Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2536
Heisann alle Freaks
Jeg har funnet ut at jeg vil investere i et da eventuelt speilreflekskamera. Jeg har ikke noe særlig peiling på Foto, men jeg har lyst på et stabilt kamera som gir bra bilder.

Altså et kamera til hobbybruk, ikke alt for dyrt heller..

Takker på Forhånd
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Bruksområde? Pris? Krav til størrelse/funksjoner? Skal du filme med det, eller kun ta bilder?

Det du skriver her blir omtrent "Hei jeg skal kjøpe en bil, ikke alt for dyr, takk på forhånd"
Hvis du ønsker et kamera som tar gode bilder uten at du trenger å ha peiling på foto, vil jeg ikke anbefale et speilrefleks.

Hadde vært kjekt med litt mer info som FatMan spør om.
Hvis du ikke har kamerautstyr fra før vil jeg anbefale et speilløst systemkamera. De er mye mindre med samme funksjonalitet.
Nikon D3400 f.eks.
Jeg ville hoppa rett i det og kjøpt f eks et Nikon D80 og et par objektiver som dekker flere typer foto, f eks et til zoom (70 - 300 mm) og et til nærmere objekter (20 - 80), deromkring. Dette er et speilkamera, men det er like greit å sette seg inn i det først som sist. Du går fort lei av et kamera med begrenset bruksmulighet, og et digitalt speilkamera er anvendelig fordi du kan justere bruken ved å bytte objektiver ("linser").
Det ligger ofte mye bra på Finn, men se opp for scammere.