Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 986
Hei og hå!

Jeg har et forum med en del innlegg og brukere jeg ønsker å flytte til et nytt system. Jeg har søkt etter en løsning for å flytte over men kan ikke se jeg finner noen. Det jeg ser etter er egentlig en enkel script der jeg kan laste opp en database fil for også bestemme hvilke tabeller som skal puttes inn i den nye strukturen.
Noen som har en løsning for dette eller vet om et eksisterende script?

Tusen takk!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Språk og "databasesystem"? Hvis det er MySQL kan du velge hvilke tabeller du skal eksportere, lett i phpMyAdmin.
Siden du ikke sier noe som helst om hvordan dataene dine ser ut, eller hvilke systemer dette er snakk om er det umulig å gi noe godt svar.

Er dette ferdig programvare du bruker? Har du skrevet kode selv? Hvordan skal dataene se ut i nytt og gammelt?

Det finnes ikke noe magisk script som kan flytte data fra A til B uten å vite noe som helst om struktur.
Siden tabellene mest sannsynlig har et helt annet format, vil ikke dette hjelpe deg. Du trenger et spesialskrevet script til akkurat din situasjon.
Sist endret av fuzzy76; 19. desember 2013 kl. 08:44.
Hvis du skal flytte fra en forumløsning til en annen må du ha et spesiallaget script for dette. Hvis du ikke finner et slikt script må du lage det selv, eventuelt få noen andre til å lage det. Det enkleste er kanskje å bare sette opp det nye forumet, og ha en link til det gamle forumet som et arkiv.
Hvilken løsning skal du fra / til (inkl versjonsnummer)?
Dette var fra IP.Board til PHPFox. Jeg flyttet data over ved å laste ned databasen fra IP.Board, endret strukturen til den samme som PHPFox og importerte. Fungerte bra!