Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1678
Noen som spiller sjakk som hobby her og har lyst å spille?

chess.com er gratis, og veldig bra oppsett med rating (du spiller mot folk som er på ditt nivå i lengden).

Jeg har spilt mine 4 første kamper der inne nå, og det er gøy
Noen som vil spille mot meg? Opprett en bruker der og send meg PM eller noe.
mxxmultiply - legg meg til spiller mest blitz
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
mxxmultiply - legg meg til spiller mest blitz
Vis hele sitatet...
Svends er nicket mitt der inne. Vett ikke hva jeg driver med der inne nå, men tror jeg har sendt deg en game request
Sist endret av Obster; 18. mai 2013 kl. 15:58.
c0mplex, bare å legge meg til.
Jeg spiller også littegrann sjakk innimellom, men ikke så veldig mye. DENNE siden tilbyr forskjellige vanskelighetsgrader der du kan spille mot datamaskinen. De vertikale kolonnene av kalles «linjer», og de horisontale rekkene kalles «rader» med 64 ruter til sammen. De vertikalene rutene går fra A til H, mens de horisontale rekkene går fra 1 til 8.

Det er fullt mulig å spille sjakk over e-post dersom begge partene har hvert sitt sjakkbrett hjemme hos seg. Hvis jeg har de hvite brikkene, så kan jeg f.eks. åpne spillet med å ta bonden som står på 2a og flytte den til 4a. Jeg sender e-post til den andre sjakkspilleren og informerer om trekket. Motspilleren flytter min hvite bonde fra 2a til 4a og flytter deretter en av brikkene sine og sender e-post til meg om sitt trekk. Vi har vært vårt sjakkbrett og etterhvert som jeg får e-post om motpartens trekk så flytter jeg hans brikker dit han har angitt på mitt sjakkbrett, jeg gjør mitt trekk og sender e-post tilbake om det. Den jeg spiller mot utfører mitt trekk på sitt eget brett før han flytter en av sine brikker og sender melding til meg om hvor han har flyttet brikken sin. og slik er det faktisk fullt mulig å spille sjakk på e-post så lenge begge spillerne har et fysisk sjakkbrett.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fishface Vis innlegg
Det er fullt mulig å spille sjakk over e-post dersom begge partene har hvert sitt sjakkbrett hjemme hos seg. Hvis jeg har de hvite brikkene, så kan jeg f.eks. åpne spillet med å ta bonden som står på 2a og flytte den til 4a. Jeg sender e-post til den andre sjakkspilleren og informerer om trekket. Motspilleren flytter min hvite bonde fra 2a til 4a og flytter deretter en av brikkene sine og sender e-post til meg om sitt trekk. Vi har vært vårt sjakkbrett og etterhvert som jeg får e-post om motpartens trekk så flytter jeg hans brikker dit han har angitt på mitt sjakkbrett, jeg gjør mitt trekk og sender e-post tilbake om det. Den jeg spiller mot utfører mitt trekk på sitt eget brett før han flytter en av sine brikker og sender melding til meg om hvor han har flyttet brikken sin. og slik er det faktisk fullt mulig å spille sjakk på e-post så lenge begge spillerne har et fysisk sjakkbrett.
Vis hele sitatet...
Åh herregud så komplisert Hva med å registrere seg på chess.com og bare spille mot vennen din i stedet for? Har dere epost så har dere også internett. Sende epost til hverandre for hvert trekk, heheh! Ringer dere og gir beskjed til hverandre at personen har fått ny epost også?
Sitat av Obster Vis innlegg
Åh herregud så komplisert Hva med å registrere seg på chess.com og bare spille mot vennen din i stedet for? Har dere epost så har dere også internett. Sende epost til hverandre for hvert trekk, heheh! Ringer dere og gir beskjed til hverandre at personen har fått ny epost også?
Vis hele sitatet...
Ringe hverandre for å gi beskjed om at man har fått epost? I dag har de fleste av oss smart-telefoner, og da blir det å bruke epost det samme som å sende SMS egentlig. Får varsel med en gang, og man kan lese den så fort den er sendt. Og man slipper unna hele begrensningen på 160 tegn, som man har med SMS. Og for de som absolutt ikke vil ha epost på telefonen så kan man bare laste ned en epost klient som sjekker etter nye epost automatisk.

Litt mer ontopic: Chess.com er vel den eneste siden jeg har brukt til å spille sjakk selv. Ganske gøy, men jeg har virkelig ikke tolmodigheten til å lære meg spillet. Så de første 10 trekkene jeg gjør i spillet er veldig på måfå, uten å egentlig vite hva som er lurt. Prøver bare å ikke miste så mange brikker. Føler det er litt lettere å tenke strategi når man kommer litt ut i spillet - og det skjer mer på brettet. Jeg har virkelig ikke peiling på gode åpninger.
Spiller/spilte på chess.com selv. Veldig lite aktiv nå i det siste, men hadde en rating på 1792 (online chess) før jeg sluttet, men kan bare å legge meg til så kanskje vi kan ta noen games
Heter kakemann på chess.com
Sitat av Fishface Vis innlegg
Jeg spiller også littegrann sjakk innimellom, men ikke så veldig mye. DENNE siden tilbyr forskjellige vanskelighetsgrader der du kan spille mot datamaskinen. De vertikale kolonnene av kalles «linjer», og de horisontale rekkene kalles «rader» med 64 ruter til sammen. De vertikalene rutene går fra A til H, mens de horisontale rekkene går fra 1 til 8.

Det er fullt mulig å spille sjakk over e-post dersom begge partene har hvert sitt sjakkbrett hjemme hos seg. Hvis jeg har de hvite brikkene, så kan jeg f.eks. åpne spillet med å ta bonden som står på 2a og flytte den til 4a. Jeg sender e-post til den andre sjakkspilleren og informerer om trekket. Motspilleren flytter min hvite bonde fra 2a til 4a og flytter deretter en av brikkene sine og sender e-post til meg om sitt trekk. Vi har vært vårt sjakkbrett og etterhvert som jeg får e-post om motpartens trekk så flytter jeg hans brikker dit han har angitt på mitt sjakkbrett, jeg gjør mitt trekk og sender e-post tilbake om det. Den jeg spiller mot utfører mitt trekk på sitt eget brett før han flytter en av sine brikker og sender melding til meg om hvor han har flyttet brikken sin. og slik er det faktisk fullt mulig å spille sjakk på e-post så lenge begge spillerne har et fysisk sjakkbrett.
Vis hele sitatet...
er du serriøst?? hvorfor skal man gjøre det? det høres ut som noe som hadde vært spenende for nerder i 1980
nå er vi i 2013, med bedre teknologi enn den gang, så kan man jo likesågodt spille sjakk på webcam da!
Sist endret av morsom vampyr; 20. mai 2013 kl. 23:34.
Neutral Good
Mith's Avatar
Det som er digg med sjakk på mail er at begge spillere ikke trenger spille samtidig. Det finnes sikkert apps for slik nå, men konseptet er jo det samme.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Det som er digg med sjakk på mail er at begge spillere ikke trenger spille samtidig. Det finnes sikkert apps for slik nå, men konseptet er jo det samme.
Vis hele sitatet...
Det er slik på chess.com også. Et spill kan vare flere dager om en ønsker det.
Det jeg liker med chess siden er rating systemet. Man velger hvilken type nivå motstand på spillere man ønsker å møte.
Også er det jo veldig gøy med stats da! Jeg er tydeligvis rævva! 19 seire, 19 tap og en uavgjort til nå Ligger rundt 1080 i rating foreløbig.
Skal samle venner der fremover og lage turninger
Neutral Good
Mith's Avatar
Ja, jeg vet det. Jeg bare forklarte morsom vampyr hvorfor det ikke er det samme å spille på webcam som på mail og hvordan dagens sjakk-apps funker på smarttelefoner.