ingen som sitt å sturrer på en stubbe hele natten på lsd, høres ikke ut som du har vært mye ute å turet i ditt liv.
Vis hele sitatet...
Men i skogen på natta? Man ser jo ingen ting, kaldt, uoversiktlig, skummelt. Men vi liker jo alle forskjellige ting, i guess. Foretrekker sol og fuglesang. :P
Her i nord er det ganske lyst på natten om sommeren når dette er aktuelt, på dagtid er det stor mulighet for at du ikke kommer så langt før noen har ringt politiet som selvfølgelig tar seg tid til å finne å plage folk som bruker rusmidler.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok av skog som ikke inneholder mye brukte turstier bare litt utenfor byene. Bruk kart på forhånd og litt fantasi, unngå alle steder som ligger på ut.no eller har merka løyper.
Vassfarstien. Ved Sokna og innover mot vikerfjell er det ikke mye trafikk med bikkje eiere.