Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1191
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hello hello!
Lang historie kort, og kronglete skrevet, men håper det er forståelig:

Jeg er en norsk mann som tilhører en minoritet i Norge. Døvemiljøet.
Altså, jeg er døv. Døvemiljøet er en minoritet i Norge. Det er ikke så lett å gå ut av døvemiljøet jeg er i nå, og finne et nytt, dere forstår helt sikkert hva jeg mener med det, når vi tenker på at døvemiljøet er så lite.

Jeg har hatt kontakt med andre døve personer tidligere, og på grunn av en straffesak tidligere i år, har jeg fått gjennomslag for besøksforbud (kontaktforbud kaller jeg det) mot en person. Det betyr altså at politiet har ilagt personen kontaktforbud etter mitt ønske, på grunn av noe han har gjort mot meg. Han er også døv.

Nå har jeg oppdaget at hans kjæreste, en jente, oppfører seg på en måte som gjør meg ganske utrygg. Det jeg har hørt (hørt og hørt ) er at hun har begynt å spørre mine venner om meg, hvor jeg bor, hva jeg holder på med om dagene, om de kan finne ut noe om meg som hun kan bruke for å "ødelegge for meg", som hun uttrykte til den ene vennen min, som så fortalte meg om det. Nice, trofast venn!

Jeg og hun har ikke kontakt, da jeg selvfølgelig har blokkert henne og hele pakka der, dette var for lenge lenge lenge siden.

Nå ønsker jeg å gi et signal til henne, eller ihvertfall føle meg tryggere på at hun ikke kan finne på å oppsøke meg og kødde med meg fysisk. (begge døve personene jeg nevner i innlegget er rusmisbrukere og psykisk syke)

Har derfor nå kontaktet politiet og bedt om å få en time vedrørende dette, jeg fikk forklart litt om bakgrunnen til at jeg ønsker å ilegge henne besøksforbud, selv om hun ikke har gjort noe straffbart i det hele tatt, enda.

En ting har hun kanskje gjort, og det er å anmelde meg falskt for voldtekt, men dette er så lenge siden at jeg ikke kan motanmelde det nå. Jeg ble aldri kontaktet av politiet vedrørende denne angivelige voldtekten, jeg fikk vite det først når jeg fikk brev om at saken var henlagt pga. bevisets stilling, som jeg senere fikk gjort om til intet straffbart har skjedd.

Uansett, poenget er at jeg frykter denne kvinnen og hva hun kan finne på. Så, jeg skal møte politiet og bruke diverse argumenter som for eksempel at døvemiljøet er så lite, at hun har anmeldt meg falskt for voldtekt, at hun er psykisk syk og litt diverse andre argumenter jeg håper at jeg klarer å komme på før jeg skal inn til avhør.

Jeg lurer derfor på:
Har noen erfaring med å ilegge andre besøks/kontaktforbud selv om vedkommende ikke har gjort deg noe straffbart? Fortell!

Synspunkter? Fortell!
Ser ut til at du er i en skikkelig kinkig situasjon OP, håper noen her kan hjelpe deg!
Har et familiemedlem som har besøksforbud fra en person, uten at det har blitt begått straffbar handling. Det er snakk om voldsepisoder vedkomne ikke har blitt dømt for.

Det virker ganske alvorlig da du snakker om et kvinnemenneske som har anmeldt deg for falsk voldtekt(wtf?). Vil tro du har mye igjen for å ta saken til advokat. Mulig han kan hjelpe deg med mer enn besøksforbud, hvertfall hvis vennen din kan vitne på at kvinnemennesket går rundt og leiter etter dritt for å gjøre livet ditt surt.