Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 302368
Hva går spillet ut på?
Det kan minne litt om Counter Strike, du hadde en "bane" du måtte gå rundt, og det var politi mot terrorister. Det var en "bane" / "map" som var en kinesisk marked, med sånne lykter osv.

Hvilken Platform?
PC, windows. Husker at coveret var rødt, altså selve plasten av rød.

2D/3D

3D

Sist du spilte det?
Må være en 5-10år+?

Det var alt av informasjon jeg kom på
▼ ... noen måneder senere ... ▼
* Hva går spillet ut på
Du kommer ned i fallskjerm og lander på en strand, så kommer det ned våen i pakker som henger i fallskjerm, det begynner med at du skal skype kraabber, så kommer det folk fra militæret ogsånt.
* Hvilken plattform
xbox
* 2D/3D?
2D
* Når spillte du det sist?
5-6 år siden..
Hva går spillet ut på?
du er ein soldat og det er krig overalt det er rød mot grønn og det er tanks overalt trur spillet er fra rundt 2000 fekk spillet fra en komputer for alle cd Gameplay: 2d sett ovenfra. Man ser hele banen ovenfra konstant.

Hvilken Platform?
pc windows

2D/3D
er ikke sikker

Sist du spilte det?
Må være en 10-13 år siden
Sist endret av no gun no fun; 11. august 2013 kl. 02:26.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av no gun no fun Vis innlegg
Hva går spillet ut på?
du er ein soldat og det er krig overalt det er rød mot grønn og det er tanks overalt trur spillet er fra rundt 2000 fekk spillet fra en komputer for alle cd.

Hvilken Platform?
pc windows

2D/3D
er ikke sikker

Sist du spilte det?
Må være en 10-13 år siden
Vis hele sitatet...
Command & Conquer: Red Alert ?
nei det er ikke det :/

og fiendens infantry såg ut som røde ballonger
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av no gun no fun Vis innlegg
nei det er ikke det :/

og fiendens infantry såg ut som røde ballonger
Vis hele sitatet...
Sjekk denne lista om det er der http://www.ugo.com/games/strategy-games-top-50
Hva går spillet ut på:
3rd person shooter spill der du kan velge mellom tre ulike karakterer imens du spiller. Tror du befant deg uti verdensrommet en plass, men er ikke sikker. Er ihvertfall scifi lignende. Kan være spilleren ble fraktet til en planet med et romskip for så og bekjempe masse monstre der.
Husker dessverre ikke mer...

Hvilken plattform:
Usikker.

Når spillte du det sist?:
Sikkert 10 år siden.

Takk for eventuell hjelp
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Har to jeg lurer på

Det første er sett ovenifra. Man er en grå velbygd mann/maskin som løper rundt og skyter andre som likner på seg selv. Mener det var vanskelig å få tak i skytevåpen. Det er basically alt jeg husker. Jeg spilte dette spillet på barneskolen, og alle syns det var dødsrått!

Det andre er et 2d plattformspill sett fra siden. Man velger baner litt som i mario der man går rundt i en stor verden og må komme seg videre bane for bane. Mener man spilte som en kanin eller noe? Ganske sikker på det var en overworld, litt ala mario også. Mener det var en isbane man skle litt rundt på...

Vet det er litt vagt, skal prøve så godt jeg kan å komme på mer.
Vis hele sitatet...
Spill nr2 høres veldig ut som Jumping flash
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan noen hjelpe meg med eit spill.

Det er 2d og handler om å ta utdanning, spise og skaffe seg jobb og leilighet. Du løper rundt i ein liten by og må få god utdanning og overleve "livet".. Trur det er frå 90 tallet. Du kan spiller mot venner også etter tur.
1 døgn er 1 runde i spillet og så passer du turnen til neste døgn.
Kan hende eg tar noe feil for er mange år sia eg har spilt det.
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
YES.. Tusen takk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!

Leter etter 2 spesielle cd-er.
Disse cd-ene var vel her rundt tiden hvor windows XP eller litt før. Jeg spilte de rundt 2. - 4. klasse, og jeg er født i 1996. Greia her er at det er veldig mange spill på 1 cd. Det var som slike spill collections hvor du hadde mye av alt. Det kan være at man fikk disse i frokostblandinger eller noe, men er ikke helt sikker her.

Jeg husker spesielt ett av spillene på disse cdene, og det var et spill hvor man kunne være 1-4 spillere tror jeg. Det var en liten laberynt, eller map, som man så i fugleperspektiv. Man spilte som sånne ormer som man måtte navigere rundt for å spise hverandre ved å gå gjennom halen til andre, eller unngå å bli kuttet opp av "dører" som åpnet og lukket seg med tagger på. Jeg husker også veldig godt den avsluttningen som kom når du vinner: høres veldig slik ut: "Yu wiin", noe sånt.

Takk for all hjelpen kjære medmennesker!
▼ ... noen uker senere ... ▼
-Det jeg husker et att spillet går ut på at du er en slags "dektetiv" som skal finne en hviss person. Det er mange forskjellige baner der det er mange forskjellige folk også får du tips om hvordan den personen ser ut også skal du trykke på den personen du trur det er. Man får forskjellige oppgaver også kjører du rundt til forskjellige baner helt til man finner den personen.

-Pc(windows xp ellernoe lignende)

-Jeg kan huske det er 2D men er ikke helt sikker.

-Husker ikke helt år, men var veldig ung, kanskje 6-7 år siden, rundt 2004-2006.

Ganske sikker på at det er ett norsk spill.

Håper noen vet hva jeg snakker om, for vil gjerne finne ut hva dette såillet heter!

Takk på forhånd!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
  • windows
  • kjørespill med kamp-elementer
  • sci-fi
  • 1995-2005

Spillet har relativt eldet grafikk. Det er et kjørespill hvor deler av spillopplevelsen tillegges historien i en større grad enn hva man forventer av et slikt spill. Plottet er slik at menneskeheten har kolonisert en planet, og alt er gudd. Men så borer innbyggerne ned i planetens kjerne, og opp kommer en slags væske som gjør alle syke. Planeten må evakueres, men det er ikke nok romskip til å redde alle kolonistene. Dermed må de gjenlevende race om kapp til døden.

Sånn ca... Ringte det noen bjeller?
https://www.google.com/#q=race+to+le...cgame&safe=off
Hadde du prøvd å forklare det der på engelsk hadde det tatt deg 2 sekunder å finne det på google

http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_of_Death
Sist endret av Mith; 17. oktober 2013 kl. 16:15.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Du brukte helt andre søkeord enn det jeg kom på. Det er rett spill, tak for hjelpen! Nå skal jeg foreta et lite nostalgi dykk.

http://www.thebasingers.com/0706milbs/pod/intropod.wmv
Jeg har lett etter et spill jeg spilte da jeg var yngre i lang tid nå. Handlingen foregår på et kontor, hvor man skal jobbe seg oppover i yrket man er i. Jeg husker ikke helt hvordan yrke det er, men tror det er politiker. Vet ikke om det er et norsk spill, men talen er hvertfall norsk. Det er nok fra sent på 90-tallet eller tidlig 2000. Det er et PC-spill.

Håper noen vet hvilket spill jeg mener!
Sist endret av Superpews; 19. oktober 2013 kl. 20:25.
eg leter etter et spill som eg såg for rundt 10 år siden.det eneste eg kan huske er at det var et point and click spill.du spiller kansje ein detektiv.den ene puzzlen er at du skal klare å åpne ein låst dør.du ser at nøkkelen er i nøkkel hullet på den andre siden av døren.så du legger et ark eller avis under døra og pirker nøkkelen ut av nøkkel hullet slik den faller ned på arket/avisen slik du kan dra arket/avisen ut og få nøkkel og låse opp døren.
dette er lite å gå på men det er det eneste eg kan huske av det.hadde vore kult vis noen klarer å finne ut hva spill eg snakker om
Sitat av dantax89 Vis innlegg
eg leter etter et spill som eg såg for rundt 10 år siden.det eneste eg kan huske er at det var et point and click spill.du spiller kansje ein detektiv.den ene puzzlen er at du skal klare å åpne ein låst dør.du ser at nøkkelen er i nøkkel hullet på den andre siden av døren.så du legger et ark eller avis under døra og pirker nøkkelen ut av nøkkel hullet slik den faller ned på arket/avisen slik du kan dra arket/avisen ut og få nøkkel og låse opp døren.
dette er lite å gå på men det er det eneste eg kan huske av det.hadde vore kult vis noen klarer å finne ut hva spill eg snakker om
Vis hele sitatet...
http://www.albinoblacksheep.com/games/room
beklager Mith det ikke ''Crimson Room''.spillet som eg leter etter må være kansje 15år gammelt eller noe når eg tenker meg om
Sist endret av dantax89; 22. oktober 2013 kl. 11:54.
Vel, jeg ser det har blitt brukt i Zork II og Zork: Grand Inquisitor. De kan det umulig være.
Dark Fall The Journal og Scratches har jeg aldri spilt, men de er nok for nye uansett.
Simon the Sorcerer og Alone In The Dark 2 inneholder også en variant av denne gåten, men de er for gamle.
Penumbra: Overture og Leisure Suit Larry Reloaded har også denne gåten, men de faller utenfor av andre årsaker.

Mystery Of Time And Space, Escape the Museum , Post mortem og Broken Sword: The Sleeping Dragon er omtrent riktig alder (10år) og tematikk samt inneholder en variant av den gåten du nevnte.
Hvis det ikke er noen av de spillene jeg har nevnt i denne posten så bør du nok begynne å lete blant alle flash-spillene som finnes eller komme med litt mer info.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Leter etter et spill til Windows 98.

Vet ikke om selve spillet gikk ut på det, men det var en sekvens man måtte gi farge til verdenen. Og så var det noe om å komme seg over en elv ved å hoppe på isflak.
- Hva går spillet ut på
- Hvilken plattform
- 2D/3D?
- Når spillte du det sist?

-Spillet er en vertikalt skytende scroller der du er et romskip ute i verdensrommet og skyter ned fiender, du samler også opp oppgraderinger og har noen bomber og lignende. Det er ikke så intenst som en bullet hell.
- Jeg spilte det på PC, mulig at det er på andre steder.
- 2D
- Jeg spilte det sist mellom år 2000 og 2004 men tipper at selve spillet er litt eldre siden jeg tror jeg spilte det på Windows 98

Noen som vet hva dette kan være?
Tyrian2000 eller Raptor?
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyrian_%28video_game%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Raptor:...of_the_Shadows
Sist endret av Mith; 22. oktober 2013 kl. 14:05.
Raptor var det jeg lette etter ja, Tusen takk =)
Sitat av Mith Vis innlegg
Vel, jeg ser det har blitt brukt i Zork II og Zork: Grand Inquisitor. De kan det umulig være.
Dark Fall The Journal og Scratches har jeg aldri spilt, men de er nok for nye uansett.
Simon the Sorcerer og Alone In The Dark 2 inneholder også en variant av denne gåten, men de er for gamle.
Penumbra: Overture og Leisure Suit Larry Reloaded har også denne gåten, men de faller utenfor av andre årsaker.

Mystery Of Time And Space, Escape the Museum , Post mortem og Broken Sword: The Sleeping Dragon er omtrent riktig alder (10år) og tematikk samt inneholder en variant av den gåten du nevnte.
Hvis det ikke er noen av de spillene jeg har nevnt i denne posten så bør du nok begynne å lete blant alle flash-spillene som finnes eller komme med litt mer info.
Vis hele sitatet...
det var ikke disse heller.men takk for insatsen ivertfall Mith.det var så lenge siden eg såg spillet at eg husker ikke meir om det en det eg nevnte
Sist endret av dantax89; 22. oktober 2013 kl. 19:44.
Jeg leiter etter et rts spill fra rundt årtusenskifte. jeg husker ikke noe særlig mer fra det enn at det minnet meg om en blanding av dominion, dune og c&c, hadde en type tank som het scarab-tank, som tilhørte en noe jeg trur var en mer egyptisk-inspirert rase, men som hadde en slibrig tysker inni og at i campaignen til en av rasene (menneskene?) var man på oppdrag for å finne en Commander Radek...
noen som veit?
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Jeg leiter etter et rts spill fra rundt årtusenskifte. jeg husker ikke noe særlig mer fra det enn at det minnet meg om en blanding av dominion, dune og c&c, hadde en type tank som het scarab-tank, som tilhørte en noe jeg trur var en mer egyptisk-inspirert rase, men som hadde en slibrig tysker inni og at i campaignen til en av rasene (menneskene?) var man på oppdrag for å finne en Commander Radek...
noen som veit?
Vis hele sitatet...
Warzone 2100?
Sitat av giraffe Vis innlegg
Warzone 2100?
Vis hele sitatet...
nei, var ikke det. men det så kult ut så jeg lasta det ned.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Leter etter et spill som ble spilt på et NRK-program for noen år tilbake siden. Spillfiguren minte meg på Hugo-figuren og spillet minnet ganske mye på Temple Run, tror det ble spilt på en Playtation 1 men er ikke sikker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Leter etter et spill som ble spilt på et NRK-program for noen år tilbake siden. Spillfiguren minte meg på Hugo-figuren og spillet minnet ganske mye på Temple Run, tror det ble spilt på en Playtation 1 men er ikke sikker.
Vis hele sitatet...

Ray-man? .
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Ray-man? .
Vis hele sitatet...
Kunne godt vært det, men det var det ikke. Det gikk ut på at man skulle komme så langt som mulig og kom man over et visst punkt fikk man en premie (tror det var en vhs eller noe) og deltakerne på programmet var barn og fikk spille en gang. Man måtte plukke opp ting og hoppe over shit, gikk veldig fort tror jeg. Er ikke sikker men kan være det var på barne-tv (kl 18.00)
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Kunne godt vært det, men det var det ikke. Det gikk ut på at man skulle komme så langt som mulig og kom man over et visst punkt fikk man en premie (tror det var en vhs eller noe) og deltakerne på programmet var barn og fikk spille en gang. Man måtte plukke opp ting og hoppe over shit, gikk veldig fort tror jeg. Er ikke sikker men kan være det var på barne-tv (kl 18.00)
Vis hele sitatet...
Missforsto litt i sted, trodde det var et spill du hadde spilt.

Men, dette spillet husker jeg. Men mente det gikk på barne-tv om morgenen i helgene? Man så spillfiguren bakfra mens den løp på noen slags hengebruer rundt omkring og samlet stæsj. Tror det kun var noe som var lagd for barne-tv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei jeg ser etter et spill som jeg tror var til ps1 eller pc. Man spiller som en ulv, tror jeg, og skal spise sauer. Når du skal komme til sauene må du passe deg for hunder og gjetere(?). Det er i 3D.
husker ikke mye fra dette spilet, men kanskje noen kjenner det igjen? man er en slags robot, og samler deler til et romskip, som man så skal fly med, gjennnom astroide felt og greier, så kommer man til en annen planet? et slags eventyr spill, tror roboten så ut som en slags flygende sylinder, med to store øyne. mulig det var norsk.
Hei, jeg har lett etter dette spillet i flere år nå så håper noen her kan hjelpe. Dette var et Gta lignende spill, med openworld/freeroam, våpen og pimping av biler. Jeg spilte dette på Ps2 for kanskje 4 år siden.
Hei, jeg har lett etter dette spillet i flere år nå så håper noen her kan hjelpe. Dette var et Gta lignende spill, med openworld/freeroam, våpen og pimping av biler. Jeg spilte dette på Ps2 for kanskje 4 år siden.
2D spill som gikk ut på at man skulle redde et eller annet fra et slott hvor det bodde en heks. Først skulle man vandre rundt i byen og hente ting og så skulle man til slottet hvor heksen bodde og løse en eller annen form for kode. Husker heksen plutselig kunne komme flyvende på et kosteskaft, og kunne ta deg til fange
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Sitat av 10100 Vis innlegg
Hei jeg ser etter et spill som jeg tror var til ps1 eller pc. Man spiller som en ulv, tror jeg, og skal spise sauer. Når du skal komme til sauene må du passe deg for hunder og gjetere(?). Det er i 3D.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som det kan være spillet Looney tunes sheep raider.

http://www.youtube.com/watch?v=byfTYHOPxLQ
Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Det høres ut som det kan være spillet Looney tunes sheep raider.

http://www.youtube.com/watch?v=byfTYHOPxLQ
Vis hele sitatet...
Takk! Det var det spillet jeg så etter
Ser etter spill.

Det var et styggammelt PC spill, typ 10-15 år siden. Du kjørte biler mellom 3-4 byer, LA, Chicago osv. Veldig gammelt opplegg. Noen navn/bilder har jeg ikke.

Også et gammel diskettspill til PC, der du var en slags alien som hoppa rundt omkring. Platform style...anyone? :P
Sitat av stianue Vis innlegg
Også et gammel diskettspill til PC, der du var en slags alien som hoppa rundt omkring. Platform style...anyone? :P
Vis hele sitatet...
Kan det være Earthworm Jim?
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthworm_Jim
Sitat av 10100 Vis innlegg
Kan det være Earthworm Jim?
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthworm_Jim
Vis hele sitatet...
Desverre er det gamlere enn det der, men Earthworm Jim ser jo gøy ut
Er på jakt etter en sang med følgende setning i refreng: Slow Down and make me sweat".
Dette er en typisk discosang. Noen tips? Denne sangen kan godt være fra 70 tallet og oppover....
- Hva går spillet ut på
- Hvilken plattform
- 2D/3D?
- Når spillte du det sist?


-Husker det var en gubbe som sprang rundt med en pickaxe og hakket seg nedover for å samle frukt eller noe slikt.
- PC
-2D
- tidlig på 2000-talet
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Gabmor86 Vis innlegg
Er på jakt etter en sang med følgende setning i refreng: Slow Down and make me sweat".
Dette er en typisk discosang. Noen tips? Denne sangen kan godt være fra 70 tallet og oppover....
Vis hele sitatet...
Sweat av inner circle du tenker på?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter et pek-og-klikk adventure-spill som jeg spilte på SFO sent på nitti-tallet. Spillet kjørte på Windows 3.1 (?), altså Windows-versjonen som kom ut før Windows 95, så er rimelig sikker på at det er fra første halvdel av 90-tallet.

Spillet hadde norsk tekst, men ikke sikker på om dette var originalspråket.

Uansett, spillet foregikk i første-person og du startet i en hytte / et lite hus. En kunne så gå ut av hytten, og inn i en skog. Hvis man var uheldig møtte man på et troll her, som spiste deg og ga deg "game over". Av andre karakterer husker jeg en gammel dame. I spillet måtte en også spise nok mat, brød om jeg ikke husker feil, for å ikke dø av sult.

Grafikken var veldig enkel, kunne minne mye om Kings Quest:

http://www.gameandplayer.net/images/inset/inset1_09_1211_kingsquestii.jpg

Noen som vet?

Fant det!! Spillet heter "Espen I Asmo", er utviklet av en Geir Larsen, og ble utgitt i 1995 av Nasjonalt læremiddelsenter. Det store spørsmålet er da - hvordan kan jeg få tak i det? Google hjalp meg ikke særlig mye...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg spilte et FPS-spill i 2004/2005. Det var den gang kun som demo men det gikk ann å spille det over lan. I demoen gikk det kun å spille en slags bane som lignet på baghdad eller noe. Murhus og mye sand.

Det som var tøft med spillet var at man kunne sette opp sånne "laser tripmines". Altså bomber som sprengtes når noen passerte. Disse kunne plasseres i døråpninger, på vegger eller på bakken.

Har ikke så mye mer enn det å gå på. Lurer på om spillet ble ferdig laget.. Tror navnet på spillet kun besto av 1 ord.
Sist endret av Trezpazr; 31. januar 2014 kl. 21:25.
Sitat av stianue Vis innlegg
Ser etter spill.

Det var et styggammelt PC spill, typ 10-15 år siden. Du kjørte biler mellom 3-4 byer, LA, Chicago osv. Veldig gammelt opplegg. Noen navn/bilder har jeg ikke.

Også et gammel diskettspill til PC, der du var en slags alien som hoppa rundt omkring. Platform style...anyone? :P
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Midtown_Madness ikke dette her da?
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Hei, jeg har lett etter dette spillet i flere år nå så håper noen her kan hjelpe. Dette var et Gta lignende spill, med openworld/freeroam, våpen og pimping av biler. Jeg spilte dette på Ps2 for kanskje 4 år siden.
Vis hele sitatet...
Total overdose? Just Cause?

Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Jeg spilte et FPS-spill i 2004/2005. Det var den gang kun som demo men det gikk ann å spille det over lan. I demoen gikk det kun å spille en slags bane som lignet på baghdad eller noe. Murhus og mye sand.

Det som var tøft med spillet var at man kunne sette opp sånne "laser tripmines". Altså bomber som sprengtes når noen passerte. Disse kunne plasseres i døråpninger, på vegger eller på bakken.

Har ikke så mye mer enn det å gå på. Lurer på om spillet ble ferdig laget.. Tror navnet på spillet kun besto av 1 ord.
Vis hele sitatet...
Kanskje teit forslag, men Desert Storm?
Sist endret av Bruskork1; 31. januar 2014 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.